De nieuwe Polo 2018 is er, en heet Polo AW

takemymoney.jpg
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Mijn buurman werkt als fotograaf voor een automagazine en krijgt steeds sneak-peaks van nieuwe wagens.
Ik kwam vandaag thuis, en er stond een gloedniewe Polo AW bij de buurman op de oprit! Straks maar eens gaan vragen voor een ritje!
IMG_20170926_180108.jpg
IMG_20170926_180016.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20170926_180041.jpg
    IMG_20170926_180041.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 55
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb ermee gereden,met een dsg,en ook met de seat ibiza.
Ik vind het allemaal tegenvallen,veel geluid in de auto,elk hobbeltje op de weg voel je.
Het kunstof in de auto is erg overheersend,keihard en doet erg goedkoop aan.
Hij ziet er leuk uit,bij de 2e keer is het al minder.,de zijkant is oerlelijk.lijkt op een skoda.


Veel verschillende reacties inmiddels.
Begin nu wel erg nieuwsgierig te worden terwijl ik helemaal geen andere Polo wil.............
 
Laatst bewerkt:
Ben ook niet zo onder de indruk na de VIP Preview, even proefrit mogen maken maar ik was blij toen ik weer in m'n eigen auto stapte. Afwachten tot het R-Line model/ GTI model in de showroom staat.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Vandaag heb ik m ook in het echt mogen aanschouwen:

# Voorkant vind ik erg mooi in het zwart (Highline). Mooie koplampen en een stoere snuit.
# Dashboard vind ik schitterend. Teller unit en navi scherm zitten erg mooi op één lijn. De
sportstoelen van de Highline zijn ook mooi maar heb er niet ingezeten........
# De zijkant ben ik vergeten te bekijken...........:weary:
# De achterkant heeft twee gezichten. De achterlichten zien er wel aardig uit maar het achterraam
loopt niet zo stijl omhoog richting dak dan bij de 6R en de 6C. Het achterraam ligt dus
wat platter tegen het dak aan bij het nieuwe model. Weet niet goed hoe ik dat moet
omschrijven.........

Ik ga nog een keer terug om de datgene te beoordelen wat ik vandaag vergeten ben.......:blush:


.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor mijzelf heel erg aan het twijfelen tussen de nieuwe polo en de nieuwe Ibiza (binnenkort in beide maar eens een proefrit maken). Bij Seat hebben ze nu een aantrekkelijke actie (FR business uitvoering) waardoor de Ibiza erg interessant wordt.

Het enige wat mij nu nog laten twijfelen is omdat de polo een donkergrijze / zwarte hemel heeft en het digitale instrumentenpaneel

Ik heb het volgende al op een rijtje gezet:

Polo VS Ibiza (24.000 - 25.000)

Polo:

95 pk

17 inch lichtmetaal

Climatronic

licht en regensensor

Adaptive cruse controll

parkeersensoren voor + achter

Navigatie

Full led

Keyless

sfeerverlichting

spiegels elektrisch inklapbaar

getint glas

front assist

vermoedheidsherkenning

Donkerijze c.q zwarte dakhemel +++++

active info display +++++++


Ibiza

115 pk (moet wel anders geen schijfremmen achter en trommels kunnen echt niet meer) +++

17 inch lichtmetaal

Climatronic

Licht en regensensor

Adaptive cruise controll

Parkeersensoren voor + achter

Navigatie

Full led

Keyless

Sfeerverlichting

Spiegels elektrisch inklapbaar

getint glas

front assist

vermoeidheidsherkenning

Beats audio +++++

Draadloze telefoonlader en versterker (is niet vereist maar leuk) ++++

Alacantara +++++

Achteruitrijcamera ++++

Mijn seat app +++
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Moeilijke keuze, gisteren in beide gezeten. Vond de polo stoelen toch net wat lekkerder. Overigens zitten de stoelen (ook in de nieuwe Polo comfortline) veeeeel beter dan die van de 6R/6C. Wel is het dashboard van de Seat keihard (was een FR uitvoering).
Maar op de deuren van de Seat zit weer meer stof in plaats van keihard kunststof in de Polo.
Bovendien vind ik de overgang tussen de middenconsole en het dashboard bij de Polo minder afgewerkt.

In beide vind ik de ventilatieroosters niet zo mooi afgewerkt ten opzichte van de uitgaande modellen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!