Daniel's :: 2010 Volkswagen Polo 1.2 tdi

Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

@briano een ik heb de tip van jd gekregen daar mijn aanpassingen te laten doen. Op wat kleine dingen tevreden. Kom jij uit zoetermeer dan ?

gr daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Ja ik woon zo ongeveer om de hoek bij van der Velden.
van der Velden doet al lang zaken met Jd. Als ik hem laat chippen of powerbox laat ik dit bij hun doen. :lol: zal wel volgend jaar worden. :?
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

@briano een maat van mij woonde ook in benthuizen .. langs de dijk , nu verhuist naar zoetermeer :) Ik heb laten chippen bij jd zelf . Ik rij er wel af en toe, misschien zie ik je er wel eens rijden :)
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

dag Johan,

Dit is altijd als het regent. Soms als het heel nat is ook achter het glas van zowel de voor als achterlichten raakt het beslagen. Ik weet niet of dit normaal is.


groet daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Ik had ook steeds last van vocht in de koplampen. Had ik zelf veroorzaakt, want had een lampenwissel gedaan bij een hoge luchtvochtigheidsgraad. 't Vocht kon simpelweg niet meer uit de units.

Gelukkig las ik op een ander forum een goede tip. Ik heb nu twee van die vochtvreter zakjes in de lampunits gedaan (die kreeg ik gratis in de verpakking van mijn nieuwe leren schoenen). Werkt als een trein. Koplampjes blijven nu prima droog. Bij warmer/droger weer haal ik ze er wel een keer uit.

67b.jpg


Gave Polo trouwens. Wordt steeds mooier, heb je topic met veel plezier doorgelezen! :)
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

@Johan bedankt, ik zie het document wel tegemoet.
@sjakie de clima koste met inbouw rond de 450 euro.

@Wildcard Bedankt voor de tip. Misschien kan ik ze in de zomer even helemaal open doen met droog weer en dan ff laten drogen.

PS Polo recent voor kapotte uitlaatgasklep naar garage geweest. Ik kreeg spontaan melding van koelwater te kort (3x bijna helemaal leeg) . Dit was dus een defect onderdeel.
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Toch weer met wat veranderingen bezig. Wat geheime ingredienten :) ff roeren en klaar..

stay tuned
:)

Lekkage koelvloeistof is gelukkig opgelost onder garantie.
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

zouden die vocht dingetjes ook werken in je achterlichten? ik heb last van beetje condens in de achterlicht lampen (zijn die donkere achterlichten)

moet alleen kijken waar ik ze dan moet wegwerken.
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

@KYC ik heb ook de donkere achterlichten van VW en ook vocht erin. Ik denk dat je op droge dag de lampen even moet open maken en dan weer sluiten. Ik ga als dat niet lukt ook met de vochtvreters aan de gang ;)
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

@Daniel

Apart, ik heb dezelfde problemen gehad als jij had. Een aantal maanden geleden problemen met m'n EGR klep - welke ook vervangen is. Zo'n 6 weken geleden liep m'n koelvloeistof steeds weg (zo'n 2 flessen in 1,5 week). Bleek dat er een paar leidingen kapot waren. Toen alles was vervangen gingen ze afpersen, was m'n waterpomp ook naar z'n grootje. Maar als ik jouw verhaal zo lees, komt dat aardig overeen! Hoop dat het geen productie-kwaaltje is...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!