Daniel's :: 2010 Volkswagen Polo 1.2 tdi

Daniel

MyPolo - Team
162
1
18
Dag iedereen,

Ik heb sinds een paar maanden ook een Polo. Ik ben ondanks mijn voornemen er niets meer aan te veranderen toch weer begonnen :) 1 ding scheelt ondanks dat ik 1 op 21 haal is dat toch ruim 2x zo zuinig dan mijn vorige auto. Het scheelt alleen aardig wat seconde op de 0-100 :) De polo die ik heb:

Polo BlueMotion 1.2 TDI Comfortline

Lakkleur: Zilver metallic
Bekleding: Zwart 'Metric'

af-fabriek:

•Executive Plus (Alarm, navigatie,)
•Vier deuren (electrische ramen)
•Zijruiten achter en achterruit 35% groengetint
•Climatronic
•Passagiersairbag uitschakelbaar
•Licht & zicht pakket

Groet Daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Dag maik/ger,

Ik heb al het een en ander aangepast.

De aanpassingen die ik tot nu heb gedaan:

- Volkswagen sportpedalen
- Comfortline koplampen
- Logo's verwijderd
- Zwarte OZ Ultraleggera velgen in de maat 16" (flinke gewichtsbesparing) en great looks (persoonlijk natuurlijk)

De wegligging en het rijden is echt super verbeterd door alleen de montage van deze wielen. Hij loopt echt veel makkelijker (motor hoeft minder gewicht in beweging te zetten bij het wegrijden/accelereren. Bij de originele velg/band combinatie ligt het gewicht dacht ik zo rond de 17 kG. Met deze wiel/band combi zo rond de 6-7 kg . Dat is dus een gewichtsbesparing van 40KG (schijn je ivm beweging x4 te kunnen doen). Maar ook puur voor het contrast staat het super.

Woensdag a.s. wordt de polo verlaagt met een eibach Pro set.

Later mogelijke plannen:

Originele vw spoiler set (iets stoerder dan de set die er nu op zit)
Aanpassing software (indien beschikbaar van een goede tuner)
Vervanging luchtfilter


ik zal ook een foto van mijn vorige auto plaatsen. Ik zie dat veel mensen dat doen dus wellicht is dat leuk voor het contrast :)


gr daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

dsc02733cp.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

maik bedankt voor de aanpassingen ;)

Ik weet niet of het leuk staat als je alleen de voorspoiler wat dikker maakt. Hoe het aansluit of de zijskirts die er nu opzitten ?

gr daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Ja ik wil het je ook wel doen, mja ik werk bij die dealer om de hoek (letterlijk) en kan exact hetzelfde.

Mijn niet orginele vag versie voor thuis wil niet echt vlotten omdat ik een 64 bits besturingsysteem heb op de laptop :(
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Dag allemaal,

De auto is een paar cm verlaagt. Het ziet er nu allemaal erg netjes uit ...

hier een paar foto;s snel met mijn telefoon gemaakt:
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

Daniel zei:
Dag maik/ger,

Hij loopt echt veel makkelijker (motor hoeft minder gewicht in beweging te zetten bij het wegrijden/accelereren. Bij de originele velg/band combinatie ligt het gewicht dacht ik zo rond de 17 kG. Met deze wiel/band combi zo rond de 6-7 kg . Dat is dus een gewichtsbesparing van 40KG (schijn je ivm beweging x4 te kunnen doen). Maar ook puur voor het contrast staat het super.

gr daniel

Ziet er mooi uit !!

maar originele velg/band combinatie 17Kg ?
En dan maar zeggen dat het "ligt metaal" is !
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

hey dat originele VW spoiler set wat je auto wat dikker maakt enzo...is dat available voor de Bluemotion? als je op de website kijkt dan staat het dat het niet beschikbaar is voor de Bluemotion...
moet je alle BM spoilers eraf halen en dan die erop zetten?
 
Re: Polo Bluemotion 6R Daniel

hey het is bij eibach dus 2,5 cm voor en 3,5 cm achter. Ik heb alleen het idee dat het iets meer achter en minder voor is ;) kan ook optisch zijn.

Als je de andere vw set spoilers wilt monteren dan moet je inderdaad eerst de oude bluemotionspoilers verwijderen.

Ik vind de auto voor dit moment laag zat Stick Out Tongue maar super zo door de bocht ;)

greetz danel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!