comming home en leaving home vagcom

Volgens mij werkt die module niet als je verlichting via de BCM loopt.
Dan zegt de schakelaar, doe het licht maar aan (voor CH/LH); en de BCM zegt, contact staat niet op, vergeet het maar. Doe ik niet.
Autos met start stop hebben de verlichting via de BCM lopen en dan kan je deze module niet gebruiken.
Zonder start/stop gaat het direct via de relais kast en lichtschakelaar, en dan lukt het wel met deze module.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Volgens mij werkt die module niet als je verlichting via de BCM loopt.
Dan zegt de schakelaar, doe het licht maar aan (voor CH/LH); en de BCM zegt, contact staat niet op, vergeet het maar. Doe ik niet.
Autos met start stop hebben de verlichting via de BCM lopen en dan kan je deze module niet gebruiken.
Zonder start/stop gaat het direct via de relais kast en lichtschakelaar, en dan lukt het wel met deze module.

Ik heb een bluemotion met start/stop. Ik heb ook zo'n soort setje, en bij mij werkt het helemaal goed. Enige, wat Iichel al eerder benoemde, als je uit- of instapt hoor je het gepiep van het licht dat nog aanstaat. En volgens mij werken die setjes voor de allemaal precies t zelfde.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Oei dan klopt mijn theorie van start stop niet helemaal.
Anyway, als de verlichting loopt via de BCM gaat het niet. Als dat rechtstreeks via de relaiskast gaat wel.

Maar hoe je er dan achter komt of deze via de BCM loopt weet ik niet. Ik dacht dat start stop een indicatie was van hogere BCM die deze functie heeft.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Nou, volgens mij als je gewoon stadslicht aanzet zonder sleutel in het contact en die doet het, weet je genoeg toch, in feite doe die schakelaar/module precies hetzelfde.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Nou, volgens mij als je gewoon stadslicht aanzet zonder sleutel in het contact en die doet het, weet je genoeg toch, in feite doe die schakelaar/module precies hetzelfde.

Wat bedoel je precies ? ik kan in ieder geval wel gewoon stadslicht inschakelen zonder sleutel in het contact te hoeven stoppen.
Dat kan toch eigenlijk wel op bijna elke willekeurige auto ?

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een andere lichtschakelaar, ik heb momenteel op de 0 stand mijn dimlicht & stadslicht + achterlichten al brandend.

alleen de tellerverlichting en bochtenverlichting brand in deze stand niet.

ik zou het fijn vinden als deze gewoon automatisch aangaan zodra het donker word.

werkt dit bij jou nu wel op de automatische stand ?
 
-  Sirt  Kowed 
Heb je die dimlicht+ achterlicht aan in 0 stand dan geprogrammeerd via VCDS?

Want dan loopt je verlichting toch via de BCM, anders had je het niet kunnen aanpassen via VCDS.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb ook een bluemotion met start stop en dimmende spiegel met regen en licht sensor. toevallig vandaag ch en lh aangezet met vagcom, dacht dat het niet werkte maar net toen ik de auto uitstapte in het donker bleven zowaar de lampen 20 sec branden, met de schakelaar op 0 en zonder te seinen.. doet die licht sensor blijkbaar toch nog wat. Leaving home werkt dan weer niet maar dat vind ik niet zo storend..
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2tdi 75pk 
Yep maar een 6C in een 6R retrofitten is ook weer lastig. Ben er wel mee bezig maar toch..

6R... Ga het nog 1x uitleggen zodat de zoekfunctie het ook oppakt.

Voor CH/LH kun je 2 dingen doen:

Auto zonder start/stop en/of fabriek af xenon: China ch/lh module met auto light. Werkt ook alleen op deze auto's, op auto's met xenon en/of start stop springen de dimlichten niet aan. Je ch/lh is dan alleen de stadslichten en kenteken lichten.
Kosten ca 50 euro.

Auto's met start/stop en/of fabriek xenon moet een regen/lichtsensor hebben bij de binnenspiegel.
Heb je dit dan kun je een kabelsetje maken/kopen, inbouwen en met vcds activeren. Reeds een aantal tevreden klanten. Lichtschakelaar moet vervangen worden.
Je moet dit wel met vcds activeren en dan heb je:
- automatisch inschakelende verlichting. Lichtdrempel instelbaar.
- leaving home automatisch
- coming home via groot licht seinen.
Kosten ca 115 euro.
Ik heb zo,n kabelsetje gekocht, nu nog iemand die mij kan helpen dit te monteren ?? Iemand
 
Volkswagen  Polo Highline  1.2 Tsi 
Goedemiddag forumvrienden,

Ik heb de Ali auto lichtschakelaar met Bluetooth van @David97 overgenomen. Echter lukt het me niet om CH/LH zo in te stellen dat de koplampen aangaan, nu alleen de led drl lampen.

Iemand tips?1D0FB433-629B-4FD8-8D63-DBACAD1715AE.jpeg
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  • Leuk
Waarderingen: David97
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!