Cilinder overslag

Hi allemaal,

Ik krijg eens in de zoveel tijd (soms 1-2x per maand) een "start-stopsysteem"-storing. Heb vandaag de auto uit laten lezen bij de VW-dealer en die constateerde mogelijke cilinderoverslag in de cilinders 3 en 4. De foutcode van de motorstoring (heb ik eenmaal gekregen) wijst hier ook naar toe.

Mijn eigen garage zegt dat met het vervangen van alle 4 de bobines, die probleem vaak opgelost kan worden. Wat is jullie ervaring hiermee, en ligt dit inderdaad aan de bobines? De bougies zijn in feb' 21 met een grote onderhoudsbeurt vervangen.

Dank alvast!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Hi allemaal,

Ik krijg eens in de zoveel tijd (soms 1-2x per maand) een "start-stopsysteem"-storing. Heb vandaag de auto uit laten lezen bij de VW-dealer en die constateerde mogelijke cilinderoverslag in de cilinders 3 en 4. De foutcode van de motorstoring (heb ik eenmaal gekregen) wijst hier ook naar toe.

Mijn eigen garage zegt dat met het vervangen van alle 4 de bobines, die probleem vaak opgelost kan worden. Wat is jullie ervaring hiermee, en ligt dit inderdaad aan de bobines? De bougies zijn in feb' 21 met een grote onderhoudsbeurt vervangen.

Dank alvast!
Er klopt ergens iets niet met de datum, dit laatste bericht is van 30 augustus 2021 en de berichten ervoor uit 2022, zeer vreemd, Dus Franklin PoloAW had het dus toch goed.

Zie datum bovenaan pagina 3.
 
Er klopt ergens iets niet met de datum, dit laatste bericht is van 30 augustus 2021 en de berichten ervoor uit 2022, zeer vreemd, Dus Franklin PoloAW had het dus toch goed.
Bovenaan de pagina staat het bericht waar de topic mee begonnen is als overzicht, ga maar terug naar pagina 1 daar staat hetzelfde bericht. Hierdoor raak je in de war over de datums. Er is niks mis met de topics, gewoon allemaal even een beetje opletten.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Laten tunen. En een ding te zeggen: WOW! :)
Ik heb net alle bobines en bougies vervangen (4 cilinder) en heb net hetzelfde probleem. Buiten tunen, wat was voor jou de oplossing?
Bij ontsteking (stationair) gaat de wagen schokken. Ik krijg gedurende deze tijd ook de melding "start stop storing". Het gaat pas weg wanneer hij zijn nominaal toerental bereikt. Volgens mij hetzelfde fenomeen? De wagen heeft dit ook enkel bij een aantal uren koud te hebben gestaan. Tijdens het rijden hoor ik nog steeds de cilinders overslaan.

P030000 Random/multiple Cylinder - Misfire
P030100 Cylinder 1 - Misfire
P030300 Cylinder 3 - Misfire
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Ik heb net alle bobines en bougies vervangen (4 cilinder) en heb net hetzelfde probleem. Buiten tunen, wat was voor jou de oplossing?
Bij ontsteking (stationair) gaat de wagen schokken. Ik krijg gedurende deze tijd ook de melding "start stop storing". Het gaat pas weg wanneer hij zijn nominaal toerental bereikt. Volgens mij hetzelfde fenomeen? De wagen heeft dit ook enkel bij een aantal uren koud te hebben gestaan. Tijdens het rijden hoor ik nog steeds de cilinders overslaan.

P030000 Random/multiple Cylinder - Misfire
P030100 Cylinder 1 - Misfire
P030300 Cylinder 3 - Misfire
Oplossing voor mij: walnut blasten bij VAGTechniek, ultrasoon reinigen injecties (inbegrepen bij VAG) en tunen. Tunen was echt de oplossing zelf overigens + nieuwe bougies, vlgm 0,8 mm elektrodenafstand.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Oplossing voor mij: walnut blasten bij VAGTechniek, ultrasoon reinigen injecties (inbegrepen bij VAG) en tunen. Tunen was echt de oplossing zelf overigens + nieuwe bougies, vlgm 0,8 mm elektrodenafstand.
Ik heb hem deze morgen opnieuw binnen gedaan bij VW.

Hun voorstel voor 678 euro

Inlaatspruitstuk uit- en ingebouwd
REGIEA Kleppen reinigen (granulaat)
Controle motorregelapparaat
Bougie uit- en ingebouwd
REGIEA Testrit
Accu geladen

Zelf niet meteen fan van om uit te voeren. Er is nooit een compressietest uitgevoerd maar ze hebben wel alles vervangen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Ik heb hem deze morgen opnieuw binnen gedaan bij VW.

Hun voorstel voor 678 euro

Inlaatspruitstuk uit- en ingebouwd
REGIEA Kleppen reinigen (granulaat)
Controle motorregelapparaat
Bougie uit- en ingebouwd
REGIEA Testrit
Accu geladen

Zelf niet meteen fan van om uit te voeren. Er is nooit een compressietest uitgevoerd maar ze hebben wel alles vervangen.
Bij mij was het bougies + reinigen + tunen. Ik adviseer het bij VAGTechniek te laten reinigen, een groot deel van je motor blijft er gewoon ingemonteerd zitten. Geen karwei dus eigenlijk. Ik heb hem getuned in Houten, zeer aan te raden.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Bij mij was het bougies + reinigen + tunen. Ik adviseer het bij VAGTechniek te laten reinigen, een groot deel van je motor blijft er gewoon ingemonteerd zitten. Geen karwei dus eigenlijk. Ik heb hem getuned in Houten, zeer aan te raden.
Het reinigen van de kleppen haalt toch de oorzaak niet weg of begrijp ik het verkeerd? Het is toch maar een tijdelijke oplossing als de compressie niet goed is? Ik heb wat schrik om er binnen een jaar opnieuw te staan.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Het reinigen van de kleppen haalt toch de oorzaak niet weg of begrijp ik het verkeerd? Het is toch maar een tijdelijke oplossing als de compressie niet goed is? Ik heb wat schrik om er binnen een jaar opnieuw te staan.
Als de kleppen (zeer) vervuild zijn, kan dat cilinderoverslag veroorzaken. Bij mij was dat zo. In combinatie met bougies heeft dit het probleem daarop opgelost. Ik adviseer je in ieder geval twee dingen te laten doen:

- Walnut blasting
- Nieuwe bougies met een wat grotere diameter.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Als de kleppen (zeer) vervuild zijn, kan dat cilinderoverslag veroorzaken. Bij mij was dat zo. In combinatie met bougies heeft dit het probleem daarop opgelost. Ik adviseer je in ieder geval twee dingen te laten doen:

- Walnut blasting
- Nieuwe bougies met een wat grotere diameter.
Ik zou het heel knap vinden, als het je lukt om bougies met een grotere diameter in je Polo te draaien. :mrgreen: Je bedoelt elektrodeafstand. Stick Out Tongue
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!