chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

en wederom leer ik klink klare onzin hier.
bank protection? echt onzin.
de polo staat er om bekend om gewoon te hoge inlaattemp te krijgen, daarom is bij stage 2 een intercooler upgrade eerder een must dan een bijzaak.
de auto in de 4 meten wordt wel gedaan, maar meten in de 5 krijg je betere meting.
er zit wel verschil in een 4x4 bank of een 2 bank, maar het verhaal wat vagtechniek verklaart is onzin, want een normale 2 bank met een redelijke waaier kan zelfs auto's boven de 400pk etc meten die nog veel en veel warmer worden dan een polootje...
hecht eerder waarde aan VVT dan aan VT
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Wow
Waarderingen: Ruiter91
Het gaat niet om die hoge temp op zich, maar om hoe lang die aangehouden moet worden vooraleer het max vermogen wordt bereikt. Ik heb er geen verstand van, maar er is duidelijk iets fout gegaan in elk geval. En dat had begrepen moeten worden. Een gechipte auto, die duidelijk krachtiger aanvoelt dan stock en waarmee je 100 - 200 meer dan 5,5 sec sneller doet dan stock, kan natuurlijk nooit een waarde hebben welke niet of nauwelijks afwijkt van stock. Daar had een lampje moeten gaan branden. Ook bij mijzelf natuurlijk, maar ik was op dat moment overdonderd en besefte pas achteraf dat dit natuurlijk niet kon. Dat vermoeden bleek dus juist. De waarden van VT mogen discutabel zijn, maar zullen in de buurt zitten van wat ze moeten zijn. Zie mijn eerdere bericht over de GTI's die tot nu toe bij VT en JD zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heb VVT trouwens wel gevraagd om (technische) uitleg van het verhaal. Niet om te klagen of mijn gram te halen, maar gewoon omdat ik merk dat ik er niet genoeg van afweet om het goed te kunnen duiden. Wordt vervolgd
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer en guus6r
Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?
nyway, nu ik er toch was maar meteen een 1+ update laten doen.
Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?

Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?
Stage 1 is chip inladen en kijken of de waardes goed blijven.
Stage 1+ is afstellen op de bank.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi en Rosinfield
Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?

Ook ik heb stage 1+ bij VT. Maar er is dus meer verschil bij VT tussen stage 1 en stage 1+ dan alleen een uitdraai op de rollenbank? Hebben ze bij VT uitgelegd wat ze dan extra doen?
Ik denk dat dit een klassiek voorbeeld is van popcorn bij een bioscoop. Heb je de keus tussen een kleine popcorn 2€ en grote popcorn 6€ kies je meestal voor de kleine popcorn omdat dat simpelweg goedkoper is. Maar introduceer je een medium popcorn voor 4€ gaan veel meer mensen daar voor omdat je dan het gevoel krijgt dat je een betere deal hebt. Maar in praktijk heb je dan dus meer uitgegeven dan dat je in eerste instantie wou doen (dus meer omzet voor de bioscoop door introductie van medium popcorn)

groetjes
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik denk dat dit een klassiek voorbeeld is van popcorn bij een bioscoop. Heb je de keus tussen een kleine popcorn 2€ en grote popcorn 6€ kies je meestal voor de kleine popcorn omdat dat simpelweg goedkoper is. Maar introduceer je een medium popcorn voor 4€ gaan veel meer mensen daar voor omdat je dan het gevoel krijgt dat je een betere deal hebt. Maar in praktijk heb je dan dus meer uitgegeven dan dat je in eerste instantie wou doen (dus meer omzet voor de bioscoop door introductie van medium popcorn)

groetjes
Graag een medium frites met bigmac, fritesaus en een fanta
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Er is natuurlijk wel een (niet onbelangrijk) verschil. In het geval van popcorn gaat het simpelweg om meer of minder popcorn. In het geval van stage 1 en 1+ gaat het niet alleen om (iets) meer pk's, maar tevens een nauwkeuriger afstelling vs simpel de standaard software laden. Maar het psychologisch mechanisme zal ongetwijfeld zo werken. Ik zou normaal gesproken ook nooit de behoorlijk hogere kosten er voor over hebben. Dat was dan weer de mazzel van de " upgrade"
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Er is natuurlijk wel een (niet onbelangrijk) verschil. In het geval van popcorn gaat het simpelweg om meer of minder popcorn. In het geval van stage 1 en 1+ gaat het niet alleen om (iets) meer pk's, maar tevens een nauwkeuriger afstelling vs simpel de standaard software laden. Maar het psychologisch mechanisme zal ongetwijfeld zo werken. Ik zou normaal gesproken ook nooit de behoorlijk hogere kosten er voor over hebben. Dat was dan weer de mazzel van de " upgrade"
Heb je zelf niks hoeven bij te betalen voor die 1+?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Er is natuurlijk wel een (niet onbelangrijk) verschil. In het geval van popcorn gaat het simpelweg om meer of minder popcorn. In het geval van stage 1 en 1+ gaat het niet alleen om (iets) meer pk's, maar tevens een nauwkeuriger afstelling vs simpel de standaard software laden. Maar het psychologisch mechanisme zal ongetwijfeld zo werken. Ik zou normaal gesproken ook nooit de behoorlijk hogere kosten er voor over hebben. Dat was dan weer de mazzel van de " upgrade"
Ja maar aan het einde van het verhaal heb je dus uiteindelijk toch meer betaald, netzoals in het popcorn verhaal, dus VT wint
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW en Famous1303
Het gaat niet om die hoge temp op zich, maar om hoe lang die aangehouden moet worden vooraleer het max vermogen wordt bereikt. Ik heb er geen verstand van, maar er is duidelijk iets fout gegaan in elk geval. En dat had begrepen moeten worden. Een gechipte auto, die duidelijk krachtiger aanvoelt dan stock en waarmee je 100 - 200 meer dan 5,5 sec sneller doet dan stock, kan natuurlijk nooit een waarde hebben welke niet of nauwelijks afwijkt van stock. Daar had een lampje moeten gaan branden. Ook bij mijzelf natuurlijk, maar ik was op dat moment overdonderd en besefte pas achteraf dat dit natuurlijk niet kon. Dat vermoeden bleek dus juist. De waarden van VT mogen discutabel zijn, maar zullen in de buurt zitten van wat ze moeten zijn. Zie mijn eerdere bericht over de GTI's die tot nu toe bij VT en JD zijn geweest.
een meting kan half uur duren, 10 min, 3 min, maakt niet uit, maar in dyno protect zoals hun zeggen en hoop gelul bestaat niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
een meting kan half uur duren, 10 min, 3 min, maakt niet uit, maar in dyno protect zoals hun zeggen en hoop gelul bestaat niet
Nou ja, we zullen horen wat VVT als verklaring geeft. Als ik antwoord krijg op mijn mail tenminste. Misschien dat het signaal om af te breken van de ecu komt als het te lang duurt en de motor te heet wordt? Ik heb er geen verstand van, dus dit zal mogelijk ook een hoop gelul zijn
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nou ja, we zullen horen wat VVT als verklaring geeft. Als ik antwoord krijg op mijn mail tenminste. Misschien dat het signaal om af te breken van de ecu komt als het te lang duurt en de motor te heet wordt? Ik heb er geen verstand van, dus dit zal mogelijk ook een hoop gelul zijn
Eigenlijk zou je dat aan iemand onafhankelijk moeten vragen. Eerder heb je al laten weten dan vt vvt al onderling contact gehad hebben. Als je nou precies dezelfde vraag stelt aan een bedrijf uit de UK dan verwacht ik dat je geen onzin voorgeschoteld krijgt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Ik verwacht van een bedrijf als VVT dat het professioneel is en desgevraagd weet uit te leggen wat er mis is gegaan. Dat is vanuit hen gezien de enige verstandige optie. Dus ik wacht het nog even af.
Maar we kunnen natuurlijk @GTIFANATIC vragen naar zijn visie, evt na raadplegen van zijn maat.

Voor alle duidelijkheid, de situatie is dus als volgt.
Bij de eerste twee runs is er aan het eind een piek en stopt de run; in beeld verschijnt resp 254 en 254 pk. Deze twee runs werden vanwege die piek ongeldig verklaard.
De volgende twee runs vertoonden de piek niet (wat er intussen gedaan is weet ik niet, maar daar zou een verklaring kunnen liggen). Deze twee laatste runs leveren resp 216 en 219 pk op. Het vermogen dat deze auto vaak standaard al heeft. Het koppel was wel volgens verwachting.

Bij controle op de bank bij VT bleek het resultaat 255 pk. Volgens verwachting en ook kloppend met mijn gevoel en de gereden 100-200 in 14,5 sec.
Ergens moet dus iets mis zijn gegaan. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met wat gedaan is na de 1e twee runs om de piek te verbergen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Net antwoord gehad. Heel netjes. Zegt geen idee te hebben wat er fout is gegaan, hij was er zelf niet op dat moment. Krijg geld terug. Al was het mij daar niet om te doen. Eind goed al goed
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zou ook geen zin in discussies hebben wetende dat er zoveel verschil in uitdraaien zit.
Los van het feit is er iets mis is gegaan of niet.

Wel zeer netjes van VVT dat ze geld terug geven en er dus zelf mee komen.
Beter dan extra bijbetalen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!