chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Als het zo'n beetje is wat VagTechniek opgeeft, is het prima en klopt er dus iets niet van die VVT runs. Is het bij Vag Techniek ook zo teleurstellend, dan lijkt me dat ze iets moeten doen om het op te hogen naar wat beloofd wordt.
Maar achteraf dacht ik nog dat er vanmorgen wel iets raars gebeurde. In totaal waren er 4 runs. Alleen de laatste twee staan op de uitdraai. Bij de eerste twee verscheen aan het eind resp 254 en 256 pk in beeld. Die jongeman zei echter dat dat kwam door de rare piek aan het eind (was idd te zien), doordat de DSG opschakelde. Op zo'n moment denk je het zal wel, maar achteraf had ik er toch een onbestemd gevoel bij. Blij dat Vag Techniek het zo serieus opvat.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Ik snap je ergens maar de auto rijdt toch goed naar jouw mening?
Laat het lekker joh Stick Out Tongue

Anders kom je zondag naar de meting kan je testen of je minder vermogen hebt..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
ja, hij rijdt prima, maar ik wil nu toch wel weten hoe het zit. Vag Techniek ook trouwens. Vind het niet bezwaarlijk hoor, leuk ritje en dan weten we weer wat meer.
Heb nog wel gedacht aan de meeting, maar zondag lukt niet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Precies wat @dov zegt.

Je gaat naar Vagtechniek daar gaan ze banken en dan komt de pk weer hoger uit.
Dan zeggen hun: de bank van die andere klopt niet… en zo blijft het een touw trek spelletje.
Tenzij VT de auto weer opnieuw gaat tunen maar dan moet je eigelijk nog steeds terug naar die andere om te “vergelijken”

Ook heb je het uitlaat systeem veranderd en daar heb je toen ook gebankt en die klopte ook niet, meen ik te herinneren..
Dus daar kan VT ook nog wat van zeggen.

Ik ben benieuwd:)
 
Opnieuw tunen zal sowieso van toepassing zijn in dit Verhaal. Ik neem aan dat als je bij VT op de bank gaat je dezelfde waardes moet krijgen (of waar was de eerste run?)

Dan moet je voor stage1+ gaan, maar wat ik zei de lijn is goed recht alleen bij 4250 kan het wat strakker omhoog.
Dus wat zou de wens zijn?

Als dat enkel een hoger cijfer op papier is zou ik ‘t laten varen of voor motorische upgrades gaan..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Voor de goede orde, hij was hiervoor nog nooit en nergens op de bank geweest. Zoals gezegd, ik heb achteraf geen goed gevoel over die eerste twee runs waarbij iets mis ging met de DSG die overschakelde en waarbij ik wel resp 254 en 256 pk aan het eind in beeld zag verschijnen. Bij Vag Techniek wil ik het resultaat dat zij opgeven; dan is er niets aan de hand. Is het substantieel lager, dan ga ik denk ik meteen voor 1 +
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Maar wat gaat Vagtechniek dan doen? Of althans verwacht je van ze? Op de rollerbank om te checken of het klopt met hun dyno? Of nieuwe chip erop met accuratere waardes? Meen nog te herinneren dat het een en ander aan de hand was met jouw chip waardoor je dacht 1+ te hebben right?

Persoonlijk heb ik geen behoefte om de mijne te chippen, vind het vlot zat, extra vermogen is wat mij betreft een onnodige luxe.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik vond het een soort 1 + omdat ze toen de hele dag bezig zijn geweest. Ecu was net gekraakt, dus niet gewoon software inladen, maar ecu eruit, aanpassen, testritje en dat een keer of 4, 5. Ik wil gewoon weten wat de waarde is bij hen op de bank, zodat ik weet of er bij VVT iets niet goed is gegaan of dat het gewoon klopt.
Is ook vlot zat hoor, alleen is het na ca 4500 rpm wel gedaan ongechipt. Met chip trek je dan nog een tijdje lekker door. Dat was voor mij de reden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik vond het een soort 1 + omdat ze toen de hele dag bezig zijn geweest. Ecu was net gekraakt, dus niet gewoon software inladen, maar ecu eruit, aanpassen, testritje en dat een keer of 4, 5. Ik wil gewoon weten wat de waarde is bij hen op de bank, zodat ik weet of er bij VVT iets niet goed is gegaan of dat het gewoon klopt.
Is ook vlot zat hoor, alleen is het na ca 4500 rpm wel gedaan ongechipt. Met chip trek je dan nog een tijdje lekker door. Dat was voor mij de reden.
Nu ga je er dus vanuit dat de bank bij vagtechniek goed is…

Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in VVT dan het bedrijf waar je claimt dat het niet goed is.
VVT heeft tenslotte niks gedaan en alleen gemeten.

Indien de waardes inderdaad verschillen zou ik dit ook bij Vvt neerleggen
 
Ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet aan klopt. Het voelt absoluut niet zo aan. En Race Timer is natuurlijk niet helemaal nauwkeurig, dus laat ik er 1 sec bij optellen, dan is dat van 100 tot 200 in 15 seconden. En dat kan nooit met 219 pk. En banken kunnen natuurlijk (van elkaar) afwijken, maar nauwelijks vermogenswinst tov stock, is natuurlijk niet geloofwaardig
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat onderbuikgevoel komt vooral door die twee eerste mislukte runs. Daardoor heb ik ook niet het volle vertrouwen in de laatste twee. Er moet tenslotte iets zijn gedaan om die rare piek aan het eind eruit te krijgen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb gewoon het gevoel dat er iets niet aan klopt. Het voelt absoluut niet zo aan. En Race Timer is natuurlijk niet helemaal nauwkeurig, dus laat ik er 1 sec bij optellen, dan is dat van 100 tot 200 in 15 seconden. En dat kan nooit met 219 pk. En banken kunnen natuurlijk (van elkaar) afwijken, maar nauwelijks vermogenswinst tov stock, is natuurlijk niet geloofwaardig
De toverbank van jd is natuurlijk altijd nog een optie. Die draait namelijk op toverstof :tearsofjoy::smile:
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303 en Rosinfield
JD stage 3:
IS38 Turbo
Full exhaust with 200cells sportcat
Wagner intercooler
Cold air intake
 

Bijlagen

  • 193857347_4155509994495584_8848073772990028121_n.png
    193857347_4155509994495584_8848073772990028121_n.png
    37.7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dit kost een aardig kapitaal. Maar voor de goede orde, dit gaat niet over mijn auto
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!