chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Dit kost een aardig kapitaal. Maar voor de goede orde, dit gaat niet over mijn auto
is38 is rond de 550
Uitlaat voor tot achter icl downpipe is rond de 1500
Wagner 800
Cold air intake rond de 450
Montage kosten alles 200/250

ik heb dan wel ook nog nieuwe slangen enz
Dat was ook 300/400 samen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Zie mijn handtekening en het bijgevoegde plaatje. Let wel, het gaat hier om zgn "sprookjes-pk's" ;)
De eerste meting gaf dacht ik 255 pk en 430 Nm. Mijn gut feeling bleek dus juist. Verklaring nogal technisch, maar komt er op neer dat op een 2x2 bank werd gemeten en bij VT op een 4x4. Men meet in de 4e versnelling en dan duurt het bij deze motor een tijd voordat het maximum bereikt wordt. Zo'n bank heeft een max koelcapaciteit, dus wat waarschijnlijk is gebeurd is dat de bank is afgehaakt voordat het maximum werd gehaald. Hopelijk kunnen de technisch onderlegden dit zo duiden.
Anyway, nu ik er toch was maar meteen een 1+ update laten doen. Het was wel een "goeie" werd gezegd. De meesten zitten zo rond de 260 met 1 +.
Met rijden is het goed te merken; het is nu helemaal oppassen, bij de subtielste voetbeweging versnelt het al behoorlijk
 

Bijlagen

  • 20210605_150251.jpg
    20210605_150251.jpg
    779 KB · Weergaven: 47
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En met welke verliezen is gemeten?

het voorwiel aangedreven verhaal of 4x4 bank slaat volgens mij nergens op want je hebt gewoon een voorwiel aangedreven auto en daar stellen zij de bank ook in. Koelcapaciteit heb ik geen verstand van maar ik hoop dat je blij bent met de waarde ;)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
In elk geval is die bank bij VVT waarschijnlijk in de Dyno Protection geschoten, omdat er teveel tijd benodigd was voor het maximum vermogen in de 4. Zoveel begreep ik er van. Overigens werd ook bij VT zeer relativerend gedaan over waarden en de afhankelijkheid van specifieke banken. Het gaat hen meer om de aard van de curve.
Ben blij, niet persé met de waarden (vanwege die relativiteit), maar wel met de kennis dat het dus wel goed zat en zit en dat hij nu nog lekkerder rijdt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Zie mijn handtekening en het bijgevoegde plaatje. Let wel, het gaat hier om zgn "sprookjes-pk's" ;)
De eerste meting gaf dacht ik 255 pk en 430 Nm. Mijn gut feeling bleek dus juist. Verklaring nogal technisch, maar komt er op neer dat op een 2x2 bank werd gemeten en bij VT op een 4x4. Men meet in de 4e versnelling en dan duurt het bij deze motor een tijd voordat het maximum bereikt wordt. Zo'n bank heeft een max koelcapaciteit, dus wat waarschijnlijk is gebeurd is dat de bank is afgehaakt voordat het maximum werd gehaald. Hopelijk kunnen de technisch onderlegden dit zo duiden.
Anyway, nu ik er toch was maar meteen een 1+ update laten doen. Het was wel een "goeie" werd gezegd. De meesten zitten zo rond de 260 met 1 +.
Met rijden is het goed te merken; het is nu helemaal oppassen, bij de subtielste voetbeweging versnelt het al behoorlijk
Mooie cijfers! Binnenkort maar even rondje doen ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Net even wat berekeningen gemaakt aan de hand van de gegevens op FB van VT en JD.
Bij VT vond ik 7 GTI's 2.0 met stage 1+. Gemiddeld 268 pk en 468 Nm
Bij JD 8 stuks; gem. 263 pk en 436 Nm.
Zit dus redelijk op één lijn. Het hogere gemiddelde koppel bij VT komt door een paar uitschieters rond de 490 Nm. En bij JD is natuurlijk geen sprake van "+"
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Net even wat berekeningen gemaakt aan de hand van de gegevens op FB van VT en JD.
Bij VT vond ik 7 GTI's 2.0 met stage 1+. Gemiddeld 268 pk en 468 Nm
Bij JD 8 stuks; gem. 263 pk en 436 Nm.
Zit dus redelijk op één lijn. Het hogere gemiddelde koppel bij VT komt door een paar uitschieters rond de 490 Nm. En bij JD is natuurlijk geen sprake van "+"
En in vergelijking met VVT dan?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Daar was iets duidelijk niet goed gegaan, zoals ik al vermoedde. In de 4 duurt het lang voordat het maximum wordt bereikt en dat kan niet iedere bank aan qua koeling. En geeft er dan dus de brui aan voordat het max vermogen is gehaald. Kon natuurlijk ook nooit, dat ik 100 - 200 doe in 14,5 sec, met een motor die nauwelijks afwijkt van stock wat pk's betreft.
VVT gegevens heb ik verder niet, dacht ook dat ze vnl diesels deden.
Overigens zijn de waarden op zich wat mij betreft niet zo boeiend; des te meer hoe de curves eruit zien. Prima, max koppel komt er snel in en het vermogen wordt lang vastgehouden (waar het stock veel eerder inzakt)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mooi cijfers!

Maar wat ik ook eerder typte VT zorgt er voor dat bij hun alles nu perfect is/lijkt.
En VVT is nu een “waardeloos” bedrijf waar niks klopte.

Ik vind dat je eigenlijk nog terug naar vvt had moeten gaan en hun de kans had moeten geven waarom hun bank niet klopte in vergelijking met VT…
Misschien ligt het wel aan de bank en kunnen hun, mede hierdoor dit “probleem” aan hun bank verhelpen.
 
Ik vind dat de omgekeerde wereld. Zij hadden moeten onderkennen dat dit nooit kon kloppen en nagaan waarom de runs zo vroeg werden afgebroken. In plaats van mij zo te laten vertrekken. Ik zeg niet dat het een waardeloos bedrijf is. Waarschijnlijker dat ik ben geholpen door iemand met onvoldoende ervaring
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
En nogmaals, de cijfers zijn niet zo relevant. Als ze maar enigszins in de verwachte richting zijn. Het verloop van de curves is van belang
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Maar heb je wel een terugkoppeling gegeven aan VVT, of ze de kans gegeven om het dit maal correct te doen? Ik zou juist verwachten dat je terug gaat naar het bedrijf waar de fout zit. Dat VT er een goede tune op heeft gezet wist je natuurlijk wel want de auto voelde goed en nu zelfs nog beter. Een gratis meting van VVT vind ik met jouw verhaal wel op zijn plaats en ben benieuwd hoe dicht de cijfers dan liggen bij die van VT als die bank eenmaal goed zijn werk doet.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ze hebben onderling contact gehad en bij VVT hebben ze mijn gegevens. Ik geloof het verder wel.
De bank waarop het is gedaan kon het niet aan, heb ik begrepen. Schijnt vooral een probleem te zijn bij deze motor; duurt in de 4 erg lang voor het maximum vermogen is bereikt. En als dat te lang duurt wordt de zaak voortijdig afgebroken.
Ik ben tevreden nu en meet nog wel eens op die voorgenomen meeting . Hoewel de "precieze" waarden op zich me minder boeien dan hoe de grafiek verloopt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!