Chiptuning Polo 6R 1.2 tdi

Mee eens! Zeker qua dosering maakt het uit, maar in principe zou het op het gebied van remafstand weinig moeten uitmaken. Ik denk persoonlijk dat het verschil in remvermogen zich vooral laat zien in gevallen dat remmen beginnen te faden, en even eerlijk; het is niet dat je met 100 pk van bocht naar bocht sprint en de remmen laat koken. Grotere remmen hebben wat dat betreft meer capaciteit, maar in een enkele noodstopsituatie moeten de standaard remmen wel voldoen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Gelukkig! Genoeg horrorverhalen over gehoord, en te vinden op het webs
Ik heb 3.5j lang nergens last van gehad. Tot ik afgelopen zomer op roadtrip ging in Oostenrijk, Zwitserland en Italië. Met vollast in de bergen ging de motor constant in noodloop. Telkens stoppen, motor opnieuw starten en door. Toen kwam ik er achter na informeren bij vagtechniek dat die box druk waardes procentueel corrigeerd, dus ook als je in de ijlere lucht bent en de waardes afwijken van wat normaal is. Dit kan zorgen voor incorrecte waardes waardoor de ecu denkt dat er iets fout is. Eenmaal terug in Nederland nergens last meer van!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Mee eens! Zeker qua dosering maakt het uit, maar in principe zou het op het gebied van remafstand weinig moeten uitmaken. Ik denk persoonlijk dat het verschil in remvermogen zich vooral laat zien in gevallen dat remmen beginnen te faden, en even eerlijk; het is niet dat je met 100 pk van bocht naar bocht sprint en de remmen laat koken. Grotere remmen hebben wat dat betreft meer capaciteit, maar in een enkele noodstopsituatie moeten de standaard remmen wel voldoen.
Tenzij je berg passen gaat knallen, schijven waren mooi blauw Big Grin
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: tjinees
Lijkt me wel dat als je van 75pk naar dik 100pk gaat dat je wat aan je remmen gaat doen....
Anders is het vragen om problemen. Niet zozeer in de stad maar op de snelweg zie ik het gebeuren dat ik met Mn trommelremmen niet optijd stil kom
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion  1.2 TDI Bluemotion 
Mijn veronderstelling; je krijgt geen problemen want je remmen zijn krachtig genoeg om de wielen te laten blokkeren. 75 pk, 100 pk, maakt niet uit. Je zet dezelfde kinetische energie (laten we een snelheid X aannemen) om in warmte door middel van frictie. Je gaat pas een significant verschil merken als je herhaaldelijk zulke stops moet maken. Bedenk ook dat je qua remmerij wat ruimte over hebt, want je mag immers ook met 5 personen plaatsnemen + bagage. Die moet je prima kunnen afremmen met standaard remmerij.

Edit: daarom is het upgraden van je banden de effectiefste en meest rendabele manier om meters te winnen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Thnx for the info guys
Ik ga eens kijken wat ik ga doen.
Eerst nu winterbanden regelen voor 185/60/15 en dan een andere radio
De rest komt later wel
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!