Centrale deurvergrendeling werkt niet bij Linker deur

dann

Actief lid
160
41
37
Hallo!

ik heb een Polo 9N 1.4 16v (2002) en mijn C.D.V. werkt niet bij me linker deur, als ik me auto afsluit bij me rechter deur dan gaan beide deuren op slot, dus ook me linker deur, en het rode lampje gaat knipperen.

maak ik de deur auto open bij de linker deur dan blijft het lampje knipperen, mijn benzine deksel blijft dicht en ook mijn rechter deur, alleen me linker deur is ontgrendeld.

om mijn benzine deksel te ontgrendelen moet ik de auto open maken via me rechter deur,

heel af en toe, werkt me CDV via me Linker deur, wat zal ik zeggen, van de 30 keer werkt het misschien 2 keer? en als het werkt dan hoor ik ook de zoemer als ik mijn lampen aan laat staan, en als me CDV niet werkt dan hoor je ook geen zoemer als ik de lampen aan laat staan... (is me ook opgevallen)

wie weet wat dit kan zijn?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
weet iemand hoe ik de bekleding van de linker deur (met elektrische ramen) kan verwijderen? want ik zit te klooien met het handvat want daar ergens moeten de schroeven zitten, ik ben bang dat ik wat kapot maak
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
ik heb net even achter het paneel gekeken, maar ik kan helaas niks vinden, geen kabelbreuk of wat dan ook.
volgens mij moet denk ik in het slot kijken of daar iets los zit?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Klinkt inderdaad als een kapotte soldering of een kapotte microschakelaar in het deurslot, een bekend kwaaltje van de deursloten in gebruik bij VAG auto's uit die periode. Ik heb mijn mijn Golf de sloten al een keer helemaal open gehad, de connectoren op de printplaat opnieuw gesoldeerd en een microschakelaar vervangen, waarmee voor nu de problemen die ik had weer zijn opgelost.

Op zich is het niet zo heel moeilijk om het te repareren, maar je moet wel het goede gereedschap hebben.

Om te beginnen moet je het deurpaneel los halen en alle stekkers etc. losmaken
Daarna moet je de metalen plaat die als afscheiding tussen je binnenkant van de deur en buitenkant van de deur zit van de deur halen.
Hiervoor moet het raam uit het portier halen, het slot aan de buitenkant loshalen en het deurslot op de kopse kant van de deur los maken.
Dan kan je de hele plaat met raamgeleiders en deurslot uit je deur halen
Dan is het een kwestie van deurslot van die metalen plaat los maken.

Vervolgens schroef je de slotmodule open (wel goed kijken hoe alle palletjes en veertjes vast horen te zitten) en haal je de printplaat met motortje uit de behuizing.
Als je met een loep kijkt zie je dan waarschijnlijk dat één of meerdere van de zes solderingen waar de draden aan de printplaat vast zitten zijn gebarsten.
Deze kan je dan opnieuw solderen.

Ook kan het zijn dat er een microschakelaar kapot is. De schakelaar die ik moest vervangen was redelijk makkelijk, dat was de schakelaar die aan schakelde als de pal in het deurslot naar beneden ging (deur open). Daar kon de bovenkant van verwisseld worden door de bovenkant van deze microschakelaar bij Conrad: 702333 SUBM.Microschakelaar V4NCSA7-0,5M

Dan de boel testen en als het werkt weer in elkaar zetten.

Al met al ben je er toch een goed uur mee bezig als je weet waar je wat moet loshalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascalvonv
ik heb het gevonden!!!! eindelijk, na 2 jaar begon het me echt te irriteren, ik heb het deur paneel eraf gehaald, en wat bleek... een stekkertje dat zat niet goed ingeplugd in het paneel waar de bediening voor de spiegel zit en de knop om alle deuren te sluiten, en te openen, (van binnen) 1 stekker inderdaad voor de spiegel, en de andere stekker is voor de deur vergrendeling, en nu werkt alles prima, ik kan me ramen open maken, met me sleutel, ik wordt weer gewaarschuwd als ik me lampen aan laat staan, ik had me paneel lang geleden er ook afgehaald, ( ik weet niet meer waarom) en waarschijnlijk is toen de stekker er half uit gegaan.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Klinkt inderdaad als een kapotte soldering of een kapotte microschakelaar in het deurslot, een bekend kwaaltje van de deursloten in gebruik bij VAG auto's uit die periode. Ik heb mijn mijn Golf de sloten al een keer helemaal open gehad, de connectoren op de printplaat opnieuw gesoldeerd en een microschakelaar vervangen, waarmee voor nu de problemen die ik had weer zijn opgelost.

Op zich is het niet zo heel moeilijk om het te repareren, maar je moet wel het goede gereedschap hebben.

Om te beginnen moet je het deurpaneel los halen en alle stekkers etc. losmaken
Daarna moet je de metalen plaat die als afscheiding tussen je binnenkant van de deur en buitenkant van de deur zit van de deur halen.
Hiervoor moet het raam uit het portier halen, het slot aan de buitenkant loshalen en het deurslot op de kopse kant van de deur los maken.
Dan kan je de hele plaat met raamgeleiders en deurslot uit je deur halen
Dan is het een kwestie van deurslot van die metalen plaat los maken.

Vervolgens schroef je de slotmodule open (wel goed kijken hoe alle palletjes en veertjes vast horen te zitten) en haal je de printplaat met motortje uit de behuizing.
Als je met een loep kijkt zie je dan waarschijnlijk dat één of meerdere van de zes solderingen waar de draden aan de printplaat vast zitten zijn gebarsten.
Deze kan je dan opnieuw solderen.

Ook kan het zijn dat er een microschakelaar kapot is. De schakelaar die ik moest vervangen was redelijk makkelijk, dat was de schakelaar die aan schakelde als de pal in het deurslot naar beneden ging (deur open). Daar kon de bovenkant van verwisseld worden door de bovenkant van deze microschakelaar bij Conrad: 702333 SUBM.Microschakelaar V4NCSA7-0,5M

Dan de boel testen en als het werkt weer in elkaar zetten.

Al met al ben je er toch een goed uur mee bezig als je weet waar je wat moet loshalen.

Zit dit microschakelaartje bovenop het slot? Heb je daar evt een foto van? Ik heb een probleem met de passagiersdeur open te krijgen. 9 van de 10 keer gaat ie niet open dus ik dacht ook al aan een microschakelaar. Als ik de auto met de knop vanbinnen op slot doe en met de knop van binnen open doe werkt het gewoon. Maar zodra ik met m’n sleutel de auto op slot doe dan wilt de passagierdeur 9 van de 10 x niet open heel irritant
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 Turbo 150pk 
Sinds vandaag heb ik hetzelfde euvel met mijn auto. De deur aan de bestuurderskant gaat wél op slot met de afstandsbediening van de c.v. maar niet weer open. De passagiersdeur werkt wel gewoon. Ook springen de deuren soms spontaan op slot als ik in de auto zit.

Zal het deurpaneel er maar eens afhalen, misschien heb ik geluk en zit er ook een stekkertje los.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Heb het deurpaneel er afgehaald, helaas geen los stekkertje. Jammer maar was te verwachten. Blijft een ontzettend gedoe om zo'n deurpaneel er weer op te zetten vind ik!

Aangezien ik de auto net heb, doe ik een poging om de garage er naar dit probleem te laten kijken, mogelijk dat zij de microswitches vervangen voor me. Wordt dat 'm niet, dan ga ik zelf wel aan de slag.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Ben op het moment nog bezig met mijn slot. Wat het schroefje dat m'n cilinderslot vasthoudt is uiteraard naar beneden gevallen en dat systeem weer vast krijgen is een hels gedoe. Maar goed, liever een dag kloten en schelden dan een auto die niet lekker op slot wil
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Haha
Waarderingen: SoloPolo
Werd vandaag teruggebeld en de garage waar ik de auto recent heb gekocht gaat zich buigen over de kuren met de sloten e.d. Scheelt mij weer een aantal keren achteruit bidden! :)
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Nee, niks kunnen ontdekken. Heb deze auto amper twee weken en het begint te lijken op een probleemauto.
Niet zo snel van stapel lopen heah ;)

Het is een wat oudere auto, heeft al enige ervaring op deze aardkloot, er mag wel wat kapot gaan na zon leeftijd!
Ik zou beginnen met slotmechanisme vervangen. deze gaan vaker kapot, zoals al meerdere keren is verteld, mocht dit niks oplossen, nieuwe kabelboom in de deur/het scharnier plaatsen en genieten van je auto!

P.S. een ECHT probleemauto-verhaal: enkele jaren geleden dachten mn ouders voor een "fors" bedrag een goede auto te kopen: Peugeot 3008 1.6VTi. bewust de THP (Probleemblok) vermijdend, auto was toen krap 7 jaar oud. Ellende begon ongeveer een half jaar na aanschaf: motorlampje sprong aan, auto in noodloop. Misfire op cilinder X. Bobine en bougies vervangen, week later WEER het zelfde verhaal: lampje + noodloop + lopen op 3 cilinders. Wederom bobine vervangen en bougie van desbetreffende cilinder. Nog geen 300km later: Olie onder peil, olie bijgevult. 300km verder: Motorlampje + Noodloop + lopen op 3 cilinders + olie op. hele meuk wederom vervangen, garage heeft onderzoek gedaan en kwam op interne motorvervuiling uit. Motor gereinigd, 300km verder: Motorlampje + noodloop + lopen op 3 cilinders + olie onder peil + kathalysator kapot. Hele rubsmuk vervangen (auto kwam niet meer door de APK) en toen EINDELIJK eens 600km kunnen rijden en raad eens? "Motorlampje + Noodloop + lopen op 3 cilinders + olie onder peil + extreem brandstof verbruik (1:5)....

Ware niet dat ik als een ware dominee gepreekt heb om afscheid te nemen van deze auto, was het verhaal nog wel een keer zo lang geweest. Volgende auto moest een betrouwbare Opel Astra worden. 1.6 ecotec automaat. net een ton gelopen. goei auto! Niet dus (had al gewaarschuwd, ding was TE goedkoop voor leeftijd en kms). Binnen garantie: Radio valt uit, automaat vliegt in storing. Oorzaak NIET vindbaar (half jaar onderzoek gedaan, meerdere dealers en garages bij langs geweest) uit eindelijk heeft verkoper besloten om vervangende auto te regelen en het probleem geval terug te nemen. Kwam een Opel Astra 1.6 ecotec met handbak voor in plaats: Probleemloos geval! En ze leefden nog lang en gelukkig! Eind goed al goed!

Dusja, t kan altijd erger ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Is een gekend probleem. Heb hetzelfde probleem met mijn Polo. De microswitches verslijten en doen na verloop van tijd hun werk niet meer.
Gelukkig zijn nieuwe sloten niet zo duur.

Handleiding: https://workshop-manuals.com/volksw...ng/front_door/lock_remove_and_install/remove/

Voor een 9N3 met centrale deurvergrendeling:
Onderdeelnummer slot bestuurdersdeur: 3B1837015AQ, Autodoc link
Onderdeelnummer slot passagiersdeur: 3B1837016CC Autodoc link
Is vervangen de enige mogelijkheid of kan je ook de microswitches vervangen? (evt. uit een sloper)
En als je het vervangt, zit je dan niet met verschillende sleutels voor de deur(en) en het starten?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!