CarPlay installeren Polo 6R

Ik heb een aftermarket navi met Windows CE besturingssysteem in mijn Polo 6R, ik heb een carplay dongle gekocht van ali (30 euro) en het filepath van het SD-kaartje van de navi aangepast naar het .apk bestand, als ik nu op navi druk, heb ik carplay. werkt zoals het moet en was goedkoper dan een nieuwe navi te kopen :)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Dankzij de legendarische @Rainesh (held!) is het eindelijk gelukt! Ik heb mijn main unit vervangen voor een ander type ( 3Q0035846A gehaald voor ongeveer 250,- )

Unit eruit halen was een grote uitdaging: Blijkbaar zat de kabelboom dus vast met een klemmetje, waardoor de unit precies net niet eruit komt. Deze eraf gehaald nadat ik het dashboard heb laten zakken. Wel de airbag kabel los gehaald puur uit voorzichtigheid en safety oogpunt (Je krijgt een airbag storing, maar die kan je er in principe zo uit knallen)

Nieuwe unit erin geknald en opgestart. Met het magische werk van Rainesh en een idiot proof uitleg vanuit hem het systeem geupdated. Opgestart en bam! Het werkt!

Ik heb verder geen hardware vervangen. Volkswagen lulde dus weer gigantische bullcrap over dat mijn USB poort en alles vervangen moest worden. Laat je dus niet uit het veld slaan door halve antwoorden, maar zoek goed :)

Polo 6C uit 2014

1587018966470.png
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Ik heb ook een polo 6c (wel uit 2015) en volgens mij heb ik dezelfde hardware in mijn polo zitten (zie screenshots). Mag ik vragen waar je de 3Q0035846A heb gekocht? Kan dit trucje overigens niet met een 3Q0035864 (dus zonder A en 46 even omwisselen naar 64). Hoor het graag! Big Grin
 

Bijlagen

  • IMG_1643.jpg
    IMG_1643.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 60
  • IMG_1644.jpg
    IMG_1644.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 58
  • IMG_1649.jpg
    IMG_1649.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 55
  • IMG_1650.jpg
    IMG_1650.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 53
Ik heb een Polo uit 2011. Android schermpje van 80 euro er in gegooid en daar Android Auto op geinstalleerd (wat eigenlijk niet kan). Dit bestaat ook voor apple carplay, vergt alleen een beetje technisch inzicht

Edit; zie net dat het al opgelost is. Netjes!
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik heb ook een polo 6c (wel uit 2015) en volgens mij heb ik dezelfde hardware in mijn polo zitten (zie screenshots). Mag ik vragen waar je de 3Q0035846A heb gekocht? Kan dit trucje overigens niet met een 3Q0035864 (dus zonder A en 46 even omwisselen naar 64). Hoor het graag! Big Grin
@Rainesh is hier letterlijk heer en meester in. Kan jij hem helpen Rainesh?
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Rainesh
Ik ben van plan dezelfde unit te kopen als Delex. Ik wil graag een pm sturen maar volgens mij mis ik een knop of ik word gek Stick Out Tongue
Je kan pas een PM sturen als je meer dan 10 berichten (of zoiets) als nu lid hebt gestuurd, dus even hier en daar wat forumleden welkom heten dan zit je er zo op.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: M4YN3
Leden, per vandaag mag ik me ook aansluiten bij het groepje dat youtube in de auto kan kijken :mrgreen:

Dankzij @Rainesh is de app-connect geactiveerd. wat een held is dat!
Apple Carplay werkte direct op mijn iPhone, maar om youtube te kijken moet je die jailbreaken, dat lukte helaas niet op een iPhone7.
Ik heb daarom op marktplaats een Xiaomi A3 gekocht. Voor €110 incl verzending krijg je een hele hele goede telefoon.
Omdat ik nooit een android toestel heb gehad was ik 3 dagen aan het rommelen om het werkend te krijgen, achteraf gezien kon het in een paar minuten.

Om youtube te kijken gebruik ik gewoon origineel Android Auto met een app genaamd: Carstream.
Werkt behoorlijk goed. Enig nadeel is dat je niet kan 'zoeken' tijdens het rijden, alleen als je stil staat krijg je die optie.
Op zich veilig, maar met een bijrijder is dat jammer. Misschien dat het lukt om dat ooit nog uit te zetten.
Je kan overigens elke website bezoekenn niet alleen youtube, mits je deze via je telefoon vooraf invult. Elke website ;)
Standaard staat de app op m.youtube.com maar je kan zoveel als je wilt websites als link toevoegen en direct overschakelen.

Het was me ook gelukt om via Mirrorlink met de app: AA Stream mijn hele toestel te kopieren op het scherm. Dan kan je letterlijk alles doen wat je op je telefoon ook kan. Maar ik hou meer van het originele en draai nu alleen alles via Android Auto. :)
Ik ben er super blij mee, hoewel het geen toegevoegde waarde geeft, is het wel stoer om ermee te pronken.

IMG-20200423-WA0002.jpg IMG-20200423-WA0003.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!