Brommende uitlaat en piepende bandjes: dé Polo 9N3 GTI

Rij thuis weg: ESP weg. Geen probleem. Kan gebeuren. Even opnieuw starten, kijken of ie m nu wel pakt.
Start de auto opnieuw valt de stuurbekrachtiging weg. Zucht. Opnieuw starten! Motormangementlampje en (heel even) olieniveaulampje (olie is nog gevuld genoeg).

Zucht. Wegenwacht bellen dan maar. Over 25 minuten weten we meer.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N en Rosinfield
Nou, update. Geen foutcodes in systeem (op de MAF P0102 en slecht uitgeschreven N249 na...). Vermoeden is toch iets met de stuurbekrachtiging. Kan een slechte kabel zijn, kan de sensor zijn in het stuur die controleert wat de stand van het stuur is.

Fijn, weer een avontuur. Na deze reparatie gaat de auto in ieder geval wel op autoscout.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
@DeeOow de ANWB althans. Zekeringen doorgemeten met zo'n pen die licht geeft als er iets doorheen loopt (ben de naam even kwijt). Heeft 3 zekeringen los gemaakt en wat contactspray op gespoten. Daarna de auto gestart en probleem bleef aanhouden. Mompelde wat. Hij had niet zo'n zin meer om te werken toen hij zag dat het een GTI was volgens mij. Een 'hoi' bij het begin kon er in ieder geval ook niet af. Dus ik weet niet hoe grondig hij is geweest.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Als die strip zekeringen eraf zijn geweest lijkt het mij uitgesloten dat er een haarscheur in zit.
Anders hadden ze wel in 2e gepleurd.
Weer een nieuw raadsel in je auto dus......
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Even puur voor mijn info: zijn de stuurbekrachtigingspompen van de 9N3 identiek aan die van de GTI? Via onderdelenlijn zijn er veel gebruikte, maar goedkopere (veeeeeel goedkoper!) pompen te krijgen voor slechts enkele tientjes.

Wat betekent het als het oranje (niet rood!) olielampje soms af en toe knippert bij contact (ook sinds vandaag)? Oliepijl is in orde!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Olie druk te weinig?
Of sensor die aan het overlijden is.
Ik zou even het onderdeel nummer opvragen en dan lekker online zoeken

nee, oliedruk is rood, toch?
@Sal ga ik kijken, maar moet ik de accu voor demonteren.

Even heel gekke gedachte. Zou een marter hiervan de oorzaak kunnen zijn? Oliepeil, MAF, Stuurbekrachtiging, liggen toch allemaal ver uit elkaar.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Olie in het rembekrachtigingsreservoir niet op de dipstick te zien. Wel olie in het reservoir maar dus veel te weinig... nu snap ik waarom er even een olielampje flikkert als je de auto start zonder stuurbekrachtiging (in mijn geval dan). Morgen nieuwe olie halen en dan kijken of het de problemen oplost!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!