Hallo,
Sinds enige tijd merk ik dat het brandstof verbruik van mijn 9N3 1.4 16v (59kw 80pk) iets hoger ligt dan ik gewend was. Het lijkt er haast wel op na de bandenwissel in augustus van zomerbanden naar nieuwe zomerbanden het verbruik hoger werd.
Dagelijks rij ik 22km (12km snelweg) heen en 22km terug naar mijn werk. Onderweg pik ik nog wel een collega op en zet hem weer af waardoor ik langs wat meer stoplichten moet en dus ook wat vaker optrek dan wanneer ik de "snelste" route zou rijden. In het verleden reed mijn collega nog niet mee.
Ik rij nu 110km/u (teller) op de snelweg en kom nu 's ochtends (nu het gevroren heeft 07-11) niet verder dan 6.8l/100km. Op de terugweg haal ik nu de 6.2l/100km. In het verleden was dit naar mijn idee beter ook toen mijn collega al wel mee reed.
Ook heb ik het idee dat op 06-11-2017 hoewel het een koude start was bij koud weer dat, de auto pittig/fel reageerde toen ik startte toen ik vanmiddag weer naar huis ging. Met pittig bedoel ik wanneer je met warme motor na het tanken aan de snelweg weer invoegt, de auto reageert dan feller dan bij en koude start.
Persoonlijk denk ik dat het wellicht met een of andere temperatuursensor te maken kan hebben.
Verder is in het verleden het volgende aan de auto gebeurt wat wellicht van invloed kan zijn op verbruik:
-Bandenspanning, banden nieuw augustus 2017
-Injectoren reiniger gebruikt, eind oktober 2017, gebruikt dit ongeveer 4x per jaar
-Bougies vervangen 07-07-2016 bij 119313km, nu 165000km
-Luchtfilter vervangen 07-07-2016 bij 119313km, nu 165000km
-Na motorstoring (lampje) verstuiver van 2e cilinder vervangen, 15-01-2016
-Na motorstoring lampje is een uitlaatklem vervangen. Door de kapotte uitlaatklem werd valse lucht aangezogen, 15-12-2015
Kortom, wat zijn jullie gedachten? Graag hoor ik het, alvast bedankt.
Sinds enige tijd merk ik dat het brandstof verbruik van mijn 9N3 1.4 16v (59kw 80pk) iets hoger ligt dan ik gewend was. Het lijkt er haast wel op na de bandenwissel in augustus van zomerbanden naar nieuwe zomerbanden het verbruik hoger werd.
Dagelijks rij ik 22km (12km snelweg) heen en 22km terug naar mijn werk. Onderweg pik ik nog wel een collega op en zet hem weer af waardoor ik langs wat meer stoplichten moet en dus ook wat vaker optrek dan wanneer ik de "snelste" route zou rijden. In het verleden reed mijn collega nog niet mee.
Ik rij nu 110km/u (teller) op de snelweg en kom nu 's ochtends (nu het gevroren heeft 07-11) niet verder dan 6.8l/100km. Op de terugweg haal ik nu de 6.2l/100km. In het verleden was dit naar mijn idee beter ook toen mijn collega al wel mee reed.
Ook heb ik het idee dat op 06-11-2017 hoewel het een koude start was bij koud weer dat, de auto pittig/fel reageerde toen ik startte toen ik vanmiddag weer naar huis ging. Met pittig bedoel ik wanneer je met warme motor na het tanken aan de snelweg weer invoegt, de auto reageert dan feller dan bij en koude start.
Persoonlijk denk ik dat het wellicht met een of andere temperatuursensor te maken kan hebben.
Verder is in het verleden het volgende aan de auto gebeurt wat wellicht van invloed kan zijn op verbruik:
-Bandenspanning, banden nieuw augustus 2017
-Injectoren reiniger gebruikt, eind oktober 2017, gebruikt dit ongeveer 4x per jaar
-Bougies vervangen 07-07-2016 bij 119313km, nu 165000km
-Luchtfilter vervangen 07-07-2016 bij 119313km, nu 165000km
-Na motorstoring (lampje) verstuiver van 2e cilinder vervangen, 15-01-2016
-Na motorstoring lampje is een uitlaatklem vervangen. Door de kapotte uitlaatklem werd valse lucht aangezogen, 15-12-2015
Kortom, wat zijn jullie gedachten? Graag hoor ik het, alvast bedankt.