Bosino :: 2006 Volkswagen Polo

Heb een paar gaten in de onderkant van het luchtfilterhuis geboord zodat ik de Diverter Valve kan horen :).
Geluid van de DV was niet wat ik verwacht had. Het was een lelijke afblaasgeluid. Dus heb ik de DV andersom gemonteerd en nu hoor je hem fluiten als je schakelt Big Grin. Volgende week komt mijn Pipercross filter binnen. Hopelijk word het geluid van de DV versterkt door de filter.
Heb ook op verzoek van Maik :) reclameloze kentekenhouders besteld.
 
Nieuwe maand is aangebroken. Dus het is weer tijd voor nieuwe updates :).

Vandaag reclameloze kentekenhouders geplaatst. Staat een stuk beter zonder reclame.
Heb ook meteen de airco verfrist. Het ruikt nu naar verse citroentjes :).
Afspraak gemaakt bij de garage voor nieuwe remschijven en blokken aan de achterzijde.


De radiateurs achter de grill zijn nu zwart. Nu vallen ze minder op. Foto's komen morgen.
 
Ik wil niet flauw zijn, maar houden de koelers achter je grill nu niet juist de warmte vast ipv dat ze die afgeven? :confused:
Verder inderdaad wel een leuk detail om ze zwart te maken!Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
Vandaag foto gemaakt van de radiateur.


Door de flits van de camera kun je de radiateur goed zien. Als je voor de auto staat kun je de radiateur bijna niet zien.





Onderkant niet gedaan omdat er wat anders voorkomt:)


Heb ook meteen de Polo verwent met verse olie en een nieuwe oliefilter.


Sinterklaas is ook nog langs geweest vandaag.


Dat word vroeg opstaan morgen :(. Heb net beetje gekeken hoe ik het erop ga zetten en ben erachter gekomen dat de werkruimte minimaal is. Dat worden bekraste armen morgen :)
 
Vandaag en gisteren gewerkt aan de nieuwe intercooler.

Het demonteren van de voorkant was binnen een uurtje gedaan.



Maar ik had te vroeg gejuicht.
De meegeleverde voorbalk (weet de juiste benaming niet) paste niet :(.
3uur en 3 slijpschijven later was ik eindelijk klaar, wat een k*t werk was dat zeg.

Maar het resultaat mag er wezen Big Grin






Verschil tussen oud en nieuw.




Heb ook meteen de sound actuator verwijderd door er een metalen dop in te drukken.
Nu hoor je duidelijk de turbo opspoelen :)
 
Hij is niet sneller geworden, maar het vermogen gaat niet omlaag als je een beetje sportief rijd.
Met de oude intercooler als je gas geeft in de 1e, 2e versnelling en daarna naar de 3e,4e en 5e gaat verliest hij vermogen. Inlaattemperatuur kwam bijna tegen de 90graden aan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!