Banden keuze

hi all,

mn banden zijn dus helemaal OP:eek::eek:!

heb de brescia 18 inch set
dus 215/40/18

nu zit ik te twijfelen tussen de volgende banden, Michelin Pilot Sport 4 en Continental PremiumContact 6.
Mijn voorkeur is nu de Conti's, daar de Michelin slechter verbruik hebben(niet heel belangrijk), maar vooral meer slijt en de grip ongeveer hetzelfde is als de conti's, maarja dat lees je en hoor je alleen maar.


Wie kan me iets adviseren, mening geven of zijn ervaring vertellen?

Hoor graag
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ik heb bij aflevering er gelijk Michelin Pilot Sport 4 onder laten leggen omdat deze het beste uit de test kwam. Ben er zelf heel erg tevreden over. Prestaties zijn top. Je voelt bijna geen rol in de band als je een scherpe bocht wat harder neemt, wel houd je gewoon de wielspin tot 60km/u bij hard optrekken. Het leuke aan een sportievere band is dat je merkt dat je meer grip hebt als je de auto harder pusht. Maar ze slijten wel harder dan gemiddeld. Maar dat krijg je altijd met een band met een zachtere compound. Nou ligt het vooral aan je rijstijl qua slijtage. Ik gok dat ik 25-30k km met mn setje zal doen. Hoofdzakelijk snelweg en weinig stoplicht sprintjes. Wel vind ik dat ze heel ongelijk slijten. Ondanks dat ik ze van voor naar achter wissel af en toe. De velgen zijn gebalanceerd en de auto is uitgelijnd
Ik ben zelf ook niet over al te lange tijd aan de beurt om in ieder geval 2 nieuwe voorbanden er onder te leggen.
Nou zou ik zelf het liefst de Michelin PS4S willen, maar dat is minimaal 19 inch. Goodyear levert zijn concurrende band, Eagle F1 Supersport, wel in een 18 inch. Maar daar heb ik nog niet de maten van opgezocht of die passen op de brescia velg. Ik zou daar eerder tussen twijfelen. Of 2 nieuwe PS4 of 4 nieuwe F1 Supersport als die passen om het verschil uit te proberen

Succes met je keuze!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
hi all,

mn banden zijn dus helemaal OP:eek::eek:!

heb de brescia 18 inch set
dus 215/40/18

nu zit ik te twijfelen tussen de volgende banden, Michelin Pilot Sport 4 en Continental PremiumContact 6.
Mijn voorkeur is nu de Conti's, daar de Michelin slechter verbruik hebben(niet heel belangrijk), maar vooral meer slijt en de grip ongeveer hetzelfde is als de conti's, maarja dat lees je en hoor je alleen maar.


Wie kan me iets adviseren, mening geven of zijn ervaring vertellen?

Hoor graag

Michelin Pilot Sport 4S
Of Conti Sport contact 4
 
Ik heb Maxxis Victra Sport 5, zeer tevreden over. Zachter compound en veel grip, zowel bij droog als nat weer. Heb er voor gekozen omdat ik op dat moment pilot sports aan de dure kant vond. En ben eigenlijk wel om als het gaat om het geld vs kwaliteit. Zou gelijk weer kiezen voor deze Maxxis banden
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Grappig om te zien hoe iedereen uiterst tevreden is met zijn/haar banden. Lijkt er op te duiden dat evt aanwezige werkelijke kwaliteitsverschillen, volledig worden weggepoetst door cognitieve dissonantie reductie ;)
https://mensen.wordpress.com/2006/11/28/cognitieve-dissonantie-reductie/
Wij zijn geen rijders die de echte duidelijke verschillen gaan merken, ik vraag op droogweer vaak het uiterste van mijn banden ja, maar daar zal de conti en de michelin niet onder doen voor elkaar. in de regen rij ik gewoon wat voorzichter maar kan me voorstellen dat hier verschillen gemaakt kunnen worden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Haha
Waarderingen: Robin
"cognitieve dissonantie reductie "

Poah. Allemaal ff opzoeken in het woordenboek, dan hebben we met zijn allen wat geleerd vandaag van @Rosinfield
Ik had nog wel speciaal met dat doel een link er bij gezet, zodat niemand iets hoeft op te zoeken. Overigens leer ik hier ook veel op ander, meer technische vlak en stel ik dat zeer op prijs.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ik zie ook op andere forums dat somiggen ook banden in maat 225 40 18 in
plaats van 215 40 18 op hun Brescia velgen
Hebben latten plaatsen zijn er ook al leden hier die dit ook hebben gedaan m
Een bredere bandenmaat op de Brescia velgen gemonteerd
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!