Banden keuze

Ik zie ook op andere forums dat somiggen ook banden in maat 225 40 18 in
plaats van 215 40 18 op hun Brescia velgen
Hebben latten plaatsen zijn er ook al leden hier die dit ook hebben gedaan m
Een bredere bandenmaat op de Brescia velgen gemonteerd
Waarom zou je dat doen... breder dan op een velg hoort geeft je uiteindelijk een zwabberend gevoel in je stuur.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb de dunlop sportmaxx in 215/45r16.
maken herrie en weinig grip in regen

Zo zie je maar weer dat iedereen zijn banden anders ervaart,
Ik vind mijn Dunlop SportMaxx 215-40-18 vele malen stiller dan de Continental ContiSport 5
Grip op droog wegdek is er geen verschil, op een nat wegdek lijken de Conti's net wat meer grip te hebben.
Maar het verschil in geluid is erg groot, Waar de Conti's liepen te "zingen" op een bepaald type wegdek, zijn de Dunlop's lekker stil.
Nee, de Conti's waren niet (verkeerd) versleten en hadden nog 5,5 mm profiel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zo zie je maar weer dat iedereen zijn banden anders ervaart,
Ik vind mijn Dunlop SportMaxx 215-40-18 vele malen stiller dan de Continental ContiSport 5
Grip op droog wegdek is er geen verschil, op een nat wegdek lijken de Conti's net wat meer grip te hebben.
Maar het verschil in geluid is erg groot, Waar de Conti's liepen te "zingen" op een bepaald type wegdek, zijn de Dunlop's lekker stil.
Nee, de Conti's waren niet (verkeerd) versleten en hadden nog 5,5 mm profiel.
Ik had hiervoor op mijn GTE ook de dunlop sportmaxxrt 2 ofzo. idd een fijne band ook. nu op conti sport 5
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!