Automatische achterklep

Yoehoee, gasveren en puffers zijn vandaag besteld en morgen mag ik ze ophalen :mrgreen:
Ik ga er morgen meteen mee aan de slag en zal met jullie natuurlijk de resultaten delen, alleen hoop ik dat het niet gaat regenen :)
 
Vandaag bij de dealer geweest en mijn gasdempers opgehaald.
Dankzij MyPolo was het een eitje om ze er op te zetten, alleen was het wel even puzzelen hoe ik er voor kon zorgen zat mijn achterklep netjes afsloot.
Ik heb de linker puffer er uit gehaald en de originele kleine puffer er weer op gezet, hij sluit perfect en je ziet er niets meer van!
Heb er een filmpje van gemaakt --> https://www.youtube.com/watch?v=uCaga_Wm5Ac
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doordat ik maar 1 nieuw puffer geplaatst had ging hij dus niet altijd open. Ik heb de andere puffer ook vervangen en nu zie je dat die niet goed sluit, hij springt nu wel altijd open :) Gelukkig valt het reuze mee, ik denk dat ik hem toch zo hou.
 
ik heb heel deze topic doorgelezen en best wel boeiend hoe men er naar aant zoeken was, ik wist niet dat mijn polo hier vragende partij was ivm de automatische klep,
nu na een goei 3 jaar zal ik ook eens wat posten wat betreft de klep automatisch laten open gaan,
1 - je hebt idd de seat dempers vandoen en niet de fake,
2 - je hebt de poffers vandoen van het omschreven ander vw model,
3 - Je dremel en wat sleutels Big Grin

4 - de poffer kan je indrukken, maar voor je dit doet haal je die staaf er uit , het Gedeelte waar je de de poffer mee kan vast zetten met een sleutel dit ga je stap voor stap vlak maken met een dremel dat je net genoeg hebt om hem nog vast te zetten , dit gedaan duw je die pen er weer in je zal een goei 3 - 5 mm winst hebben en in mijn geval was dit genoeg zo dat de klep weer zou mooi aansluiten,

5 - vergewis je er van dat als je klep zonder die veren en poffer niet open gaat via de middelste knop je best eerst gaat zien als je dit kan programmeren in je sturing anders heeft het geen zin om dit geen aan te gaan kopen en uit te proberen.

Grts Vwbc , ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Ik heb die dingetjes er af gehaald, weet niet hoe ze heten maar ik heb er wel spijt van.
Ik wil ze graag weer bestellen bij de dealer maar weet iemand misschien hoe ze heten of wat het artiekelnummer hiervan is?
New Image.JPG
 
Ook handig om te checken: als je de knop van de achterklep inhoudt op de sleutel, gaat hij dan:
a) van slot
b) open

Als dat niet gebeurt, heeft een automagische klep niet zoveel zin :)
Dit is in te stellen met VCDS:

stemei.de .VCDS Codierungen .Codierungsservice .Webdesign - Stefan Meier - Softtouch Heckklappe - VCDS Codierungen, Webdesign

Funktion für Softtouch der Heckklappe aktivieren/deaktivieren


In der Zentralelektrik (Bordnetz) haben Sie die Möglichkeit beim VW Polo 6R die Softtouch Funktion der Heckklappe aktivieren/deaktivieren

Folgende Codierung ist anzuwenden:


  1. STG 09 (Bordnetz) auswählen
  2. STG Lange Codierung -> Funktion 07
  3. Byte 2
  4. Bit 0 aktivieren

    (Softtouch aktiv / zum deaktivieren Bit 0 deaktivieren)
 
Beste polo fans,

Ik ben Hans en heb een polo 6R van 1 jr oud. Heb het automatisch openen er 2 dagen in gehad maar mijn vrouw vond het niks. Dus weer terug naar origineel gebouwd. :-(
Wie heeft belangstelling voor 2 gasdempers (het zijn enige JUISTE voor deze mod, het artikel code staat op de sticker v.d. originele verpakking, zie 2e foto) en 2 bijbehorende puffers. Voor € 60 mag je de set hebben. ALS NIEUW !
Af te halen in overleg, regio Drachten of Leeuwarden.
Reactie graag via persoonlijk bericht.

Groetjes,

Hans

Groetjes,

Hanspolo1.jpgpolo2.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!