Automatische achterklep

Wat ook slim is om te halen zijn 2 x afdicht tule voor het gat vlak te maken. waar de puffer op terecht komt, alleen diameter hiervan durf ik nu niet te zeggen.

Omdat anders de klep wel erg veel naar buiten komt, en dan blijft die bijna het zelfde als origineel...
zie pagina 23 ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
het is me niet gelukt ze gaan niet ver genoeg naar buiten om de klep te openen.

Het zijn triscan gas veren van seat toledo en er staat f1 5000n op.

Wat ik al eerder zei je moet de originele hebben van seat zelf zal morgen wel even een foto maken van de demper... het nummer staat er altijd op.

Kosten van die dempers zijn tegen de 100 euro aan

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Misschien de lengte van de demper anders, die van mij deed het vandaag ook maar 1 keer denk ivm de kou. Als je de klep open hebt moet je de demper maar eens opmeten zal daar het verschil in zitten.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Als de dempers koud zijn dan willen ze wel eens dienst weigeren, heb ik ook 'last' van.
Mij kan het echter niet zoveel schelen omdat ik de klep verder alsnog met een klein duwtje van mn pinkje omhoog krijg als deze niet automatisch omhoog wil.

Om te testen of de functie überhaupt het doet, kun je de klep een paar keer achter elkaar met de hand open en dicht doen. Daarna nog een keer proberen met de ab en dan zou die het wel moeten doen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Van de Seat demper zijn dit de gegevens:

lengte (mm) : 515
buitendiameter [mm] : 8
buitendiameter [mm] : 19
kleur : zwart
uitwerpkracht [N] : 500
slag [mm] : 195
gewicht (kg) : 0,666


De enigste manier is helaas nog steeds met de fabia dempers en de afgevlakte stopjes. Het is en blijft lastig. Zeker als de temperaturen zakken dan word het gas zo dik dat hget niet meer wil werken. Alleen als je de klep een paar keer met de hand heen en weer beweegt en het gas door de wrijving warmer word
 
Ik heb net met plezier alles gelezen en moet zeggen dat jullie het super gedaan hebben!
Ik ga binnenkort even langs bij de dealer om een bestelling te plaatsen :) laat jullie wel zien wat de resultaten zijn. Thnx voor alle info!
Ps: als er iemand nog een setje heeft hoor ik dit natuurlijk graag :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!