Automatisch verlichting - Lichtsensor

Ik heb ook een klein vraagje, en die past prima in dit topic. Ik heb namelijk ook en regen/licht sensor, maar geen automatische verlichting. Is dit gewoon een kwestie van schakelaar wisselen, en kan ik dat ergens aan herkennen? Of moet er meer veranderd worden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik heb ook een klein vraagje, en die past prima in dit topic. Ik heb namelijk ook en regen/licht sensor, maar geen automatische verlichting. Is dit gewoon een kwestie van schakelaar wisselen, en kan ik dat ergens aan herkennen? Of moet er meer veranderd worden?
Licht aan je BCM of dat mogelijk is, vaak is dit niet het geval en ben je dus aangewezen op een lichtschakelaar van AliExpress om de BCM te omzeilen.
Heb het zelf ook (wel licht/regensensor maar geen originele lichtschakelaar met 'AUTO'), dus automatische verlichting alleen mogelijk via lichtschakelaar van AliExpress, werkt echt perfect. Pak dan wel de juiste, met Bluetooth om de instellingen te wijzigen. Is véél makkelijker dan de oudere versie waar je met bepaalde draai volgordes de instellingen aan kon passen. Werkt ook, maar heel erg omslachtig en de handleiding is in steenkolen Engels vertaald vanuit het Chinees.

Volgens mij heb je dan geen lichtsensor, maar enkel een regensensor? Zoals meerdere VW modellen. Dan zou de sensor vervangen moeten worden voor een ander type, en je een schakelaar moeten kopen met 'auto' stand (niet die van dit topic)
In een 6R en 6C is de regensensor/lichtsensor altijd één unit, dus wat je noemt klopt niet.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik heb wat slimmers bedacht en heb mijn bosch camera eens gebruikt. 9AA28F4F-E59F-4C7D-A9E9-6A7AD11B0427.jpeg
Dit is de BCM. Iemand een idee waar ik een lijst kan vinden met wat deze BCM wel en niet kan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
6R0 937 085 x = BCM basic
6R0 937 086 x = 085 x + LIN (elec ramen, MFS)
6R0 937 087 x = 086 x + LIN (RLS, panoramadak) + cruise control + cornering lights
6R0 937 088 x = 088 x + start/stop + alle verlichting via de BCM + bi-xenon

7H0 937 089 x = 088 x zonder start/stop
7H0 937 090 x = 090 x met mogelijkheid tot start/stop (Polo Blue GT, Polo WRC)

7E0 937 089 x = opvolger 7H0 937 089 x + groot licht assistent + Discover apparaten uit bv Beetle, Jetta
7E0 937 089 x = opvolger 7H0 937 090 x, 089 x + groot licht assistent + LED koplampen

7E0 kan ook de nieuwe 6C stijl sturen aansturen (bv Scirocco facelift R-Line).

Jij hebt 087, dus met regen/lichtsensor, cruisecontrol en nog wat dingetjes.
Vanaf 088 en hoger loopt de verlichting via de BCM, dus het plaatsen van een originele VW lichtschakelaar gaat bij jou BCM niet werken.

Ik zou je aanraden deze te kopen.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
7E0 937 089 x = opvolger 7H0 937 089 x + groot licht assistent + Discover apparaten

Misschien een beetje offtopic, maar ik ben dan heel nieuwsgierig. Stel ik wissel mijn BCM uit met een 7E0 (als dit al mogelijk is) dan zou ik dus bijvoorbeeld een discover media systeem kunnen retrofitten? en er een (bijna) 6C van kunnen maken. of is de rest van de auto dan incompatibel? (Cluster, oude radio enz enz)

De 7H0 937 089 x is toch ook in staat de 6C led koplampen aan te sturen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Misschien een beetje offtopic, maar ik ben dan heel nieuwsgierig. Stel ik wissel mijn BCM uit met een 7E0 (als dit al mogelijk is) dan zou ik dus bijvoorbeeld een discover media systeem kunnen retrofitten? en er een (bijna) 6C van kunnen maken. of is de rest van de auto dan incompatibel? (Cluster, oude radio enz enz)

De 7H0 937 089 x is toch ook in staat de 6C led koplampen aan te sturen?
Kan niet
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!