Auto poetsen

V

Verwijderd lid 195

Ik weet niet of hier nog poets fanaten zitten maar ik zit met een brandende vraag Stick Out Tongue .

Mijn moeder rijdt een 106 uit '93, en deze heeft zijn glorie dagen wel gehad. Motorisch is het wagentje prima, maar de ooit vuur rode lak is aan een zeer grondige poetsbeurt toe. Met name het dak is ernstig toegetakeld door wind en water (dat krijg je natuurlijk met de bloedstollende snelheden waarmee de 106 ooit de Nederlandse snelwegen domineerde :roll: ) Enfin, mijn vraag aan jullie is: Wat heb ik precies nodig om de kleur weer in ere te herstellen?.

Ik heb zelf:
- Een 1600w poetsmachine
- Meguiars swirl X
- Meguiars NXT Generation tech wax

Verder zijn de pads die ik heb versleten, die heb ik dus ook nodig.

Alvast bedankt!
 
De zomer staat weer op de stoep dus ik wil eigenlijk alles in één keer bestellen bij carclean. Ook speciale poets voor witte auto's, velgen reiniger en nieuwe pads.

Wellicht een mypolo.nl gezamenlijke inkoop?.
 
De 106 uit die jaren hebben vaak last van verkrijting van de lak, die kun je misschien nog een paar keer ophalen met cleaner, maar uiteindelijk poets je door tot op de grondlak. Plus dat deze auto's af fabriek erg slechte lak hadden wat zich vaak het meest uitte op het dak en de motorkap, bovenkant voorschermen daar kreeg je vaak een soort craquelé effect. Er zijn in heel wat daken, motorkappen en voorschermen overgespoten van die autootjes.
 
@ Citroene

Kijk eens in dit topic op Carclean. Hier wordt alles uitgelegd door Dennis (Dibbuz).
http://forum.carclean.nl/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx

Verder een persoonlijke tip. Veel lezen op dat forum, vooral de handleidingen. Ik ben er 2,5 jaar geleden mee begonnen (toen was carclean nog maar net 30 users groot :mrgreen: ) en leer nog steeds nieuwe dingen.

Als je het helemaal slim aan wilt pakken, vraag je of je eerst een keer samen met iemand kan poetsen. Of meld je aan voor een van de workshops die ze geven.
 
bij mij als ik soms beetje in de zon kijk zie ik ook kleine swirls :evil: en dat terwijl de auto nog maar een week oud is!!! dat kan toch niet man....tering...naja het heeft wel flink geregend en zandstormpjes etc...misschien daardoor gekomen :cry: ??
 
KYC zei:
bij mij als ik soms beetje in de zon kijk zie ik ook kleine swirls :evil: en dat terwijl de auto nog maar een week oud is!!! dat kan toch niet man....tering...naja het heeft wel flink geregend en zandstormpjes etc...misschien daardoor gekomen :cry: ??

Toen ik die van mij voor het eerst in de showroom zag staan onder de lampen zag ik ook allemaal hele fijne krasjes (swirls). Die garagehouders denken er verder natuurlijk niet bij na dat als ze de auto door de wasstraat halen er allemaal irritante krasjes in het lak komen. Dat gebeurt namelijk tegenwoordig bij mijn dealer want de wasstraat is zo'n honderd meter verderop. Het zal hun een zorg zijn, verkocht is verkocht en dat betekend euro's. Dat is het enige wat dan nog telt, die euro's.
Gelukkig zie je die krasjes niet als hij buiten staat. Althans nog niet, totdat de zon erbij komt, dan zullen ze vast wel weer opvallen. Grrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil:.
Maar dan kan ik straks als het beter weer wordt gelijk mijn nieuwe producten van Meguiar uit gaan testen (oa SwirlX).
 
Moi graafie,

Heb no 3 flessen staan stap 1,2 en 3 van Meguiar`s
recht`s voor op de foto

FotoVK8M6ARXD-1.jpg

Tevens heb ik de SwirlX ook nog wel.
Hoor wel als er belangstelling voor is.

FotoJLRIELSFD-1.jpg
 
starsky zei:
@KYC zal toch niet door die Waxoyl behandeling komen?

misschien zoals eerder beschreven door de dealer door zo'n el cheapo krasstraat gehaald...hun denken toch verkocht is verkocht...en daarna met de hand die waxoyl behandeling :evil:
als je een nieuw auto aflevert en dan toch swirls in hebt...vind dat eigenlijk niet kunnen..
maar goed...wat doe je er tegen?? helemaal niets want de auto heb ik inmiddels al een week :S...

Toch maar waxoyl of Meguiars producten in huis halen en zelf behandelen...ipv die domme garantie van 3 jaar...waarschijnlijk gaat dan weer een monteur van de VW Dealer dit dan erop brengen alsof het pan schrobben is.

@Jan DAMN :shock: hoelang ben je daar wel niet mee bezig?!?! Zoveel producten :shock:
 
Heb ze al een keer op hun flikker gegeven bij de dealer. We hadden heel duidelijke afspraken gemaakt.
Ik wil gewoon niet hebben dat jullie mijn auto gaan wassen en helemaal niet door de
wasstraat. Maar ze hadden hem wel gewassen.

Ha Ha @Jan DAMN :shock: hoelang ben je daar wel niet mee bezig?!?! Zoveel producten :shock:[/quote]
Dat is nog maar een topje van de ijsberg.
Als het lukt zal ik morgen nog even een foto posten van mijn collectie poetsspullen.
 
Misschien niet helemaal On Topic,
maar mijn BM werd afgeleverd met allerlei witte vlekjes in de lak, waarschijnlijk kalk door het niet goed poetsen.
De auto gaat morgen terug naar de dealer er wordt helemaal opnieuw gepoetst.
De auto is inmiddels al ruim 2 weken oud, maar ik vind dat hun er gewoon voor moeten zorgen dat de auto strak gepoetst afleveren.

Jeroen
 
Mijn hebben ze ongepoetst afgeleverd, stond ook heel groot op alles vermeld. Bij aflevering heb ik hem zelf lekker in de PB natty's gezet, dus die houdt het nog wel tot maart. Dan krijgt tie zijn 1e goede behandeling.
 
Bluemotionracer heb jij dit wel eens gezien
http://www.youtube.com/watch?v=kfvtlBdB ... re=related

gebruik je ook zo'n polish machine :shock: ??
mijn auto begint nu al wat swirls te vertonen :evil: volgens Meguiars kun je die swirls wegkrijgen door die stappen te volgen van hun...dat waxoyl is er misschien al af na mijn 2 wasbeurten :roll: maar Meguiars producten ik hoor er zoveel goeie dingen over..ik ga ze een keer proberen denk...
 
Ja ik gebruik ook zo'n polish machine
Dit zijn gewoon veilige poetsmachine`s voor je lak
Mijn eerste aankoop was het 3 stappen plan van Meguiar`s. Is op zich goed spul voor de hobbyist alles moet met het handje gebeuren.
Al zeer snel merkte ik dat er veel betere en goedkoper spul op de markt was
Meguiar's Dual Action Polisher Machine Versie 2
[G220V2] kost alleen al €249,00

Een betaalbare Dual Action Polijstmachine: De DAP500 V2! De DAP500 V2 werkt net als handmatig polijsten of waxen, alleen met een veel hogere snelheid en een hogere intensiteit!
Kost bij carclean.nl momenteel €115,00
Mijn persoonlijke voorkeur voor het polijsten/poetsen zijn producten van Poorboy`s en Menzena.
 
Holy cow 249 euro voor een polish machine :S...op één of andere manier had ik dat wel verwacht . . .
is polijsten met een polish machine veel beter dan wat je eerst deed met het handje? (dat 3 stappen plan...was het trouwens niet 5 stappen plan van Meguiars?)
ik zie gewoon wat swirls aankomen en sja als ik de youtube filmpjes mag geloven dan zegt Meguiars dat je met hun polish die swirls kan wegwerken. (zou het dan ook zonder machine kunnen?)

Heb even zitten googlen naar dat DAP500 V2 http://www.dap500.nl/?gclid=CISxhYH66KYCFVY33godfQk4eg
ziet er best goed uit... 115 euro is misschien nog het overwegen waard...heb jij er ervaringen mee Bluemotionracer?
 
sja als ik de youtube filmpjes mag geloven dan zegt Meguiars dat je met hun polish die swirls kan wegwerken.

Wij van WC-eend adviseren WC-eend :mrgreen:

Natuurlijk zeggen ze van Meguiars dat hun product het beste is.

Als je veel info wilt hebben zou je het beste op het forum van carclean kunnen kijken.
http://forum.carclean.nl

Daar zijn ze nu ook bezig met een duurtest van de Waxoyl.
http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/WaxOyl-100-Lakpantser.aspx

Zelf ook met Meguiars begonnen met van die flitsende spullen.
Nu ben ik mijn collectie aan het uitbreiden met Poorboys.

Voor veel handleidingen kan je dit gedeelte eens doorlezen:
http://forum.carclean.nl/cc_topics13/Handleidingen-en-Tutorials.aspx
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!