Anti carjacking werkt niet correct

Willykr

Bekend lid
162
51
47
Als ik bij mijn Polo anti carjacking aanzet gaan de deuren elke keer dat ik de drempel van 15 km/h overschrijd opslot, elke keer. Je wordt er helemaal gek van telkens wil de auto weer op slot gaan. Om deze reden heb ik de anti carjacking uitgezet. Het zal waarschijnlijk wel niet mogelijk zijn, maar onder het motto van niet geschoten altijd mis vraag ik het toch: is dit op te lossen? Als iemand het weet dan hoor ik het graag!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Het op slot gaan van de auto vanaf 15 km/h is een optie dat aan en uit gezet kan worden in vcds.
Ik snap alleen niet waarom je deze optie uit zou willen hebben?
De deuren gaan gewoon open als je zelf je deur opent van binnenuit en als je jouw sleutel uit het contact haalt..
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Het op slot gaan van de auto vanaf 15 km/h is een optie dat aan en uit gezet kan worden in vcds.
Ik snap alleen niet waarom je deze optie uit zou willen hebben?
De deuren gaan gewoon open als je zelf je deur opent van binnenuit en als je jouw sleutel uit het contact haalt..
Het probleem is dat de auto elke keer dat je langs 15 km/h komt op slot gaat, dus meerdere keren per rit. Als je remt en weer optrekt wil hij weer op slot gaan. Telkens maakt het slot het gebruikelijke geluid (klikken), dat is beste irritant als hij het zo vaak doet. Het lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het slot, daarom heb ik het uit gezet. Toch vind ik het een fijne optie, dus vroeg ik mij af of dit probleem op te lossen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Het probleem is dat de auto elke keer dat je langs 15 km/h komt op slot gaat, dus meerdere keren per rit. Als je remt en weer optrekt wil hij weer op slot gaan. Telkens maakt het slot het gebruikelijke geluid (klikken), dat is beste irritant als hij het zo vaak doet. Het lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het slot, daarom heb ik het uit gezet. Toch vind ik het een fijne optie, dus vroeg ik mij af of dit probleem op te lossen is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Dat is vreemd. De mijne heb ik ook gecodeerd en werkt naar behoren.
Hij gaat op slot bij 15 km/h.
En dan probeert hij hem niet weer opnieuw op slot te doen als hij al op slot is.
Hij gaat wel weer opnieuw op slot, als je de deur bijvoorbeeld open gedaan hebt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Dat is vreemd. De mijne heb ik ook gecodeerd en werkt naar behoren.
Hij gaat op slot bij 15 km/h.
En dan probeert hij hem niet weer opnieuw op slot te doen als hij al op slot is.
Hij gaat wel weer opnieuw op slot, als je de deur bijvoorbeeld open gedaan hebt.
@TCL heeft het de eerste keer voor mij gecodeerd. Hij had dit probleem wel eens eerder gezien. Ik hoopte dat iemand hiervoor een oplossing zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Ik had het zelfde probleem.
Oorzaak defect aan een van me sloten.
Slot vervangen.
Daarna goed werkend.
Franklin het lijkt er op dat ik hetzelfde heb als jij had. Als ik anti carjacking uit heb staan, dan krijg ik geen foutmeldingen op de sloten. Zodra ik anti carjacking aanzet en een stukje heb gereden, dan krijg ik volgende foutmeldingen:

09 Central Electrics

Systeem omschrijving: BCM PQ25 H+4
Software nummer: 6R0937087H
Software versie: 0230
Hardware nummer: 6R0937087
Hardware versie: H46
Serienummer: 0394 069112298
Long coding: 2CB02FBF48A10E0001380E007C6B9FD900C0410F60840000200000000000

Fout codes:
03301 - Return message regarding driver door closing condition Implausible signal
Intermittent
03302 - Return message regarding passenger door closing condition Implausible signal
Intermittent
03303 - Return message for left rear door closing condition Implausible signal
Intermittent
03304 - Return message for right rear door closing condition Implausible signal
Intermittent

Weet iemand of dit betekend dat de sloten defect zijn?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Franklin het lijkt er op dat ik hetzelfde heb als jij had. Als ik anti carjacking uit heb staan, dan krijg ik geen foutmeldingen op de sloten. Zodra ik anti carjacking aanzet en een stukje heb gereden, dan krijg ik volgende foutmeldingen:

09 Central Electrics

Systeem omschrijving: BCM PQ25 H+4
Software nummer: 6R0937087H
Software versie: 0230
Hardware nummer: 6R0937087
Hardware versie: H46
Serienummer: 0394 069112298
Long coding: 2CB02FBF48A10E0001380E007C6B9FD900C0410F60840000200000000000

Fout codes:
03301 - Return message regarding driver door closing condition Implausible signal
Intermittent
03302 - Return message regarding passenger door closing condition Implausible signal
Intermittent
03303 - Return message for left rear door closing condition Implausible signal
Intermittent
03304 - Return message for right rear door closing condition Implausible signal
Intermittent

Weet iemand of dit betekend dat de sloten defect zijn?

Wellicht vragen aan Frank Preuter van deurslotreparatie.nl? Hij weet alles van deursloten van VAG.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Franklin het lijkt er op dat ik hetzelfde heb als jij had. Als ik anti carjacking uit heb staan, dan krijg ik geen foutmeldingen op de sloten. Zodra ik anti carjacking aanzet en een stukje heb gereden, dan krijg ik volgende foutmeldingen:

09 Central Electrics

Systeem omschrijving: BCM PQ25 H+4
Software nummer: 6R0937087H
Software versie: 0230
Hardware nummer: 6R0937087
Hardware versie: H46
Serienummer: 0394 069112298
Long coding: 2CB02FBF48A10E0001380E007C6B9FD900C0410F60840000200000000000

Fout codes:
03301 - Return message regarding driver door closing condition Implausible signal
Intermittent
03302 - Return message regarding passenger door closing condition Implausible signal
Intermittent
03303 - Return message for left rear door closing condition Implausible signal
Intermittent
03304 - Return message for right rear door closing condition Implausible signal
Intermittent

Weet iemand of dit betekend dat de sloten defect zijn?
maar bij mij was het echt het slot rechts achter defect.
mijn deur kon niet meer op slot.
dus na het vervangen van het slot nog een x geprobeerd.
en toen deed ie het goed.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Als ik bij mijn Polo anti carjacking aanzet gaan de deuren elke keer dat ik de drempel van 15 km/h overschrijd opslot, elke keer. Je wordt er helemaal gek van telkens wil de auto weer op slot gaan. Om deze reden heb ik de anti carjacking uitgezet. Het zal waarschijnlijk wel niet mogelijk zijn, maar onder het motto van niet geschoten altijd mis vraag ik het toch: is dit op te lossen? Als iemand het weet dan hoor ik het graag!
Ik had hetzelfde probleem bij mijn Audi A1. Het portierslot links achter is vervangen en daarna is het opgelost. Het portierslot functioneerde overigens verder goed. Ging dus gewoon op slot en weer open. Echter bij anti car jacking probeerde het slot dicht te gaan terwijl het al dicht was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willykr
Ik had hetzelfde probleem bij mijn Audi A1. Het portierslot links achter is vervangen en daarna is het opgelost. Het portierslot functioneerde overigens verder goed. Ging dus gewoon op slot en weer open. Echter bij anti car jacking probeerde het slot dicht te gaan terwijl het al dicht was.
Goed om te weten. Ik heb een mail gestuurd naar Frank Preuter om na te vragen of hij weet wat de oorzaak is van mijn probleem. Misschien kan hij aan de hand van de fout meldingen die bij mij optreden hier achter komen. Moet nog reactie van hem krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
  • Leuk
Waarderingen: debroervanhenk
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!