Achterklep Polo 9n3 weigert

Goedendag,
Sinds vandaag wil me achterklep niet meer open, niet met de handgreep als met de sleutel, heb zover het motortje als de microswitch werken naar behoren, heb ze doorgemeten,
Ook zie ik geen draad breuk, wat kan ik nu zelf nog nalopen of gaan regelen?
Het gaat om me Polo 9N3 2008 United uitvoering.

Mvg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Oke, we zijn geen stap verder en krijg er huilbuien van, ik vraag of er iemand is hier die voor me dit kan fixen.
Ik heb het idee dat het is gekomen nadat ze de optie van auto lock en unlock (anti carjacking) hebben geactiveerd, daarvoor was er niks aan de hand.
Ik ben er ook achter gekomen dat alleen me voordeuren op slot gaan en niet me achterdeuren, misschien is het ook een instelling maar weet het niet zeker.

Zelf kom ik uit Voorschoten dus als iemand uit de buurt me kan helpen graag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grtzz
Querdo
Waarmee is die functie geactiveerd? Met een imitatie kabel/AliExpress spul?
Het komt wel eens dat die imitatie troep een codering veranderd die je niet wilt.
Ik zou het via iemand met vcds of de dealer alles laten resetten
 
Ah er is iemand met VCDS aan de slag geweest?
Heb ooit eens net hetzelfde meegemaakt door met VCDS te experimenteren. Gelukkig had ik een back-up gemaakt van de codering voor ik aan de slag ging.
Had toen in de module 09-Centr. Elect in coding de "Rain sensor installed" optie aangezet. Heel vreemd maar toen ging de achterklep ook niet meer open.
"Rain sensor installed" optie uitgezet en de achterklep ging weer zonder problemen open.

Afbeelding is mijn huidige codering voor mijn Polo 9N3 1.2 2008 United
1633125089601.png
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Sal
Ah er is iemand met VCDS aan de slag geweest?
Heb ooit eens net hetzelfde meegemaakt door met VCDS te experimenteren. Gelukkig had ik een back-up gemaakt van de codering voor ik aan de slag ging.
Had toen in de module 09-Centr. Elect in coding de "Rain sensor installed" optie aangezet. Heel vreemd maar toen ging de achterklep ook niet meer open.
"Rain sensor installed" optie uitgezet en de achterklep ging weer zonder problemen open.

Afbeelding is mijn huidige codering voor mijn Polo 9N3 1.2 2008 United
1633125089601.png
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ah er is iemand met VCDS aan de slag geweest?
Heb ooit eens net hetzelfde meegemaakt door met VCDS te experimenteren. Gelukkig had ik een back-up gemaakt van de codering voor ik aan de slag ging.
Had toen in de module 09-Centr. Elect in coding de "Rain sensor installed" optie aangezet. Heel vreemd maar toen ging de achterklep ook niet meer open.
"Rain sensor installed" optie uitgezet en de achterklep ging weer zonder problemen open.

Afbeelding is mijn huidige codering voor mijn Polo 9N3 1.2 2008 United
1633125089601.png
Zojuist gedaan en de achterklep werkt naar behoren, onwijs bedankt.
Alleen wil ik ook dat de achterdeuren op slot gaan, als ik nu met de originele ab de deuren op slot druk blijven alleen de achter deuren open, de rest gaat op slot.

Nogmaals alvast bedankt voor het meedenken.

Grtzz
Querdo
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Blij dat ik je heb kunnen helpen. Misschien moet ik mijn vorige bericht toch wat verduidelijken.
Je moet alle getallen van de Coding helper optellen van de codering die je wilt activeren.
Als je mijn 25647 hebt gebruikt heb je nu ook stoelverwarming, aanhangwagen herkenning etc. aangezet. Dit zijn retrofits die ik achteraf heb ingebouwd.
Als je deze niet hebt geïnstalleerd kan je hier foutmeldingen op krijgen.
In de codering 25647 zitten de volgende opties:
  • Electric Fuel pump relay installed
  • Rear windshield wiper with comfort function installed
  • Trunk lid remote unlocking impulse driven
  • Heated front seats installed
  • Interior light control
  • Electric load management active
  • Trunk lid remote unlocking installed
  • Trailer hitch installed

    Mijn originele codering van hoe de wagen geleverd is uit de fabriek: 17422
    1633262693106.png

Hierin zitten dus de opties
  • Electric Fuel pump relay installed
  • Trunk lid remote unlocking impulse driven
  • Interior light control
  • Electric load management active
  • Trunk lid remote unlocking installed
Maar conclusie is dus: Optie rain sensor installed (denk zelfs dat dit nooit een optie was op de 9N3) -> koffer gaat niet meer open
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Zojuist gedaan en de achterklep werkt naar behoren, onwijs bedankt.
Alleen wil ik ook dat de achterdeuren op slot gaan, als ik nu met de originele ab de deuren op slot druk blijven alleen de achter deuren open, de rest gaat op slot.

Nogmaals alvast bedankt voor het meedenken.

Grtzz
Querdo
Voor het op slot gaan van je achterdeuren moet je denk ik in module 46-Central Conv zijn. (Sla je originele codering op voordat je wat veranderd, dan kan je terug als het fout gaat)

Het werkt ongeveer hetzelfde. Tel de waarden op voor welke opties je wilt aanzetten.
Voor mijn 9N3 United 4 deurs met elektrische sloten uit 2008 stond het standaard op 00018

1633263491429.png
In codering 00018 zitten de volgende opties
  • 4-Doors
  • Central locking installed (From Model Year 2008)
-> Codering aanpassen volgens jouw wagen en alles zou in orde moeten zijn
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Voor het op slot gaan van je achterdeuren moet je denk ik in module 46-Central Conv zijn. (Sla je originele codering op voordat je wat veranderd, dan kan je terug als het fout gaat)

Het werkt ongeveer hetzelfde. Tel de waarden op voor welke opties je wilt aanzetten.
Voor mijn 9N3 United 4 deurs met elektrische sloten uit 2008 stond het standaard op 00018

1633263491429.png
In codering 00018 zitten de volgende opties
  • 4-Doors
  • Central locking installed (From Model Year 2008)
-> Codering aanpassen volgens jouw wagen en alles zou in orde moeten zijn
Zojuist ook opgelost alleen zodra ik nu de auto open doe gaat alleen de bestuurders kant open en als ik nog een x druk gaat de rest open, welke instelling heb ik dan nodig als ik gewoon open klik en alles is gelijk open?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 

regelmodule coderen

  1. [46-Comfortsysteem]
  2. [Hercoderen-07]:
    00016 centrale vergrendeling zonder eFh
    00064 centrale vergrendeling met 2 eFh (voor)
    00064 centrale vergrendeling met 4 eFh (voor en achter)
    +00 2-deurs, 1-deur-opening
    +01 alle-deur-opening
    +02 4-deurs
 

regelmodule coderen

  1. [46-Comfortsysteem]
  2. [Hercoderen-07]:
    00016 centrale vergrendeling zonder eFh
    00064 centrale vergrendeling met 2 eFh (voor)
    00064 centrale vergrendeling met 4 eFh (voor en achter)
    +00 2-deurs, 1-deur-opening
    +01 alle-deur-opening
    +02 4-deurs
Thnx alles werkt naar behoren, nogmaals super bedankt voor alles.

grtz
Querdo
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!