Accu loopt leeg

Laatste update:
- Radio aansluitingen omgewisseld, dan werkt geheugen niet meer goed dus hij zat zoals reeds vermoed wel goed aangesloten.
- Lekstroom gemeten is direct na afsluiten auto 0.6A en zakt na paar minuutjes naar 0.005A dus helemaal prima.
Ik meet in serie tussen minpool, ik neem aan dat er geen verbruikers zijn die hier niet doorheen gaan.
- Na een paar dagen is de accu richting 12.3V, niet geweldig dus, met of onder accu aangesloten lijkt weinig verschil te maken bij korte proef (1nachtje)

Enige conclusie die ik kan trekken is dus slechte accu van 1jaar oud.
Het zou mogelijk zijn dat ik kort na aanschaf misschien een keer lichten heb aangelaten en hem om zeep heb geholpen.
Denk niet dat 1x een lege accu je accu sloopt hoor. Welk merk is het? De mijne is nu een paar jaar oud en meerdere keren totaal plat geweest. (Ik gebruik mijn auto niet voor woon-werk dus rijd er alleen prive mee, soms staat ie dus wel 2 weken stil) en toen mijn radio de accu nog structureel leeg trok heb ik vaker dan eens gehad dat de deuren niet meer van slot gingen na 1 week stilstaan :tearsofjoy:

Accu is still going strong, mijn gok is nog steeds dat je (vrij veel) lekstroom hebt die je accu leegtrekt. Maar goed, wellicht is mijn accu de uitzondering die de regel bevestigt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
zekering trekken om een illegale verbruiker op te sporen is al jaren een no go de beste manier om een clandestiene verbruiker op te sporen is een spanning val meeting over de zekeringen uit te voeren
in de volgende link wordt dit goed uitgelegd https://www.mvwautotechniek.nl/clandestiene-verbruiker/
Update:
Accu 8maanden terug vervangen en probleem nog steeds aanwezig.

Accu tevens weekje losgenomen dan ontlaad hij NIET, dus echt in auto.

Bovenstaande ga ik morgen doen, want lekstroom met ampèretang leek slechts 0.05A over minpool.

Misschien toch iets in de software?
Ik ga even uitlezen met mijn canban stekker of ik iets zie.
Advies voor een gratis app?

Accu opnieuw inlezen is dat een software optie dat hij weet wat vol is (spanning kalibreren) of dergelijk?
Er zit geen kloot op dit autootje dus denkt dat het wel los loopt.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Ibiza  1.2 
Update:

-Spanningsval gemeten, op elke zekering nul wanneer uitgeschakeld.

-nogmaals lekstroom gecheckt, ook echt niet aanwezig.
(Dus 1x in serie gedaan met multimeter en 1x met precisie Amperetang)

-Accu laadspanning 14V

-Accu recent vervangen (Bosch en juiste type)

Accu loopt nog steeds leeg na 2weken stilstand, wie lost het op?
Schiet mij maar lek
 
Seat  Ibiza  1.2 
Zo een paar dingen; Een vergeten OBD dongle in je poort, alarm, controleren op afgetakte stroomkabels of er niet toevallig iets erbij is gehangen, fake alarm lampje in je deur (weet niet of seat zo iets heeft) Maar heb je elke x met dezelfde meters gemeten, misschien sporen die niet. Wat voor kwaliteit accus heb je erin gehangen. Tot slot probeer eens een langere periode alleen de radio aan op contact (ja dan heb je geen zenders meer :))

Aan de andere kant klinkt 12.3V na enkele dagen niet als erg weinig....
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Zo een paar dingen; Een vergeten OBD dongle in je poort, alarm, controleren op afgetakte stroomkabels of er niet toevallig iets erbij is gehangen, fake alarm lampje in je deur (weet niet of seat zo iets heeft) Maar heb je elke x met dezelfde meters gemeten, misschien sporen die niet. Wat voor kwaliteit accus heb je erin gehangen. Tot slot probeer eens een langere periode alleen de radio aan op contact (ja dan heb je geen zenders meer :))

Aan de andere kant klinkt 12.3V na enkele dagen niet als erg weinig....
Ja maar onder de 12V na anderhalve week wel haha.
Wel goeie tips dit.
Radio was al uitgesloten door een keer een week los te nemen.
Het is een modelletje met echt helemaal niks erop maarrrrr wel zoon stom net ledje op de deurpost inderdaad die niemand afschrikt, goeie tip!
Nog steeds is de gemeten lekstroom te weinig om impact te hebben mijn inziens maar om zeker te zijn ontkoppel ik hem graag.
Iemand een goeie tip waar ik deze makkelijk kan ontmantelen? voor ik het deurpaneel eraf trek wat wel gedoetje is bij deze weet ik uit ervaring.

Nog andere ideeën van zaken die opeens na enkele uren "wakker" kunnen worden en stroom gaan trekken?
 
Seat  Ibiza  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!