Accu die snel en vaak helemaal leeg is.

@pigeon ja en nee. ik denk dat het beter is om eerst bij de verkoper afspraken te maken over wie de kosten draagt en of ze het eventueel zelf willen doen (zullen ze waarschijnlijk uitbesteden), of nog beter, de auto willen terugnemen. dit is natuurlijk een bijzonder zwaar gebrek, al dan niet verborgen, en zeker niet conform wat jij verwacht hebt. dus ga open en correct, maar wel op een duidelijke manier in gesprek dat dit niet de bedoeling is.

daarna wil ik wel kijken wat ik voor je kan betekenen. maar op dit moment is de verkoper eigenlijk de enige partij waarmee je moet gaan praten. als er een derde aan de auto gaat knutselen dan hebben ze een hele goeie stok om mee te slaan, en hun handen er vanaf te trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk
@pigeon ja en nee. ik denk dat het beter is om eerst bij de verkoper afspraken te maken over wie de kosten draagt en of ze het eventueel zelf willen doen (zullen ze waarschijnlijk uitbesteden), of nog beter, de auto willen terugnemen. dit is natuurlijk een bijzonder zwaar gebrek, al dan niet verborgen, en zeker niet conform wat jij verwacht hebt. dus ga open en correct, maar wel op een duidelijke manier in gesprek dat dit niet de bedoeling is.

daarna wil ik wel kijken wat ik voor je kan betekenen. maar op dit moment is de verkoper eigenlijk de enige partij waarmee je moet gaan praten. als er een derde aan de auto gaat knutselen dan hebben ze een hele goeie stok om mee te slaan, en hun handen er vanaf te trekken.
Heb je rechtsbijstand?
Zaak van maken.
die auto moeten ze terugnemen.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Dit is wel erg zuur nieuws zeg. Ik zou zeker verhaal gaan halen bij de verkoper want dit kan nooit de bedoeling zijn. En dit is dan hetgene wat je gezien hebt laat staan van de zaken die nu verborgen zijn.
 
Ai heel jammer.. Vervelend ook dat dit gebeurd. Helaas zijn er nog steeds mensen op deze aardkloot die zulke geintjes uithalen. Hopelijk krijg je alles geregeld en rij je in de toekomst een polo die aan al je wensen voldoet en kwalitatief in orde is.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk
Zwarte kit om de controle/waarschuwingslampjes te verbergen en wat draadjes om andere storingen te omzeilen??? Die lui hebben je opzettelijk opgelicht!!! Terugbrengen die auto en geld terug! Wie weet wat voor klap hij heeft gehad en wat er straks nog meer voor gebreken aan het licht komen! Als ie zo slecht gerepareerd is, kan ik me voorstellen dat ie straks op de meest vreemde plaatsen begint te roesten of dat je elk jaar je banden kan vervangen omdat ie scheef is! Ik besef me dat dit heel rot klinkt, maar jij dacht bij een garage een mooie Polo te kopen voor een prijs die bij dat model/bouwjaar hoort, maar ze hebben jou willens en wetens een gauwgauw opgelapt schade exemplaar verkocht, waarbij ze hun best hebben gedaan om dit te verhullen en te verzwijgen!!! Dat moet je niet pikken!
Maak foto's van de gebreken en overweeg serieus om aangifte bij de politie te doen! Of hou dit als stok achter de deur achter de hand!

NB: ik zou best van je willen weten waar ik in ieder geval géén auto moet gaan kopen in de toekomst...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
ai ai ai dat is heel erg jammer. mocht je iemand zoeken om de kabelboom te herstellen, geef maar een gil. ik kan niet beloven dat ik alles kan repareren maar vaak kom ik een eind. ik heb wel eens brandschades gedaan (binnen en buiten) en tot nu toe alle kabelbomen kunnen redden.
Bedankt voor jouw aanbod! Mocht het nodig zijn, laat ik het je graag even weten. Hij staat nu bij een goede monteur die ik vertrouw, dus hopelijk kan hij alle storingen verhelpen
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Zwarte kit om de controle/waarschuwingslampjes te verbergen en wat draadjes om andere storingen te omzeilen??? Die lui hebben je opzettelijk opgelicht!!! Terugbrengen die auto en geld terug! Wie weet wat voor klap hij heeft gehad en wat er straks nog meer voor gebreken aan het licht komen! Als ie zo slecht gerepareerd is, kan ik me voorstellen dat ie straks op de meest vreemde plaatsen begint te roesten of dat je elk jaar je banden kan vervangen omdat ie scheef is! Ik besef me dat dit heel rot klinkt, maar jij dacht bij een garage een mooie Polo te kopen voor een prijs die bij dat model/bouwjaar hoort, maar ze hebben jou willens en wetens een gauwgauw opgelapt schade exemplaar verkocht, waarbij ze hun best hebben gedaan om dit te verhullen en te verzwijgen!!! Dat moet je niet pikken!
Maak foto's van de gebreken en overweeg serieus om aangifte bij de politie te doen! Of hou dit als stok achter de deur achter de hand!

NB: ik zou best van je willen weten waar ik in ieder geval géén auto moet gaan kopen in de toekomst...
Helemaal mee eens! Dit is je reinste oplichting als je de controle- en waarschuwingssystemen omzeilt met een draad en de waarschuwingslampjes afkit.

Ga ze verantwoordelijk stellen voor dwaling en oplichting! Hij wordt nu helemaal nagelopen om te zien hoe het met het chassis en andere belangrijke dingen zit. Foto’s genoeg om te dienen als bewijsmateriaal.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Kan natuurlijk wel zijn dat de verkopende “garage” de auto niet heeft opgelapt maar dan hebben ze waarschijnlijk wel geweten dat de auto schade heeft gehad. Hoop dat ze het goed en snel voor je oplossen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Bedankt voor de informatie!

Helaas ben ik in de afgelopen maand een heel stuk wijzer geworden over mijn auto. Aangezien na het laten inlezen van de accu het probleem bleef bestaan heb ik hem naar mijn monteur gebracht. Onderweg naar hem toe viel ook de stuurbekrachtiging uit en na een uitvoerige inspectie kwam mijn monteur met het oordeel dat mijn Polo schade heeft gehad, tig elektronische foutmeldingen heeft en dat de bedrading een grote bende is.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dan mijn Polo in 2018 zware schade heeft gehad en de Polo is op zijn zachtst gezegd knullig gerepareerd is. Controle- en waarschuwingssystemen voor ABS, airbags, gordelspanners zijn. defect. Controlelampjes in het dashboard zijn met zwarte kit bewerkt, zodat je de lampjes niet ziet oplichten als je achter het stuur zit. De regeleenheid van de electronica is met een draad omzeild. Door alle foutmeldingen en storingen werken ook de claxon, cruise control, start-/stopsysteem en stuurbekrachtiging niet meer.

Van buiten een prachtige auto, maar daaronder zit een bak ellende verborgen! Ben er goed ziek van en ga met de garage die hem verkocht heeft aan de slag om mijn gram te halen. Wordt vervolgd.......

Jezus wat een ellende... Denk je te gaan voor een accu en kom je met dit oordeel terug.... Wellicht DAS inschakelen voor rechtsbijstand?
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Kan natuurlijk wel zijn dat de verkopende “garage” de auto niet heeft opgelapt maar dan hebben ze waarschijnlijk wel geweten dat de auto schade heeft gehad. Hoop dat ze het goed en snel voor je oplossen.
Gezien de historie die ik van het RDW heb ontvangen, is de verkopende partij hoogstwaarschijnlijk het bedrijf geweest die hem heeft opgelapt. Ze hebben de auto 2-1/2 jaar in bezit gehad, bijna gelijk na het ongeluk.

Ik heb alle info die ik nodig heb en ga ze er maandag telefonisch mee confronteren om te zien of ze mee willen werken. Als dat niet het geval is zal ik over moeten gaan op plan B.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Gezien de historie die ik van het RDW heb ontvangen, is de verkopende partij hoogstwaarschijnlijk het bedrijf geweest die hem heeft opgelapt. Ze hebben de auto 2-1/2 jaar in bezit gehad, bijna gelijk na het ongeluk.

Ik heb alle info die ik nodig heb en ga ze er maandag telefonisch mee confronteren om te zien of ze mee willen werken. Als dat niet het geval is zal ik over moeten gaan op plan B.

Die mogen geen bedrijf meer hebben wat een bende is echt diep triest.
Succes maandag .
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk
Goed dat je terug gaat! Verkopende partij moet je altijd de tijd gunnen om problemen op te lossen, uiteraard wel binnen afzienbare tijd (je bent al tijdje bezig). Mocht dit niet tot het gewenste resultaat leiden, dan zou ik gewoon de koop ontbinden. Aangetekende brief sturen, dat je de koop wilt ontbinden en je aankoopbedrag terug wil.

Laten we hopen dat ze alles willen herstellen! Is de makkelijkste weg.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk
Gezien de historie die ik van het RDW heb ontvangen, is de verkopende partij hoogstwaarschijnlijk het bedrijf geweest die hem heeft opgelapt. Ze hebben de auto 2-1/2 jaar in bezit gehad, bijna gelijk na het ongeluk.

Ik heb alle info die ik nodig heb en ga ze er maandag telefonisch mee confronteren om te zien of ze mee willen werken. Als dat niet het geval is zal ik over moeten gaan op plan B.
Keep us updated! Ik, maar ik denk ook andere, zijn zeer benieuwd naar dit verhaal.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Eerste reactie was 'de kunst van het afschuiven'. Ze hebben de auto gekocht in de staat zoals hij is en ze gaan na of ze de vorige eigenaar nog kunnen benaderen voor nadere informatie..... Ik wacht zijn bericht even (kort) af. Wordt vervolgd!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Dat is weer zo'n irrelevante reactie van een bedrijf. Al zou die auto zo door hun gekocht zijn, dan is dat niet jouw probleem. Zij hebben hem als zodanig verkocht en hoe zij dat verder afhandelen na de auto terug te nemen is hun zorg. Ik zou hier flink druk achter blijven zetten want deze moeten ze gewoon terug nemen!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!