Accu die snel en vaak helemaal leeg is.

Heel zuur allemaal, hoop van harte dat ze de auto terug nemen.
Voor jou nu te laat maar je kunt via internet gratis zien of een auto in het verleden een WOK status gehad heeft; kijk maar: https://www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=2-KFL-48 ,dan even op schade check klikken en nogmaals kenteken invoeren. stukje lager staat ook dat in oktober 2019 de auto bij de APK 5 aandachtspunten had waaronder foutmeldingen van ABS en Airbags, geeft ook al te denken. Die site probeert aan alle kanten je te laten betalen voor meer info, voorgaande is al zichtbaar zonder betaling. Om te controleren of niet alle informatie slechts een voorbeeld is zoals hier en daar vermeld staat, heb ik het met mijn eigen kenteken gecheckt, die geeft een groen knopje: geen WOK geschiedenis.
 
Laatst bewerkt:
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk en Sal
Heel zuur allemaal, hoop van harte dat ze de auto terug nemen.
Voor jou nu te laat maar je kunt via internet gratis zien of een auto in het verleden een WOK status gehad heeft; kijk maar: https://www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=2-KFL-48 ,dan even op schade check klikken en nogmaals kenteken invoeren. stukje lager staat ook dat in oktober 2019 de auto bij de APK 5 aandachtspunten had waaronder foutmeldingen van ABS en Airbags, geeft ook al te denken. Die site probeert aan alle kanten je te laten betalen voor meer info, voorgaande is al zichtbaar zonder betaling. Om te controleren of niet alle informatie slechts een voorbeeld is zoals hier en daar vermeld staat, heb ik het met mijn eigen kenteken gecheckt, die geeft een groen knopje: geen WOK geschiedenis.
Is niet gratis te zien!!!
is een voorbeeld wat je ziet
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
@RBobeldijk klopt het dat je de auto al sinds augustus 2020 hebt? In dat geval zou ik heel snel actie ondernemen en je niet aan het lijntje laten houden, als er nog meer tijd over heen gaat, is het niet in je voordeel.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Beetje off-topic...maar ik heb eens een aanrijding gehad, waarbij iemand bij mij achterop was gereden (niet mijn schuld; ik was gestopt om voorrang te verlenen en de bestuurder achter mij had dat te laat bemerkt); auto door de verzekeringsmaatschappij economisch total loss verklaard en werd aan een opkoper verkocht. Die auto was een keurige Polo 9N en ik kreeg de dagwaarde vergoed. Daarvan kon ik zeker geen soortgelijke auto kopen... Niet veel later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg of ik de boekjes van de auto nog had; mijn Polo was toch gerepareerd en die mevrouw had 'm gekocht. Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat ik de benadeelde ben, maar wel een paar jaar ouder moest gaan rijden, dat die mevrouw wèl in mijn keurig gerepareerde auto rondrijdt en dat daar iemand nog op verdiend heeft ook! Ik begrijp dat het zo werkt in verzekeringsland, maar toch voelde ik me een beetje bedonderd...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Beetje off-topic...maar ik heb eens een aanrijding gehad, waarbij iemand bij mij achterop was gereden (niet mijn schuld; ik was gestopt om voorrang te verlenen en de bestuurder achter mij had dat te laat bemerkt); auto door de verzekeringsmaatschappij economisch total loss verklaard en werd aan een opkoper verkocht. Die auto was een keurige Polo 9N en ik kreeg de dagwaarde vergoed. Daarvan kon ik zeker geen soortgelijke auto kopen... Niet veel later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg of ik de boekjes van de auto nog had; mijn Polo was toch gerepareerd en die mevrouw had 'm gekocht. Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat ik de benadeelde ben, maar wel een paar jaar ouder moest gaan rijden, dat die mevrouw wèl in mijn keurig gerepareerde auto rondrijdt en dat daar iemand nog op verdiend heeft ook! Ik begrijp dat het zo werkt in verzekeringsland, maar toch voelde ik me een beetje bedonderd...
Ben het helemaal met je eens. Maar helaas, zo werkt het wel. Als jou auto total loss wordt verklaart, dan keert de verzekering jou het geld uit, daarmee wordt de verzekeringsmaatschappij eigenaar van de auto, en ze willen deze namelijk zsm tegen een zo hoog mogelijke prijs weer verkopen. Als je handig bent, en er is schade wat goed te verhelpen valt, tja rijdt die paar maanden later weer rond :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Eerste reactie was 'de kunst van het afschuiven'. Ze hebben de auto gekocht in de staat zoals hij is en ze gaan na of ze de vorige eigenaar nog kunnen benaderen voor nadere informatie..... Ik wacht zijn bericht even (kort) af. Wordt vervolgd!
Ja dit is wel erg makkelijk! Wat willen ze bij de vorige eigenaar gaan ophalen? Waarom de auto zoveel probleem heeft? Ik zou duidelijk maken dat je binnen nu en 5 dagen (of redelijke termijn) een oplossing wilt horen! Mocht de oplossing niet komen, dan de koop ontbinden met terugvorderen volledig aankoopbedrag. Je hebt een rechtsbijstand? Die zeker inschakelen nu. Hoe eerder hoe beter. Eerlijk; ik had allang aanspraak gedaan op me geld.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Heel zuur allemaal, hoop van harte dat ze de auto terug nemen.
Voor jou nu te laat maar je kunt via internet gratis zien of een auto in het verleden een WOK status gehad heeft; kijk maar: https://www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=2-KFL-48 ,dan even op schade check klikken en nogmaals kenteken invoeren. stukje lager staat ook dat in oktober 2019 de auto bij de APK 5 aandachtspunten had waaronder foutmeldingen van ABS en Airbags, geeft ook al te denken. Die site probeert aan alle kanten je te laten betalen voor meer info, voorgaande is al zichtbaar zonder betaling. Om te controleren of niet alle informatie slechts een voorbeeld is zoals hier en daar vermeld staat, heb ik het met mijn eigen kenteken gecheckt, die geeft een groen knopje: geen WOK geschiedenis.
Dank je wel, Frank!

Ik had voor de aankoop al een online rapport gekocht om na te gaan of de auto ooit schade heeft gehad en of er andere bijzonderheden te melden waren. Dat kwam in dat rapport niet tevoorschijn, anders was ik niet tot aankoop overgegaan.

Pas nadat ik erachter kwam ben ik op onderzoek uit gegaan en kwam ik op een site terecht die vergelijkbaar is die jij me stuurde en toen zag ik die info ook. Ik ben wel blij met de foto’s die erbij staan want die bevestigen mijn vermoeden dat de auto stuurbediening had, wat niet het geval was toen ik hem kocht.

Dank je!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Is niet gratis te zien!!!
is een voorbeeld wat je ziet
Ik heb zo’n zelfde rapport gezien van mijn Polo en die vergeleken met die van mijn vorige auto en de afkeurpunten en overige punten kwamen volledig overeen. Dat was dan wel een betaald rapport.

De informatie van die site die Frank noemde klopt met wat ik heb kunnen opvragen bij RDW.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Beetje off-topic...maar ik heb eens een aanrijding gehad, waarbij iemand bij mij achterop was gereden (niet mijn schuld; ik was gestopt om voorrang te verlenen en de bestuurder achter mij had dat te laat bemerkt); auto door de verzekeringsmaatschappij economisch total loss verklaard en werd aan een opkoper verkocht. Die auto was een keurige Polo 9N en ik kreeg de dagwaarde vergoed. Daarvan kon ik zeker geen soortgelijke auto kopen... Niet veel later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg of ik de boekjes van de auto nog had; mijn Polo was toch gerepareerd en die mevrouw had 'm gekocht. Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat ik de benadeelde ben, maar wel een paar jaar ouder moest gaan rijden, dat die mevrouw wèl in mijn keurig gerepareerde auto rondrijdt en dat daar iemand nog op verdiend heeft ook! Ik begrijp dat het zo werkt in verzekeringsland, maar toch voelde ik me een beetje bedonderd...
Zo off topic is jouw verhaal eigenlijk helemaal niet.... De reden dat ik deze Polo heb gekocht is omdat mijn Mini kort daarvoor total loss is gereden. Een vrachtwagen had de hele zijkant in elkaar gedrukt terwijl mijn auto geparkeerd stond. Op geen enkele wijze mijn schuld.

Mijn Mini is economisch total loss verklaard door de expert en het kwam erop neer dat ik ongeveer 950 Euro zou moeten betalen om hem weer in de staat te krijgen zoals hij was of ik kreeg de dagwaarde als ik er afstand van deed. Ik heb er toen voor gekozen om 1.000 Euro bij te leggen en de Polo te kopen.

De Mini is naar een opkoper gegaan en ik ga ervan uit dat zij of een ander de auto zal opknappen en verkopen. De Mini was technisch helemaal in orde:

Helaas werkt dat zo! Ik baalde er ook enorm van. Dacht dat ik in zo’n situatie schadeloos gesteld zou worden.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Je hebt niet bijzonder veel schade nodig om, bij de schadehersteller, economisch total loss te gaan. stel je hebt een 6R uit 2009-2014 op diesel, dagwaarde 4-6K? met een paar nieuwe bumpers voor en achter, en een paar schermen en een klep zit je daar al snel aan. of voorbumper, zijscherm en 2 deuren. zeker inclusief spuiten en montage. Een nieuwe xenon koplamp erin is gewoon economisch total loss, terwijl de auto technisch nog heel erg goed kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: RBobeldijk
holy sh*t! dat is wel echt nextlevel zeg!
dit is meer dan een ondeugdelijk product! dit ruikt naar pure oplichting! Snel achterhalen wie die auto "herstelt" heeft en deze persoon voor de rechter slepen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Dingen waarop een auto ook snel economisch total loss gaat, airbags en gordelspanners, spreek uit ervaring
Dat klopt! Een Saab 9-3 Aero (V6T, speciaal ding wel) werd total loss verklaard met een kapotte motorkap, bumper, spatbord en koplampen (XENON). Chassis was 100% recht, zelfs de bumpersupport was niet geraakt (auto is ergens onder geschoven). Airbagsensor is NET van de bumpersupport afgetikt en de bijrijders airbag getriggert.. sja, en dat icm een gordelspanner is het een total lossje geworden! Voor mij weer een voordeeltje, de auto was niet duur in aanschaf en is inmiddels helemaal goed hersteld! super wagen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat klopt! Een Saab 9-3 Aero (V6T, speciaal ding wel) werd total loss verklaard met een kapotte motorkap, bumper, spatbord en koplampen (XENON). Chassis was 100% recht, zelfs de bumpersupport was niet geraakt (auto is ergens onder geschoven). Airbagsensor is NET van de bumpersupport afgetikt en de bijrijders airbag getriggert.. sja, en dat icm een gordelspanner is het een total lossje geworden! Voor mij weer een voordeeltje, de auto was niet duur in aanschaf en is inmiddels helemaal goed hersteld! super wagen!
Dat klopt inderdaad en is precies mijn punt! Voor jou een voordeel, maar de originele eigenaar kreeg het bericht dat zijn auto total loss was en kreeg waarschijnlijk de "Saab dagwaarde"... terwijl die speciale Aero V6GT inmiddels weer rondrijdt met een nieuwe, trotse eigenaar! En dat vind ik zuur.
Maar afgezien daarvan; hoe mooi zou het zijn als wij als forum een vuist zouden kunnen maken tegen malafide handelaars die auto's verkopen die halfslachtig "gerepareerd" zijn zoals Rbobeldijk z'n Polo. Hij heeft voor een courante prijs een mooie Polo gekocht die achteraf een moedwillig slecht gerepareerde schade auto bleek te zijn. Ik krijg daar buikpijn van!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Dat klopt inderdaad en is precies mijn punt! Voor jou een voordeel, maar de originele eigenaar kreeg het bericht dat zijn auto total loss was en kreeg waarschijnlijk de "Saab dagwaarde"... terwijl die speciale Aero V6GT inmiddels weer rondrijdt met een nieuwe, trotse eigenaar! En dat vind ik zuur.
Maar afgezien daarvan; hoe mooi zou het zijn als wij als forum een vuist zouden kunnen maken tegen malafide handelaars die auto's verkopen die halfslachtig "gerepareerd" zijn zoals Rbobeldijk z'n Polo. Hij heeft voor een courante prijs een mooie Polo gekocht die achteraf een moedwillig slecht gerepareerde schade auto bleek te zijn. Ik krijg daar buikpijn van!
Tja. Denk dat je daar niks tegen gaat doen. Misschien een auto kopen bij een erkende dealer? Veel vragen stellen over de auto? Hoe komen ze aan deze auto? Onderhoud inzien? Testrijden? Laten controleren door je eigen garage?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel en Thopolo
Wanneer de verzekering over gaat op dagwaarde ivm total-loss moet je ook daar je poot stijf houden. Bijna elke verzekering heeft in de voorwaarden staan dat je die zelfde auto die je hebt achtergelaten terug moet kunnen kopen (dagwaarde van de auto dus). Uiteraard proberen ze vervolgens minder uit te betalen. Ik heb hetzelfde gehad (eigenlijk mijn ouders) en de verzekering gevraagd; 'Waar is dat bedrag op gebaseerd?'. Vervolgens zeggen ze dat het op basis van 2e hands advertenties etc. is, dus heb ik ze gevraagd om de exacte links naar auto's die vergelijkbaar met die van mij zijn. Dan blijkt dat ze wel naar hetzelfde model auto kijken, maar NIET naar de motor (!) en opties. Ze kwamen dus aan met een kale Mazda 3 met een 1.4 ofzo, i.p.v. een Mazda 3 1.6 Sportline. Daar zijn ze op gewezen waarna ze ineens 2000 EUR meer gingen uitbetalen. Dit was overigens alleen genoeg als je particulier zou aanschaffen, terwijl de andere auto bij een dealer was gekocht. 'Daar kijken we niet naar...'.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!