Aankoop Polo 2014-2015

Mensen informeren? Met die halve informatie komen ze nergens hoor.

11000 euro voor een aw met 80.000km en een 1.0 MPI.
Dan rijd een 6R 1.2 tsi 10x beter.
we hebben in een 1.0 gereden, maar die vondt mijn vrouw te "rauw" klinken. vandaar de keuze naar een 4 cilinder.
Waar staat AW en MPI voor??
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Ben wel benieuwd welke het word!
Toch besloten om in eerste instantie te kijken naar een versie met parkeersensoren (voor/achter) en climate Control.
Polo 1 is verkocht
Polo 2 geen Climate
Polo 3 is nog een optie afhankelijk van de prijs (achteraf parkeer sensoren laten bouwen +/- 800 euro?)

Dus we kijken nog even verder (gelukkig geen haast :) )
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
we hebben in een 1.0 gereden, maar die vondt mijn vrouw te "rauw" klinken. vandaar de keuze naar een 4 cilinder.
Waar staat AW en MPI voor??
Een AW is de nieuwe polo, dus de “nieuwste”
Een 1.0 mpi is een 1 liter 3 cilinder zonder turbo.

Een 1.2 tsi is een 4 cilinder met turbo, deze heeft veel meer vermogen en rijdt veel soepeler.
 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720 en mear1628
Ben wel benieuwd welke het word!
Toch besloten om in eerste instantie te kijken naar een versie met parkeersensoren (voor/achter) en climate Control.
Polo 1 is verkocht
Polo 2 geen Climate
Polo 3 is nog een optie afhankelijk van de prijs (achteraf parkeer sensoren laten bouwen +/- 800 euro?)

Dus we kijken nog even verder (gelukkig geen haast :)
Problemen met de 1.2 TSI distributieketting zijn alleen van toepassing op de 6R met motorcode CBZ.
Vanaf bouwjaar 2014 kwam de facelift op de markt met modelcode 6C. Deze motoren maken geen gebruik meer van een distributieketting, maar van een distributieriem. De motorcode van de 1.2 TSI met distributieriem is CZJ.
Mocht je niet zeker weten of het om een 6R of 6C gaat, kun je op de website van VWE Automotive de motorcode opzoeken. LINK.
Of je kijkt op de eerste pagina van je serviceplan. Daar zit een sticker wat ook aangeeft wat de motorcode is. Hieronder een voorbeeld. Motorcode van deze auto is AXR.

1617819314636.png
@David97
Net gekeken naar deze auto: JP-387-N
Volgens RDW komt hij uit 05-2015, maar is toch een 6R (motor code heb ik nog niet).
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Toch besloten om in eerste instantie te kijken naar een versie met parkeersensoren (voor/achter) en climate Control.
Polo 1 is verkocht
Polo 2 geen Climate
Polo 3 is nog een optie afhankelijk van de prijs (achteraf parkeer sensoren laten bouwen +/- 800 euro?)

Dus we kijken nog even verder (gelukkig geen haast :)

@David97
Net gekeken naar deze auto: JP-387-N
Volgens RDW komt hij uit 05-2015, maar is toch een 6R (motor code heb ik nog niet).
2015 is 6C.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Een AW is de nieuwe polo, dus de “nieuwste”
Een 1.0 mpi is een 1 liter 3 cilinder zonder turbo.

Een 1.2 tsi is een 4 cilinder met turbo, deze heeft veel meer vermogen en rijdt veel soepeler.
De 1.0 MPI zit in de Up! Van mijn vriendin. Voor die auto een prima motor! Maar voor een Polo AW (die flink groter is als de UP! maar ook groter dan een Polo 6r/6c) lijkt het mij echt te weinig vermogen.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Toch besloten om in eerste instantie te kijken naar een versie met parkeersensoren (voor/achter) en climate Control.
Polo 1 is verkocht
Polo 2 geen Climate
Polo 3 is nog een optie afhankelijk van de prijs (achteraf parkeer sensoren laten bouwen +/- 800 euro?)

Dus we kijken nog even verder (gelukkig geen haast :)

@David97
Net gekeken naar deze auto: JP-387-N
Volgens RDW komt hij uit 05-2015, maar is toch een 6R (motor code heb ik nog niet).
61D4D547-CD6E-46AD-BF36-26E5704C1C80.png
Dit is een app die ik vaak gebruik. Hij heet Finnik. Kan je gratis downloaden in de Apple App Store of Google Play Store. Zoals je kan zien is dit een CJZ motor. Een met een distributieriem.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: mear1628
Na vandaag we getest te hebben zijn er nog 2 over. Prijsverschil 1.200 euro (auto 1 is duurder), maar ook verschillende opties.

Auto 1 heeft, parkeersensoren en navigatie (nieuwe remschijfen en remblokken)
Auto 2 heeft, trekhaak en automatisch inklapbare spiegels (remschijfen en remblokken moet nog worden nagekeken)
Automatisch inklapbare spiegels is bij ons in de straat wel erg fijn want in de afgelopen 7 jaar is onze spiegel er een keer of 8 afgereden.
En iedereen doorrijden zonder dit te melden :-(


Parkeersensoren achteraf inbouwen is zo rond de 900 euro (met informatie op het scherm).
Trekhaak onder laten zeten is ongeveer 500 euro

Dus wordt het verschil 1.200- (900-500) = 800 euro en dan heeft auto 1 nog steeds geen automatisch inklapbare spiegels.
Navigatie vinden we minder belangrijk want biede hadden Apple CarPlay.
Auto 2 is een half jaartje ouder

We neigen sterk naar auto 2

Zijn de spiegels eventueel te vervangen voor utomatische inklapbare spiegels. En wat zou dat kosten?

Weten jullie een goed bedrijf om parkeersensoren te laten inbouwen (inclusief weergave op het display)?
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Automatisch inklapbare spiegels inbouwen kost veel. Als je al een set kan vinden, 600+ euro ex inbouwen.

Ik vermoed dat Joosspekloos, forumlid je wel kan helpen met parkeersensoren.
Moet je hem pm sturen.

Dat roostertje is volgens mij voor parkeerkaartje oid.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en mear1628
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!