Aankoop Polo 2014-2015

We zijn momenteel bezig om een VW Polo 1.2 TSI (90pk) voor mijn vrouw aan te schaffen.
Nu lees ik her en der dat er een mogelijk probleem is met de kettingspanner van dit model?
Hoe is dit zelf te constateren en is hier een oplossing voor?

Zijn er voor de rest nog dingen waar we op moeten letten?

We dachten eerst dat navigatie, carkit, parkeersensoren belangrijk waren, maar we denken erover om het radio gedeelte te vervangen voor AudioVolt radio met Carplay/Phone/DAB

Alleen zitten we nog te twijfelen tussen airco of climate controle aangezien dat niet echt te ondervangen is door een andere oplossing.....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Als het een dealeronderhouden auto betreft en de boekjes ingevuld zijn, kun je alle werkzaamheden opvragen. Zo weet ik dat bij mijn Polo de ketting met spanners is vervangen bij de 10dkm.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
200% climate controle nemen, later inbouwen kost je klauwen met geld, scheelt een hoop gezeik als je wel ineens spijt hebt dat je het er niet in hebt.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Aangezien je topic naam zegt 2014-2015, en je praat over een VW golf, vermoed ik dat je een golf 7 gaat kopen, die 1.2 tsi blokjes zijn wel goed en hebben niet echt problemen.
En zover ik weet past die radio niet in een golf 7, en al zou die wel passen zou ik niet zo android radio kopen, geeft je auto echt een chinese look.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Gewoon een Polo/Golf met MIB2 unit halen (te herkennen aan grootte scherm of bouwjaar na ongeveer 08/2015) dan heb je echt geen Chinees meuk nodig
 
Volkswagen  X  X 
Aangezien je topic naam zegt 2014-2015, en je praat over een VW golf, vermoed ik dat je een golf 7 gaat kopen, die 1.2 tsi blokjes zijn wel goed en hebben niet echt problemen.
En zover ik weet past die radio niet in een golf 7, en al zou die wel passen zou ik niet zo android radio kopen, geeft je auto echt een chinese look.
Foutje van mij, moet Polo zijn ipv Golf (ondertussen aangepast)
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
We hebben gister een rondje gereden en met wat Polo's gereden en komen nu uit op:

Polo 1 (Juni 2015)
+Dealer
+Parkeer sensorren voor en achter
+Uitgebreide multimedia systeem (mogelijk geen nieuwe nodig)
-Hogere KM (72730)
-Gewone stoelen
-Geen Climate
-Inruil oude auto nog niet bekend

Polo 2 (Oktober 2014)
+Dealer
+Lage KM (48675)
+Betere stoelen
+Hogere inruil auto dan bij Polo 3
-Geen Climate
-Geen parkeer sensorren
-Simplere multimedia systeem

Polo 3 (Juni 2014)
+goede stoelen
+Climate
+Reeds uitgebreide multi medie (Android)
-Hogere KM (73814)
-Geen parkeer sensorren
-Laagste inruil oude auto
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
We hebben gister een rondje gereden en met wat Polo's gereden en komen nu uit op:

Polo 1 (Juni 2015)
+Dealer
+Parkeer sensorren voor en achter
+Uitgebreide multimedia systeem (mogelijk geen nieuwe nodig)
-Hogere KM (72730)
-Gewone stoelen
-Geen Climate
-Inruil oude auto nog niet bekend

Polo 2 (Oktober 2014)
+Dealer
+Lage KM (48675)
+Betere stoelen
+Hogere inruil auto dan bij Polo 3
-Geen Climate
-Geen parkeer sensorren
-Simplere multimedia systeem

Polo 3 (Juni 2014)
+goede stoelen
+Climate
+Reeds uitgebreide multi medie (Android)
-Hogere KM (73814)
-Geen parkeer sensorren
-Laagste inruil oude auto
Heb je linkjes naar de websites voor meer info / foto's? Dan maakt het beoordelen makkelijker.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Mijn advies: kijk even deze video:

- Achteraf inbouw van een multimedia systeem met nav. is te doen. Kan zelfs bij de dealer gedaan worden kost je alleen €1.000 https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...ear=2014&trimline=highline&cid=3&o=price_desc

- Parkeercensoren zeker doen
- Climatecontrol ook
- Wil je een DSG(automaat) of handbak?
- 16” of 17” velgen is natuurlijk ook vrij strak. Maar ook dit kan makkelijk achteraf.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Mijn advies: kijk even deze video:

- Achteraf inbouw van een multimedia systeem met nav. is te doen. Kan zelfs bij de dealer gedaan worden kost je alleen €1.000 https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...ear=2014&trimline=highline&cid=3&o=price_desc

- Parkeercensoren zeker doen
- Climatecontrol ook
- Wil je een DSG(automaat) of handbak?
- 16” of 17” velgen is natuurlijk ook vrij strak. Maar ook dit kan makkelijk achteraf.

Zal fimpje zo even kijken.

Ik heb mijn vrouw proberen te overtuigen voor de DSG, maar ze wil een handbak
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Maak een wenslijst. Wat moet er iedergeval op zitten? Parkeersensoren, camera, radio, multifunctioneel stuurwiel.. Dit is achteraf evt in te bouwen.

Voorbeeld:
Polo 1.0 of 1.2 tsi?
Max km stand?
Climate control
Handbak
Bj vanaf 2014
Max prijs?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Maak een wenslijst. Wat moet er iedergeval op zitten? Parkeersensoren, camera, radio, multifunctioneel stuurwiel.. Dit is achteraf evt in te bouwen.

Voorbeeld:
Polo 1.0 of 1.2 tsi?
Max km stand?
Climate control
Handbak
Bj vanaf 2014
Max prijs?
Dat lijstje hadden we inderdaad al gemaakt.
Hoorde net dat de Polo 1 reeds is verkocht.

Dus belangrijkste verschil tussen Polo 2 en Polo 3 is dat de ene climate heeft en de andere een lagere KM stand.
En geen van beide is achteraf aan passen (officieel tenminste ;) )
En dat Polo 3 bij een VW dealer (A-POINT) staat.
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Dat lijstje hadden we inderdaad al gemaakt.
Hoorde net dat de Polo 1 reeds is verkocht.

Dus belangrijkste verschil tussen Polo 2 en Polo 3 is dat de ene climate heeft en de andere een lagere KM stand.
En geen van beide is achteraf aan passen (officieel tenminste ;) )
En dat Polo 3 bij een VW dealer (A-POINT) staat.
We neigen naar de Polo 2 (minder KM, zonder climate (met airco)).
Mijn vrouw hecht minder aan climate

Als het definitief is, laat ik het jullie weten.

In ieder geval bedankt voor jullie input!
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!