2011 Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI

Hoewel in absoluut aantal kilo's het niet een enorme reductie is, scheelt het procentueel wel heel erg veel, zeg! Heeft deze accu dezelfde capaciteit als de oude?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
@ deMercer: Volgens Klaas van Vuure van Beek Autoracing is deze accu een prima vervanging op de huidige accu, en hoef ik niet in te leveren op comfort en gebruiksgemak (de radio kan dus prima een uurtje aanstaan met de motor uit).
Laatstgenoemde is doorslaggevend geweest, anders zou ik het niet overwogen hebben.
Wat betreft de capaciteit: 480 A 9,2 AH
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Huub,

ga je ook nog kijken naar de remmen, daar kun je ook nog een hoop extra winst pakken op gebied van onafgeveerd gewicht.
Tijdens de bouw van mijn golf 1 cabrio met 1.8T motor heb ik voor alumium Wilwood remklauwen gekozen. Deze zijn significant lichter als normale gietijzeren remklauwen, ondanks dat de remschijven in mijn geval groter werden ( van 239mm naar 280mm ) behaalde ik alsnog een behoorlijke gewichtsbesparing!
 
@ Kevin6r: zoals je misschien al gezien hebt, heb ik de Tarox B30-6 besteld.
Een upgrade van 284(dacht ik) naar 323. En een reductie van 1 kg per wiel.
Ergo: een flinke upgrade en merkwaardig genoeg ook een besparing van 1 kg.
Kan beter, maar Tarox stond al een tijd op mijn verlanglijst!
 
Het eerste onderdeel, van de velen die nog moeten komen, is binnen!
De Forge intercooler, wat een enorm ding zeg!
De inhoud schijnt ruim 50% groter te zijn dan de stock intercooler van de GTI.
Nu hopelijk geen heatsoak meer :).

3996.jpg


Boven: Stock intercooler
Onder: Forge intercooler
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Okada Plasma Coilpacks zijn eindelijk binnen.
Ze moeten ervoor zorgen dat ik minder misfires heb in het hoge toerental bereik
en een betere loop van de motor.
I.c.m. de NGK bougies is dit een mooie aanwinst! :)

4025t_1.jpg
 
Heb ze nog niet geplaatst, echter adviseerde okada plasma mij NGK iridiums te gebruiken. Dus dat heb ik netjes gedaan.
Zie bijlage voor prijs (dit waren de goedkoopste die ik kon vinden)
ItemSkuQtySubtotal
Spark Plugs - NGK IRIDIUM IX - BKR7EIX26674£ 21.40
Subtotal£ 21.40
Shipping & Handling£ 3.20
Tax£ 4.92
Grand Total£ 29.52
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!