Jeff1234rey
Lid
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier dus zal mijzelf heel even in het kort voorstellen.
Ik ben Jeffrey en ben trotse eigenaar van een vw polo 6r 1.2 tdi. Deze van mijn vader gekocht met 212000 op de teller.
Op het moment heb ik hem nu 2 maanden en ben er erg blij mee. Ik kom alleen wel steeds meer dingen tegen wat nog wel eens een situatie kan creëren. Waaronder wat versnellingsbak dingetjes. Bekend ding, van 1 naar achteruit geeft hij nog wel een schok. Iets anders is de 2de versnelling. Deze gaat nogal vaak gieren als ik hem in zijn 2 wil zetten. Net een beetje alsof ik de koppeling niet helemaal indruk. Dit doe ik natuurlijk wel. Ook zijn 4 lijkt dit steeds meer te doen. Soms wil het ook nog wel eens gebeuren als ik hem in zijn neutraal zet en wat gas geef er een redelijk hoorbare tik komt en hij een dip krijgt naar 500 toeren waarna hij weer terug gaat naar 800 toeren.
Dus wel wat problemen wat betreft de versnellingsbak.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het volgende.
Zal ik er dan tegen de tijd hij echt op is er dan een nieuwe bak op zetten? Of misschien een idee er dsg op te maken. Of misschien wel een sequentele bak?
Zal dit erg in de kosten lopen of is misschien daarbij een engine swap echt wel beter? Wil er zeker wel meer pit in hebben en een pktje of 200-250 wel bereiken. Dit blok gaat dat niet halen natuurlijk. Wil wel graag een dieseltje er weer ingooien want dat heeft wel wat.
Ik ben Jeffrey en ben trotse eigenaar van een vw polo 6r 1.2 tdi. Deze van mijn vader gekocht met 212000 op de teller.
Op het moment heb ik hem nu 2 maanden en ben er erg blij mee. Ik kom alleen wel steeds meer dingen tegen wat nog wel eens een situatie kan creëren. Waaronder wat versnellingsbak dingetjes. Bekend ding, van 1 naar achteruit geeft hij nog wel een schok. Iets anders is de 2de versnelling. Deze gaat nogal vaak gieren als ik hem in zijn 2 wil zetten. Net een beetje alsof ik de koppeling niet helemaal indruk. Dit doe ik natuurlijk wel. Ook zijn 4 lijkt dit steeds meer te doen. Soms wil het ook nog wel eens gebeuren als ik hem in zijn neutraal zet en wat gas geef er een redelijk hoorbare tik komt en hij een dip krijgt naar 500 toeren waarna hij weer terug gaat naar 800 toeren.
Dus wel wat problemen wat betreft de versnellingsbak.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar het volgende.
Zal ik er dan tegen de tijd hij echt op is er dan een nieuwe bak op zetten? Of misschien een idee er dsg op te maken. Of misschien wel een sequentele bak?
Zal dit erg in de kosten lopen of is misschien daarbij een engine swap echt wel beter? Wil er zeker wel meer pit in hebben en een pktje of 200-250 wel bereiken. Dit blok gaat dat niet halen natuurlijk. Wil wel graag een dieseltje er weer ingooien want dat heeft wel wat.
Volkswagen
Polo 86C Coupe