Louise9N
Actief lid
Hi mede polorijders!
Helaas heeft mijn polo 9N wat problemen. Afgelopen maandag reed ik weg van werk en de polo heeft het grotendeel van de rit ingehouden. Maandje geleden hiervoor naar de garage geweest, ook wegens een sterke benzinelucht. Monteur gaf aan dat de polo een slijtende cilinderkop heeft, kosten komen uit op rond de €750,- en het advies gekregen om het maar even aan te kijken. Is natuurlijk een grote klus omdat het motorblok uit elkaar moet.
Daarnaast komt er een gek ratelend/klingelend geluid uit de motor.. Nu heb ik het idee dat de distributieriem vervangen moet worden, polo heeft 141.000km gelopen. Nu zag ik op Google dat er ook iets kan zijn met de zuigers of de kleppen... wat ik niet hoop

Verder loopt die stationair niet altijd even lekker en stottert en hapert de motor zo nu dan. Bij stationair draaien geeft de motor ook schokjes. Het betreft een drie cilinder motor 1.2 12V
Helaas heeft de monteur de 17e pas tijd om er naar te kijken, maar vroeg me af of iemand mij misschien hier meer over kan vertellen of weet wat er precies aan de hand kan zijn en of het natuurlijk de moeite waard is om het te laten repareren.
Wil eigenlijk nog geen afscheid nemen van mijn polootje
Alle tips zijn welkom!
Helaas heeft mijn polo 9N wat problemen. Afgelopen maandag reed ik weg van werk en de polo heeft het grotendeel van de rit ingehouden. Maandje geleden hiervoor naar de garage geweest, ook wegens een sterke benzinelucht. Monteur gaf aan dat de polo een slijtende cilinderkop heeft, kosten komen uit op rond de €750,- en het advies gekregen om het maar even aan te kijken. Is natuurlijk een grote klus omdat het motorblok uit elkaar moet.
Daarnaast komt er een gek ratelend/klingelend geluid uit de motor.. Nu heb ik het idee dat de distributieriem vervangen moet worden, polo heeft 141.000km gelopen. Nu zag ik op Google dat er ook iets kan zijn met de zuigers of de kleppen... wat ik niet hoop

Verder loopt die stationair niet altijd even lekker en stottert en hapert de motor zo nu dan. Bij stationair draaien geeft de motor ook schokjes. Het betreft een drie cilinder motor 1.2 12V
Helaas heeft de monteur de 17e pas tijd om er naar te kijken, maar vroeg me af of iemand mij misschien hier meer over kan vertellen of weet wat er precies aan de hand kan zijn en of het natuurlijk de moeite waard is om het te laten repareren.
Wil eigenlijk nog geen afscheid nemen van mijn polootje

Alle tips zijn welkom!
Volkswagen
Polo 9N