olopvw TDI
Bekend lid
Goedendag,
mypolo verhaal .. hiervoor een golf 3 tdi afn, audi 2.0 tdi 16v nu 1.2 tdi easy rider haha
Ik rij deze 1.2 tdi al vijf jaar met een JD tuningbox met 105pk en 220/2240nm. ik overweeg om mijn egr systeem weg te late wegschrijven met plaatje ertussen. Ik heb van JDengineering een inruil voorstel gekregen voor 250 euro voor switchen naar OBD tuning en EGR off. Dit komt totaal op 850 euro want tuningnox koste 599 en moet ik er nog overnadenken zeker met het roetfilter als dit vol komt te zitten dan komt er nog eens 400 euro bij, zeker met 315000km op teller
elders alleen egr dichtzetten voor een goed prijs zou kunnen
naast goedkoop tanken en wegenbelasting met deze 1.2 tdi toch veel problemen gehad, egr systeem vernieuwd 40000 terugkm via dealer coulance, vaak start problemen, stationair schommelen, inhouden stotteren, vaak knipperend gloeispiraal waarschuwingslampje, dit vaak laten onderzoeken door VW garage maar ze kunnen niet goed een diagnose stellen zeggen ze wanneer er een tuningbox tussen zit .
VW dealer heeft paar jaar terug een software update uitgevoerd, heb het idee dat het voor het update zuiniger reed 920km op volle tank nu 700/800km of het nieuwe software werkt niet goed samen met het tuningbox merkbaar door vaak niet soepel loop van het motor, inhouden, niet mooi zoals het hoort bij deze type
soms/regelmatig bij koude start hoor ik alsof het op 1/2 cilinder loopt redelijk veel rook uit het uitlaat, na herstarten gaat dit weg. met koude motor rijdt ie beter dan wanneer het motor warmer is, warme motor liep stationair onregelmatig wat nu vanzelf wat minder is. auto rijdt bij volgas redelijk goed door, rookt wel meer dan normaal. stationar en tijdens cruisecontrol vooral problemen. vaak op wegen met veel verse koud lucht rijdt het prima, dit is vooral smorgens maar helaas veel te kort op een dag dus even nadenken dit problemen oplossen of uiteindelijke verkopen
ik heb al een nieuwe accu
nieuwe brandstoffilter en tank filter vervangen
slangen van turbo nagekeken vernieuwd
oliefilterhuis vernieuwd
verstuivers en brandstofpomp is door vw nagekeken was redelijk goed
n75 drukomvormer is vernieuwd
dus wat ik nou zou kunnen doen
gloei bougies vervangen, is nog niet gedaan denk ik
dieselcleaner in tank en lange afstand rijden
brandstof slangen controlen op lekkage of ontluchten na filter wissel
egr weggschrijven/dichtzetten. is 40000km vernieuwd, dealers zegt dat het nog goed is.
vw dealer heeft twee storingen uitgelezen P008700 en p060700 iets met brandstof druk te laag en regelapparaat onjuiste werking
tuningbox loskoppelen, box eventueel na JDengineering brengen voor controle
EGR en OBD tuning
Ik hou jullie op de hoogte, tips en hulp is welkom
mypolo verhaal .. hiervoor een golf 3 tdi afn, audi 2.0 tdi 16v nu 1.2 tdi easy rider haha
Ik rij deze 1.2 tdi al vijf jaar met een JD tuningbox met 105pk en 220/2240nm. ik overweeg om mijn egr systeem weg te late wegschrijven met plaatje ertussen. Ik heb van JDengineering een inruil voorstel gekregen voor 250 euro voor switchen naar OBD tuning en EGR off. Dit komt totaal op 850 euro want tuningnox koste 599 en moet ik er nog overnadenken zeker met het roetfilter als dit vol komt te zitten dan komt er nog eens 400 euro bij, zeker met 315000km op teller
elders alleen egr dichtzetten voor een goed prijs zou kunnen
naast goedkoop tanken en wegenbelasting met deze 1.2 tdi toch veel problemen gehad, egr systeem vernieuwd 40000 terugkm via dealer coulance, vaak start problemen, stationair schommelen, inhouden stotteren, vaak knipperend gloeispiraal waarschuwingslampje, dit vaak laten onderzoeken door VW garage maar ze kunnen niet goed een diagnose stellen zeggen ze wanneer er een tuningbox tussen zit .
VW dealer heeft paar jaar terug een software update uitgevoerd, heb het idee dat het voor het update zuiniger reed 920km op volle tank nu 700/800km of het nieuwe software werkt niet goed samen met het tuningbox merkbaar door vaak niet soepel loop van het motor, inhouden, niet mooi zoals het hoort bij deze type
soms/regelmatig bij koude start hoor ik alsof het op 1/2 cilinder loopt redelijk veel rook uit het uitlaat, na herstarten gaat dit weg. met koude motor rijdt ie beter dan wanneer het motor warmer is, warme motor liep stationair onregelmatig wat nu vanzelf wat minder is. auto rijdt bij volgas redelijk goed door, rookt wel meer dan normaal. stationar en tijdens cruisecontrol vooral problemen. vaak op wegen met veel verse koud lucht rijdt het prima, dit is vooral smorgens maar helaas veel te kort op een dag dus even nadenken dit problemen oplossen of uiteindelijke verkopen
ik heb al een nieuwe accu
nieuwe brandstoffilter en tank filter vervangen
slangen van turbo nagekeken vernieuwd
oliefilterhuis vernieuwd
verstuivers en brandstofpomp is door vw nagekeken was redelijk goed
n75 drukomvormer is vernieuwd
dus wat ik nou zou kunnen doen
gloei bougies vervangen, is nog niet gedaan denk ik
dieselcleaner in tank en lange afstand rijden
brandstof slangen controlen op lekkage of ontluchten na filter wissel
egr weggschrijven/dichtzetten. is 40000km vernieuwd, dealers zegt dat het nog goed is.
vw dealer heeft twee storingen uitgelezen P008700 en p060700 iets met brandstof druk te laag en regelapparaat onjuiste werking
tuningbox loskoppelen, box eventueel na JDengineering brengen voor controle
EGR en OBD tuning
Ik hou jullie op de hoogte, tips en hulp is welkom
Volkswagen
Polo 6R