Hallo allemaal,
Ik ben sinds een maandje in het bezit van een Volkswagen Polo 1.2 uit 2010, nadat ik eerder een Golf uit 2000 heb gehad. Echter vrij snel kwam ik erachter dat er een gek, soort zagend geluid te horen was als de motor warm is. Hieronder een link naar een filmpje waarop het geluid te horen is. Een aantal gegevens ter informatie:
- Geluid komt alleen als de motor warm is, als ik hem net start nog niet
- Als ik de airco aan zet verdwijnt het geluid (bijna) helemaal
-Het geluid begint sneller te lopen wanneer ik meer gas geef, dus wanneer het toerenaantal omhoog gaat
-Geluid is bijna alleen binnen de auto te horen, aan de buitenkant niet, behalve met open motorkap is het beperkt te horen
-KM-Stand is 206.000
-Weet niet of er recentelijk iets aan gedaan is, heb hem slechts kort in bezit
Kan iemand mij hierbij helpen? Hoe hoog zouden eventuele reparatiekosten zijn?
Alvast bedankt!
Groet, Luuk
Ik ben sinds een maandje in het bezit van een Volkswagen Polo 1.2 uit 2010, nadat ik eerder een Golf uit 2000 heb gehad. Echter vrij snel kwam ik erachter dat er een gek, soort zagend geluid te horen was als de motor warm is. Hieronder een link naar een filmpje waarop het geluid te horen is. Een aantal gegevens ter informatie:
- Geluid komt alleen als de motor warm is, als ik hem net start nog niet
- Als ik de airco aan zet verdwijnt het geluid (bijna) helemaal
-Het geluid begint sneller te lopen wanneer ik meer gas geef, dus wanneer het toerenaantal omhoog gaat
-Geluid is bijna alleen binnen de auto te horen, aan de buitenkant niet, behalve met open motorkap is het beperkt te horen
-KM-Stand is 206.000
-Weet niet of er recentelijk iets aan gedaan is, heb hem slechts kort in bezit
Kan iemand mij hierbij helpen? Hoe hoog zouden eventuele reparatiekosten zijn?
Alvast bedankt!
Groet, Luuk
Volkswagen
Polo 6R