Zagend geluid polo 1.2 tdi bluemotion 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt voor mij als een lekker pruttelende 1.2TDI! Ik hoor geen verschil met de mijne!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Spanrol samen met de multiriem vervangen, was wel nodig want de multiriem was erg versleten. Helaas is het geluid ervan niet opgehouden dus dat was het niet..:(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Diesel 75PK 
Ik heb het precies zelfde probleem en hoor ik ook dit zagend geluid wanneer de airco uit staat. Weet iemand hoe dit kan worden opeglost, moet er een compleet andere goed werkend aircopomp op of gaat dit lukken met vervangen van een onderdeel
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
poulie vervangen van de aircopomp


heb je dit zelf gemaakt of waar heb je dat laten doen en wat moest er precies gedaan worden, vloeistoffen ook ? . bedoel je alleen het magneetkoppeling vervangen, dit is wel te bestellen. kan er zo weinig over vinden en meeste weten er niks van behalve dan heel het pomp vervangen.

ik wil dit ook fixen zodat er bij airco uit het geluid verdwijnt , help a brother out
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
gewoon enkel de poulie verwijderen. Losdraaien, met poulietrekker verwijderen en nieuwe monteren!
Poulie komt inderdaad met complete magneetkoppeling
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
gewoon enkel de poulie verwijderen. Losdraaien, met poulietrekker verwijderen en nieuwe monteren!
Poulie komt inderdaad met complete magneetkoppeling

Ik heb dit besteld bij autodoc en ontvangen. Ien heb alleen 1 onderdeel ontvangen dat is dat ding links op het foto volgens mij de poulie met dat lager in het midden verder niks erbij . Moet ik iets overzetten of wat bedoel je met poulie komt
Met complete magneetkoppeling i
 

Bijlagen

  • 9D4D2C31-40CC-408D-81C2-E7E8139BEE48.png
    9D4D2C31-40CC-408D-81C2-E7E8139BEE48.png
    283.9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
dan lijkt mij dat ze je het verkeerde onderdeel hebben opgestuurd. even contact opnemen met autodoc...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hierbij het foto van voor en achterkant van het onderdeel dat ik heb besteld en ontvangen . Verder zit er niks bij, is dit genoeg voor het oplossen van het zagend geluid wanneer het airco uit is ?
 

Bijlagen

  • 4F0C3AE9-232E-40C7-A828-7087BDC9FB67.jpeg
    4F0C3AE9-232E-40C7-A828-7087BDC9FB67.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 10
  • E5FB3350-54EE-4D9A-A79F-511AC1557005.jpeg
    E5FB3350-54EE-4D9A-A79F-511AC1557005.jpeg
    426.4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Iemand hier die wel ervaring heeft gehad met dit geluid met airco pomp uit en dit heeft kunnen oplossen of laten repareren m zonder het heel aircopomp te vervangen en hier kan vertellen wat er bij dit oplossing precies nodig is geweest kwa onderdelen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
De magneet koppeling of te wel de poelie, zoals al een paar keer is vermeld.
Ga gewoon naar een automaterialen zaak en bestel hem daar op kenteken

Het onderdeel door mij afgebeeld heb ik op kenteken besteld. Hij zegt dat “lijkt” mij dus geen zekerheid , en legt niet uit wat er verkeerd aan uitziet. Zoals je ziet is aan het afbeelding is Het een magneetkoppeling en poelie wat aan elkaar gemonteerd is, zie boutjes.

ik wil graag met zekerheid weten of dit voldoende is om het te repareren en wilde van iemand info die er ervaring mee heeft en met wisselen van deze onderdelen van het zucht geluid af is
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Onderdelen bestellen zonder te weten wat je werkelijk nodig hebt, vind ik niet verstandig. Wij hebben geen glazen bol, om je met zekerheid te vertellen wat je nodig hebt. Ga eerst eens kijken waar of wie het gaat repareren en kom samen tot een conclusie.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Tja als je niet weet hoe het werkt of wat het inhoud kan je wel zomaar spullen bestellen maar dat wilt inderdaad niet zeggen of dat het goede is.

Pleeg eerst eens een goede diagnose en constateert wat er kapot is voordat je dingen zomaar gaat vervangen.

Wij kunnen ook niet zien of dit het juiste onderdeel is, en via een forum weten wij ook niet alles
 
@Robin daar ben ik al achter slimmerik, wie zegt dat ik de verkeerde onderdelen heb en niet weet hoe het in elkaar steekt. Ij reageert met zinnen buiten mijn vraag

Er zijn meerdere auto met deze type pomp die daar last van hebben met zelfde symptomen en diagnose.

het is een merk pomp en dat bestaat uit aantal onderdelen die los kunnen en dat kan vervangen worden, zo simpel is het. Ik zou het leverancier kunnen benaderen.

Ik probeer hier op het web achter komen wie het al heeft kunnen repareren slimmerik. Om het zo makkelijk mogelijk te maken voordat ik eraan begin en weet of het wel zin heeft. Je blijf er beetje in hangen, geef wat meer specifieke info of wacht even met reageren, ben niet van gister
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
ik wil graag met zekerheid weten of dit voldoende is om het te repareren

ja dat is voldoende om de koppeling te vervangen

met wisselen van deze onderdelen van het zucht geluid af is

als het probleem echt de koppeling is, dan moet het inderdaad met het vervangen opgelost zijn. misschien kun je even kijken hoe de v-snaar er aan toe is (die drijft de airco en de dynamo aan), als je hem toch los hebt liggen kun je hem eventueel vast vervangen. als hij scheurtjes heeft of droog is kun je die meteen meenemen. kost maar een paar euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!