Xenon (strooilicht)

Hey pololiefhebbers!

Ik heb een kleine vraag aan jullie. Een tijdje terug heeft een vriend mijn halogeen lampen vervangen door een Xenon aftermarket setje zonder e-keur. H7 Fitting.

Alles zag er top en mooi uit alleen had ik veel last van strooilicht, ook moest mijn hoogteregelaar op standje 3 staan want anders verblinde ik tegenliggers. Heb ze er toen toch maar laten uithalen want het was niet fijn rijden. Later aan mijn garage gevraagd of ze in mijn auto xenon konden installeren of ledverlichting en of dit überhaupt mogelijk was. Dit was niet mogelijk voor mijn auto vertelde ze. Xenon of ledverlichting zou de koplamp laten smelten. Advies. Niet doen!

Iemand advies voor mij? Het moet toch gewoon mogelijk zijn? Ik vind halogeen namelijk echt heel erg lelijk!

Hieronder een foto van de toen geïnstalleerde xenon!

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • eaab4c01-e1b0-40fd-bc6b-1568fe350152 3.JPG
    eaab4c01-e1b0-40fd-bc6b-1568fe350152 3.JPG
    107.8 KB · Weergaven: 69
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 150pk 
Je kan toch gewoon xenon koplampen monteren. Geen probleem meer met strooilicht.
Inderdaad is xenon lampen in reflector koplampen niet ideaal. Puur omdat reflectorlampen het licht te veel verstrooien. Ook worden die lampen vaak te warm waardoor de reflector op den duur schade oploopt. (Soort van brandplekken in de reflector)
image.jpg
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
De voornaamste reden dat xenon of LED in reflectoren niet gaat werken is strooilicht. Een normale reflector produceert strooilicht zodat je bambi in de berm en de bordjes van de afritten goed kunt zien. Een xenon produceert enkele malen zoveel licht als een halogeenlamp, dus ook dat strooilicht wordt veel erger met als gevolg verblinding.

Warmte generering vind ik zelf een beetje twijfelachtig. Een standaard 50W H7 pitje genereert (bij wijze van) 5W aan licht en 45W aan warmte. Een xenonlamp is maar 35W vaak (LED nog minder) dus die produceren per definitie minder warmte. De premium LED lampen met meer vermogen (categorie Audi Matrix/Mercedes projectoren) zijn vaak wel actief gekoeld.

Als je een beetje budget hebt (ca 400 euro) kun je een setje tweedehands originele xenon halen (zie de foto van Syste hierboven) en ook de LED koplampen van de facelift komen al richting dat budget.
Met een paar adapters kun je die mooi laten werken zonder storingen en heb je mooie looks en veel licht.
 
Ik heb ookal 3 jaar xenon in me h7 koplamp, de hoogteregelaar staat gewoon op 1, mensen seinen nooit naar me.
En me auto komt altijd zonder problemen door de keuring.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Sinds kort LED's in m'n reflectorkoplampen, en qua strooilicht valt het heel erg mee. Belangrijkste is de goede afstelling (dus niet alleen hoogte maar ook van links naar rechts). Mijn rechter koplamp stond ver naar rechtsboven waardoor ik de eerste rit het gevoel had dat ik iedereen verblindde, en heb hierna tegen een witte muur zelf alles afgesteld. Nu staat alles perfect afgesteld en ben ik mijn eigen auto ook tegemoet gereden en de gemiddelde nieuwe Mercedes of Volvo zijn vele malen vervelender. Daarnaast vind ik "alleen Xenon of LED installeren in projectoren" een beetje raar, want bijvoorbeeld Volvo heeft affabriek Xenon in reflectorkoplampen geïnstalleerd. Zorgen dat je peertje recht in de behuizing zit én zelf even kijken op een muur hoe de afstelling is, want dit kan zelfs bij 2 verschillende halogeenpeertjes nog verschillen.
 
De voornaamste reden dat xenon of LED in reflectoren niet gaat werken is strooilicht. Een normale reflector produceert strooilicht zodat je bambi in de berm en de bordjes van de afritten goed kunt zien. Een xenon produceert enkele malen zoveel licht als een halogeenlamp, dus ook dat strooilicht wordt veel erger met als gevolg verblinding.

Warmte generering vind ik zelf een beetje twijfelachtig. Een standaard 50W H7 pitje genereert (bij wijze van) 5W aan licht en 45W aan warmte. Een xenonlamp is maar 35W vaak (LED nog minder) dus die produceren per definitie minder warmte. De premium LED lampen met meer vermogen (categorie Audi Matrix/Mercedes projectoren) zijn vaak wel actief gekoeld.

Als je een beetje budget hebt (ca 400 euro) kun je een setje tweedehands originele xenon halen (zie de foto van Syste hierboven) en ook de LED koplampen van de facelift komen al richting dat budget.
Met een paar adapters kun je die mooi laten werken zonder storingen en heb je mooie looks en veel licht.

Dit dus. Ik had onzettend last van strooilicht. Automobilisten die naast me staan voor het stoplicht werden verblind.
volgens mij was dit pakket geïnstalleerd, Ik herken het aan de doos: HID Xenon Kit H7R Slim Line. Ik kan het mis hebben. Deze is er toen weer uitgehaald

Toch maar sparen voor een origineel setje en de huidge koplampen eruit halen? Want zoals op de foto te zien blijf ik dit houden. Heb het nu ook. Maar het is niet storend voor andere mensen! Ik zou namelijk niet weten wat ik anders kan doen!
 
Volkswagen  Polo GT  1.4 TSI 150pk 
Sinds kort LED's in m'n reflectorkoplampen, en qua strooilicht valt het heel erg mee. Belangrijkste is de goede afstelling (dus niet alleen hoogte maar ook van links naar rechts). Mijn rechter koplamp stond ver naar rechtsboven waardoor ik de eerste rit het gevoel had dat ik iedereen verblindde, en heb hierna tegen een witte muur zelf alles afgesteld. Nu staat alles perfect afgesteld en ben ik mijn eigen auto ook tegemoet gereden en de gemiddelde nieuwe Mercedes of Volvo zijn vele malen vervelender. Daarnaast vind ik "alleen Xenon of LED installeren in projectoren" een beetje raar, want bijvoorbeeld Volvo heeft affabriek Xenon in reflectorkoplampen geïnstalleerd. Zorgen dat je peertje recht in de behuizing zit én zelf even kijken op een muur hoe de afstelling is, want dit kan zelfs bij 2 verschillende halogeenpeertjes nog verschillen.
Ik heb ook gewoon LED in m'n reflector koplampen. Gewoon goed erin zetten met de zekering en alles netjes afstellen (inderdaad ook links en rechts i.p.v. alleen vanachter je stuur boven en beneden), dan is er niks aan de hand w.b. strooilicht. Ik heb het ook getest op een muur en het ziet er goed uit. Heb niet het idee dat ik anderen verblind in ieder geval.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Dit dus. Ik had onzettend last van strooilicht. Automobilisten die naast me staan voor het stoplicht werden verblind.
volgens mij was dit pakket geïnstalleerd, Ik herken het aan de doos: HID Xenon Kit H7R Slim Line. Ik kan het mis hebben. Deze is er toen weer uitgehaald

Toch maar sparen voor een origineel setje en de huidge koplampen eruit halen? Want zoals op de foto te zien blijf ik dit houden. Heb het nu ook. Maar het is niet storend voor andere mensen! Ik zou namelijk niet weten wat ik anders kan doen!

Je hebt op je koplampen twee stelschroeven. Ik heb die van mij enorm ver naar binnen gesteld zodat ik zo min mogelijk strooilicht zou krijgen. Alleen nu heb ik twee felle plekken die goed verlicht zijn, en de rest niet. Het is niet ideaal, en het effect van een mooie brede lichtstraal die LEDs geven. Ik zou (zoals ik zelf ook doe) sparen voor een stel originele koplampen met led/xenon
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik heb ook gewoon LED in m'n reflector koplampen. Gewoon goed erin zetten met de zekering en alles netjes afstellen (inderdaad ook links en rechts i.p.v. alleen vanachter je stuur boven en beneden), dan is er niks aan de hand w.b. strooilicht. Ik heb het ook getest op een muur en het ziet er goed uit. Heb niet het idee dat ik anderen verblind in ieder geval.

Precies dit.
Ikzelf heb een setje Osram LEDriving H7 erin zitten, aan de prijzige kant, maar (na vergelijk met een setje van €25,- écht de moeite waard. Licht is beter, én geven (in een 9N3 in ieder geval) minder strooilicht. Zelfs vergeleken met de Adaptive Xenon in de Mini van m’n ma is de belichting beter, zelfs zonder mijn tegenliggers te verblinden.
 
Als medeweg gebruiker heb ik eigenlijk toch dagelijks ‘last’ van xenon pitten in een reflector. Ben wel heel benieuwd hoe jullie lichtbeeld er uit ziet op een muur. Ik heb zelf xenon projectoren geretrofit, super leuke klus en echt top verlichting.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Als medeweg gebruiker heb ik eigenlijk toch dagelijks ‘last’ van xenon pitten in een reflector. Ben wel heel benieuwd hoe jullie lichtbeeld er uit ziet op een muur. Ik heb zelf xenon projectoren geretrofit, super leuke klus en echt top verlichting.

Ik had dit gedaan als ik niet te schijterig was om mijn koplampen in de oven te douwen
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik had dit gedaan als ik niet te schijterig was om mijn koplampen in de oven te douwen
Is leuk joh! Setje reserve koplampen halen en lekker prutsen. In t uiterste geval kost t je een koplamp. Heb je wel iets unieks als het lukt! Ik heb t gedaan met (verf)föhn en veel geduld.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: JayS
Is leuk joh! Setje reserve koplampen halen en lekker prutsen. In t uiterste geval kost t je een koplamp. Heb je wel iets unieks als het lukt! Ik heb t gedaan met (verf)föhn en veel geduld.

Misschien dit toch maar eens proberen.. Heb je tips voor goede projector sets?
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik ben heel tevreden met de sets van retrofitlab. Ik heb destijds samen met hun een retrofit set geprobeerd om oem xenon te retrofitten met een nieuwe projector. Heel blij mee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: JayS
Ik heb ook een H7 xenonset in mijn polo. Ik had eerst LED maar wou xenon wel eens proberen. zie onderstaande lichtbeelden:

LED:
IMG_7934.JPG

Xenon:
IMG_8010.JPG
Lichtbeeld van led is perfect, Xenon kan wel beter, maar geen "erge" strooilicht.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!