Xenon slim ballast of gewone ballasten

Bij Djaggo stond 2F als standaard ingesteld (iig dat was de waarde die ik aantrof). Dat omzetten naar 0F wekte alleen de foutmelding sneller op.

Btw de stadslichten bij Djaggo geven wel een foutmelding, maar er staat niks in de BCM, al wordt de melding wel weergegeven op het dash :roll:
Beetje vreemd dus, maar tot nu toe blijft zijn xenon wel keurig aan!

En MAAAAAN wat zijn die Dectane lampen vet qua aanzicht! :mrgreen: :mrgreen:
Blij dat Xenon het doet.

Had zelf tegelijk met de Xenon mijn mistlampen ook vervangen, in mijn situatie moest ik byte 19 dus wel van 2F (standaard voor 2012) naar 0F zetten.
Programmeren had ik door iemand met VAG.com laten doen. Kon zo snel niet achterhalen welke bit nou voor wat was omdat ik alleen de begin en eindsituatie had.
Pas toen jij Byte 19 bit 5 noemde zag ik dat het om de mistlampen ging.

Had je Byte 16 ook nog veranderd ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blij dat Xenon het doet.

Had zelf tegelijk met de Xenon mijn mistlampen ook vervangen, in mijn situatie moest ik byte 19 dus wel van 2F (standaard voor 2012) naar 0F zetten.
Programmeren had ik door iemand met VAG.com laten doen. Kon zo snel niet achterhalen welke bit nou voor wat was omdat ik alleen de begin en eindsituatie had.
Pas toen jij Byte 19 bit 5 noemde zag ik dat het om de mistlampen ging.

Had je Byte 16 ook nog veranderd ?

Jep, voor het dimlicht bedoel je toch?
 
VW  6R  1.2TDI 
Volgens dat schema van seat online;)
Waarde weet ik niet meer :oops:
Alleen dimlicht diagnose uitgezet ?

Een goede tip voor de volgende keer:
Maak een autoscan voordat je begint en ook eentje na die tijd en sla beide op.
Dit is eigenlijk een tip voor iedereen die gaat programmeren ;)
Het gaat iets verder dan een beetje vinkjes aan en uit zetten.
Verkeerde waardes kunnen rare problemen veroorzaken, zo had ik zelf een keer dat mijn auto niet meer startte.
 
Zo mannen allereerst bedankt Houz74 voor je input en gewoonjan voor de instellingen.

H4-->H7
Dimlicht controle uit voor de xenon

Xenon werkt perfect anders had ik de extra weerstanden moeten ophalen daar had de verkoper al over verteld mocht het niet werken nu wil ik ze alsnog hebben natuurlijk alleen laat ik het nu opsturen ;).

Nu nog 1 ding uitzoeken en dat is het stadslicht controle uitzetten of een weerstand ertussen misschien kan ik die ik laat opsturen ervoor gebruiken :)
 
Zo mannen allereerst bedankt Houz74 voor je input en gewoonjan voor de instellingen.

H4-->H7
Dimlicht controle uit voor de xenon

Xenon werkt perfect anders had ik de extra weerstanden moeten ophalen daar had de verkoper al over verteld mocht het niet werken nu wil ik ze alsnog hebben natuurlijk alleen laat ik het nu opsturen ;).

Nu nog 1 ding uitzoeken en dat is het stadslicht controle uitzetten of een weerstand ertussen misschien kan ik die ik laat opsturen ervoor gebruiken :)

Geen dank.

Helaas is de Dectane oplossing een alles in 1, dat betekent dat je aan de kabels moet knippen om er een weerstand tussen te zetten. Dat is en blijft een afrader.
Waarschijnlijk is een weerstand voor Xenon ook anders dan een weerstand voor LED.

Deze thread moet je in de gaten houden voor een mogelijke oplossing:
Dectane dayline Scheinwerfer - Licht und Sicht - Polo 6R Forum
 
Alleen dimlicht diagnose uitgezet ?

Een goede tip voor de volgende keer:
Maak een autoscan voordat je begint en ook eentje na die tijd en sla beide op.
Dit is eigenlijk een tip voor iedereen die gaat programmeren ;)
Het gaat iets verder dan een beetje vinkjes aan en uit zetten.
Verkeerde waardes kunnen rare problemen veroorzaken, zo had ik zelf een keer dat mijn auto niet meer startte.

Jep, alleen die uitgezet;)
Enige vreemde, bij Djaggo stond de lampdiagnose al aangevinkt (werkte ook gewoon), terwijl ik het tegenovergestelde had verwacht uit ervaring.
Echter het vinkje uitgezet en eveneens hiermee ook de controle uitgezet.


Vooraf zijn er voor de zekerheid 2 scans gemaakt, achteraf alleen niet;)
Dus mocht de codering verloren gaan om wat voor reden dan ook, dan kan de codering voor mijn aanpassingen terug gezet worden.
Achteraf zijn 2 dingetjes die aangepast moeten worden dan, dus dat is dan nog wel te overzien;)
 
VW  6R  1.2TDI 
[flauwe modus aan] Je had ook mijn werkende set kunnen kopen ;) [flauwe modus uit]

Ja dat klopt alleen deze kost me €49,99 en werken nu ook en dat kon ik op twee manieren doen of door wirecancellers of lampcontrole uitzetten en ik heb voor het laatste gekozen ook omdat er een instelling van H4 naar H7 gedaan moest worden al met al een gelukkig mens ;)
 
Als Byte 16 op 5F stond, dan is het na uitzetten van dimlicht diagnose 4F geworden.
Je had de waarde 1F nog kunnen proberen.

Ik heb mij er nog niet zo ver in verdiept, aangezien ik al mijn werk zo goed als zonder labels doe;)
Dus ik zie alleen vinkjes en that's it, dan word redeneren en testen voor mij een stuk lastiger;)

Echter op seat online had iemand de stadslicht diagnose uitgekregen, dus allicht die,persoon even benaderen?

Kunnen jullie dat niet testen op een of andere manier ?

Dat kost veel tijd, bitje zetten en dan testen, opnieuw bitje zetten en dan testen.
Er is weinig tot niks over stadslichten bekend. En omdat Gewoonjan geen foutmelding kon uitlezen is het nog maar de vraag of het inderdaad misgaat met de stadslichten.

Jep, wat houz74 zegt Djaggo;)
Al is het ook nog wel even waard om achter de oplossing van seat online aan te gaan en te proberen.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja dat klopt alleen deze kost me €49,99 en werken nu ook en dat kon ik op twee manieren doen of door wirecancellers of lampcontrole uitzetten en ik heb voor het laatste gekozen ook omdat er een instelling van H4 naar H7 gedaan moest worden al met al een gelukkig mens ;)
En je kunt nu veilig over de weg. Helaas moet je voor het foutlampje iets meer geduld hebben.
 
@ gewoonjan ik heb het effe gekopieerd.
theRICH
useroffline-1.png

Expert Member
expert-1.png
Join Date28-06-2011Posts2,775

Update

Dag van verlossing is vandaag geweest. De man van Votrade is vandaag langs geweest (overigens reed hij een DIKKE BMW
puh2-1.gif
) en heeft de gloeilamp storing weggehaald.
Dit heeft hij gedaan door met VCDS de lichtcontrole op de koplampen weg te halen. Hierdoor meet hij niet meer of er spanning door de lampen gaat, dus kan ook de xenon geen foutmelding geven.

Nadeel hiervan is dus wel dat als er een lamp kapot is, dat ik dit zelf moet opmerken (lijkt me overigens makkelijk
puh2-1.gif
) en dat dit niet meer op mijn dashboard verschijnt.

Daarnaast heeft de beste man ook de controle op de stadslichten eraf gehaald, zodat ik kan controleren of ik deze ook kan vervangen met NORMALE LED stadslichten ipv canbus LEDs​

Het bedrijf dat ik bedoelde is dus Votrade link zie post hierboven.

 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!