Xenon slim ballast of gewone ballasten

Mee terug gaan, verhaal uitleggen en ze een oplossing om een oplossing vragen.

Waarschijnlijk dat je gewoon alsnog error cancelers nodig hebt;) (Ja dat denk ik ook)
Verder kun je het ook nog eens proberen via vcds door het uitschakelen van de lampcontrole;)
Ik denk dat ik het beste eerst dit moet doen mocht het nog niet werken alsnog error cancelers want ik denk dat 024polo gelijk heeft als ik zo alles zit te lezen voor een oplossing ipv wat leuks te doen ;)
 
Alleen kan ik je helaas niet helpen met je stadslichten, daar weet ik de byte en bit niet van:oops:
Dit zijn de bij mij bekende bits en bytes.
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active
LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active
LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active

Verder heb ik niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder foutmelding en zonder extra weerstanden in mijn Bluemotion uit 2012 door de volgende bits te zetten
Byte 16-> 1F
Byte 19-> 0F
Let wel op dat je zo een heleboel lampcontrole's uitzet, ik ben nog bezig om alleen de "boosdoeners" op te zoeken zodat je nog wel een melding krijgt als 1 van je andere lampen uit valt.
 
Dit zijn de bij mij bekende bits en bytes.
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active
LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active
LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active

Verder heb ik niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder foutmelding en zonder extra weerstanden in mijn Bluemotion uit 2012 door de volgende bits te zetten
Byte 16-> 1F
Byte 19-> 0F
Let wel op dat je zo een heleboel lampcontrole's uitzet, ik ben nog bezig om alleen de "boosdoeners" op te zoeken zodat je nog wel een melding krijgt als 1 van je andere lampen uit valt.

Dat zou wel mooi zijn ik heb er alleen maar twee nodig de stadslichten en de koplampen
 
Oh alleen heb ik nu H7 (zie mooie dectane lampen)
Ik zie dat er drie dingen nodig zijn VCDS de lichtcontrole op de koplampen weg te halen en ook de controle op de stadslichten.(las ik ergens bij seat die dat ook gedaan had voor zijn led stadslicht) en Dimlicht en grootlicht tegelijk aan bij vervangen H4 door H7 koplampen
 
Oh alleen heb ik nu H7 (zie mooie dectane lampen)
Ik zie dat er drie dingen nodig zijn VCDS de lichtcontrole op de koplampen weg te halen en ook de controle op de stadslichten.(las ik ergens bij seat die dat ook gedaan had voor zijn led stadslicht) en Dimlicht en grootlicht tegelijk aan bij vervangen H4 door H7 koplampen

Heb je een link ?

Dit vond ik wel:
hier die codiererung damit das abblendlicht bei fernlicht an bleibt ( bei H4 auf H7 umbau)

Scheinwerfer tausch H4 > H7

Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07
Codierung > byte 18 > 65

Polo 6 R - vag-codierungen
 
Ik vond dit net voor een golf volgens mij is dat hetzelfde?
Which lights are causing the bulb out warning? Only the license plate bulb monitoring can be disabled (Bit 6 of Byte 23 in 09-CE). If your are getting the bulb out warning due to using LED in the city lights, Bit 2 of Byte 27 in 09 - Central Electronics can be checked to prevent the bulb out warning. I have not tested to see if it can still detect a bulb out, but I no longer have a warning that bulbs are out when using LEDs in the city lights.
 
Uhmm Houz ik snap niks van al die coderingen daarom zoek ik voor morgen iemand die dit effe snel met mij wil doen want ik heb ook geen vagcom kabel
Helaas heb ik morgen geen tijd, en alle info die ik heb ik hier al in deze thread gezet. Met die info moet Gewoonjan het wel lukken, en anders kun je altijd nog een extra weerstand ertussen zetten om de foutmelding van de LED's uit te schakelen.
Zo'n weerstandje kan je misschien in het verlengstukje plaatsen dat je bij de Dectane lampen erbij hebt gekregen. Maar dat is alleen voor als het niet met programmeren lukt.
 
Helaas heb ik morgen geen tijd, en alle info die ik heb ik hier al in deze thread gezet. Met die info moet Gewoonjan het wel lukken, en anders kun je altijd nog een extra weerstand ertussen zetten om de foutmelding van de LED's uit te schakelen.
Zo'n weerstandje kan je misschien in het verlengstukje plaatsen dat je bij de Dectane lampen erbij hebt gekregen. Maar dat is alleen voor als het niet met programmeren lukt.

Ik zal mijn best doen;)
Maar nog even 1 ding, stadslicht wordt ook meegenomen met de door jouw genoemde coderingen?
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik zal mijn best doen;)
Maar nog even 1 ding, stadslicht wordt ook meegenomen met de door jouw genoemde coderingen?
In ieder geval zou het Xenon moeten werken (tenzij ballasten niet goed zijn)
En grootlicht zou moeten werken zonder dat dimlicht uitgaat.

Byte 16-> 1F
Byte 18-> 65
Byte 19-> 0F

De foutmelding voor de stadslichten durf ik niet te garanderen, maar je stadslichten gaan niet knipperen als het fout is ;)
Hoorde ooit van iemand die had het foutlampje afgeplakt in de cockpit.
 
Gelukkig maar:
- 61 hexadecimaal = 97 decimaal = 01100001 binair
- 65 hexadecimaal = 102 decimaal = 01100101 binair
Verschil: bit 2 ;).
Dit klopt helemaal, bit 2 veranderd in de oudere VCDS-versies, maar byte 18 is een speciale byte.
Wat je namelijk selecteert is een hexadecimaal volgnummer uit een lijst met lichtconfiguraties, vandaar dat je met nieuwere VCDS-versies een pull-down menu ziet met de nummers die bij Ross-tech bekend zijn. Bij de nieuwe VCDS-versies staat er ook een waarschuwing bij dat je voorzichtig met byte 18 moet omgaan omdat je de hele lichtconfiguratie om zeep kan helpen.
 
0F is de (standaard ?) waarde van veel van de Polo's uit 2010/2011, die van jou heeft dat namelijk ook.

Bij Djaggo stond 2F als standaard ingesteld (iig dat was de waarde die ik aantrof). Dat omzetten naar 0F wekte alleen de foutmelding sneller op.

Btw de stadslichten bij Djaggo geven wel een foutmelding, maar er staat niks in de BCM, al wordt de melding wel weergegeven op het dash :roll:
Beetje vreemd dus, maar tot nu toe blijft zijn xenon wel keurig aan!

En MAAAAAN wat zijn die Dectane lampen vet qua aanzicht! :mrgreen: :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!