Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat ik het beste eerst dit moet doen mocht het nog niet werken alsnog error cancelers want ik denk dat 024polo gelijk heeft als ik zo alles zit te lezen voor een oplossing ipv wat leuks te doenMee terug gaan, verhaal uitleggen en ze een oplossing om een oplossing vragen.
Waarschijnlijk dat je gewoon alsnog error cancelers nodig hebt(Ja dat denk ik ook)
Verder kun je het ook nog eens proberen via vcds door het uitschakelen van de lampcontrole![]()
Nu moet ik toch snel kijken wie er zin heeft om mij te helpen met VCDS
Ben je morgen in de buurt jan?
Ben wel te vinden in Twente ja
Alleen kan ik je helaas niet helpen met je stadslichten, daar weet ik de byte en bit niet van![]()
Dit zijn de bij mij bekende bits en bytes.Alleen kan ik je helaas niet helpen met je stadslichten, daar weet ik de byte en bit niet van![]()
Dit zijn de bij mij bekende bits en bytes.
LC,11,6,Lamp Diagnostics for Back-Up Light active
LC,11,7,Lamp Diagnostics for Lisense Plate Light active
LC,16,4,Lamp Diagnostics for Low Beam active
LC,16,5,Lamp Diagnostics for Rear Fog Light(s) active
LC,16,6,Lamp Diagnostics for (Separate) Daytime Running Lights (DRL) active
LC,16,7,Lamp Diagnostics for High Beam active
LC,19,4,Lamp Diagnostics for Turn Lights active
LC,19,5,Lamp Diagnostics for Fog Lights and/or Cornering/Turn Lights active
LC,19,6,Lamp Diagnostics for Tail Lights aktiv
LC,19,7,Lamp Diagnostics for Brake Lights active
Verder heb ik niet-Canbus H4 Bi-Xenon zonder foutmelding en zonder extra weerstanden in mijn Bluemotion uit 2012 door de volgende bits te zetten
Byte 16-> 1F
Byte 19-> 0F
Let wel op dat je zo een heleboel lampcontrole's uitzet, ik ben nog bezig om alleen de "boosdoeners" op te zoeken zodat je nog wel een melding krijgt als 1 van je andere lampen uit valt.
Waarschijnlijk zijn de stadslichten één van de niet bekende van Byte 16 of 19Dat zou wel mooi zijn ik heb er alleen maar twee nodig de stadslichten en de koplampen
Oh alleen heb ik nu H7 (zie mooie dectane lampen)
Ik zie dat er drie dingen nodig zijn VCDS de lichtcontrole op de koplampen weg te halen en ook de controle op de stadslichten.(las ik ergens bij seat die dat ook gedaan had voor zijn led stadslicht) en Dimlicht en grootlicht tegelijk aan bij vervangen H4 door H7 koplampen
hier die codiererung damit das abblendlicht bei fernlicht an bleibt ( bei H4 auf H7 umbau)
Scheinwerfer tausch H4 > H7
Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07
Codierung > byte 18 > 65
Helaas heb ik morgen geen tijd, en alle info die ik heb ik hier al in deze thread gezet. Met die info moet Gewoonjan het wel lukken, en anders kun je altijd nog een extra weerstand ertussen zetten om de foutmelding van de LED's uit te schakelen.Uhmm Houz ik snap niks van al die coderingen daarom zoek ik voor morgen iemand die dit effe snel met mij wil doen want ik heb ook geen vagcom kabel
Helaas heb ik morgen geen tijd, en alle info die ik heb ik hier al in deze thread gezet. Met die info moet Gewoonjan het wel lukken, en anders kun je altijd nog een extra weerstand ertussen zetten om de foutmelding van de LED's uit te schakelen.
Zo'n weerstandje kan je misschien in het verlengstukje plaatsen dat je bij de Dectane lampen erbij hebt gekregen. Maar dat is alleen voor als het niet met programmeren lukt.
In ieder geval zou het Xenon moeten werken (tenzij ballasten niet goed zijn)Ik zal mijn best doen
Maar nog even 1 ding, stadslicht wordt ook meegenomen met de door jouw genoemde coderingen?
Gelukkig maar:Centr. Elec. 9, byte 18 --> 61 naar 65, bit 2 wordt dan aangezet.
Bevinding tot nu toe![]()
Dit klopt helemaal, bit 2 veranderd in de oudere VCDS-versies, maar byte 18 is een speciale byte.Gelukkig maar:
- 61 hexadecimaal = 97 decimaal = 01100001 binair
- 65 hexadecimaal = 102 decimaal = 01100101 binair
Verschil: bit 2.
0F is de (standaard ?) waarde van veel van de Polo's uit 2010/2011, die van jou heeft dat namelijk ook.Byte 19. 2F naar 0F, bit 5 gaat uit
0F is de (standaard ?) waarde van veel van de Polo's uit 2010/2011, die van jou heeft dat namelijk ook.

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.