XENON 6C

Ik heb daar ook xenon gehaald in reflector behuizing. Vriendelijke mensen. Op service niks aan te merken

Persoonlijk ben ik niet voor de combinatie xenon in reflector behuizing. Ook is 6000k niet ideaal (4300k-5000k qua lichtopbrengst optimaal).
Je hebt altijd strooilicht en je moet gaten maken in je OEM behuizing voor de xenon ballasten.

Het menselijk oog is zo ingesteld dat we bij 'zonlicht' het meeste zien. Dit heeft te maken met de lichtgevoeligheid van de receptor cellen in ons oog.
In de praktijk betekent dat dat autolampen met 4300k tot 5000k het meeste licht opbrengen wat we kunnen zien. 6000k en daarboven... minder optimaal.

Voor dat geld dat ze daar vragen kun je (nieuw/tweedehands) wellicht beter een paar goede lampen voor je H7 behuizing aanschaffen.
Op zich is de H7 optie op de Polo helemaal niet zo slecht, er komt genoeg licht vanaf. En je hoeft niet in je boordcomputer te gaan rommelen.

Als je xenon is wellicht een lens koplamp aan te bevelen. OEM xenon kan met verloop stekkers. Dan heb je bi-xenon en LED DRL met enkele beperkingen.
(geen hoogteregeling, hoogte wel afstelbaar middels schroeven. 1x afstellen en klaar). Kleurtemperatuur 4300k. (4300k)

OEM-xenon-look koplampen (complete units; dectane dayline) is ongeveer even duur als de duurste optie daar. Dan heb je wel LED DRL en lens behuizingen.
Tweedehands staan ze hier ook op het forum, evt met goede xenon lampen 4300k en 5000k. (warm wit en wit, plug en play).

Als je gaat voor de 'xenon look' (wit licht) kun je halogeen overwegen met een blauw tintje. Xenon-look lampen worden veel verkocht (xenonlamp.nl, marktplaats, ebay).
Dit is gewoon halogeen met vaak een blauw glas. Kleurtemperatuur is dan ook ongeveer 6000k, wit met een blauw tintje.

Als je gaat voor meer licht dan kun je eens kijken naar Philips Whitevision of een Osram variant. Die zijn prima in H7 te verkrijgen. Die geven iets witter licht dan halogeen (3000k vs 45000k).
Daarmee zul je voor onze hollandse wegen vaak genoeg zien. Tenzij je midden in een bos of aan een donker landweggetje woont.

Maar xenon in een reflector behuizing... niet ideaal. ;)

Over het internet is in ieder geval al ENORM veel geschreven over het achteraf inbouwen van xenon. Ook hier op het forum (en het oude forum; forum.mypolo.nl) is er al genoeg geschreven.
Lees je eens in en als je specifieke vragen hebt, stel ze dan. Alle vragen beantwoorden we vast graag. :)

14_max.jpg


oem bi-xenon

maxresdefault.jpg


dectane xenon koplampen
http://www.mypolo.nl/xenforo/index.php?threads/dectane-dayline-xenon-koplampen-voor-6r.8501/
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik dat je dit soort lekker af-fabriek moet doen, en anders gewoon niet.

Maar goed, ik heb dan ook een afkeer van alles wat niet OEM is ;)

Altijd als ik weer die wannebe's zie met die sneue tuinslangverlichting wat voor DRL moet doorgaan weet ik niet of ik moet lachen of huilen.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ik had in mijn oude auto, een 206 GTI, had ik ook Xenon zitten, 6000K in een normale reflector koplamp. Dit heb ik 3 jaar volgehouden totdat mijn lampen stuk gingen. Na deze vervangen te hebben, rijd de nieuwe eigenaar er nog steeds mee rond. Dit is zelfs door meerdere Politie controles en APK's heen gegaan.

Tuurlijk merk je wat van het strooilicht, maar hoe ik hier iedereen hoor praten is het alsof het t einde van de wereld is. Dat valt ook allemaal best wel mee. Tuurlijk is het OEM beter dan niet, maar de verbetering tussen een halogeenlamp/een xenon look lamp of echte xenon, is 5-6x verbetering maar met een negatief punt dat je strooilicht hebt. Dit heb je ook met halogeen, alleen de xenon is veel feller dus je strooilicht zal als vele malen onprettiger worden ontvangen.

De upgrade van xenon in een reflector naar een projector of OEM, is ook een grote stap. Of dat het voor jou het geld waard is, is aan jou. Je hoeft niet persee 700-1000 euro uit te geven, maar als je t goed wilt doen,zal je helaas wel in je portemonnee moeten kruipen.

Binnenkort wil ik met projectors aan de gang Stick Out Tongue.. Ik laat we weten hoe het afloopt..

Ik haal mijn vers omgebouwde armaturen morgen op. Ik zal er veel foto's van maken en vergelijking maken tussen H7 Mtec Super White en mn nieuwe armaturen ;)
 
Laatst bewerkt:
@Zero2Fear

Ik ben zeker benieuwd naar het resultaat en ben bijna van overtuigd dat het niet zal tegenvallen..

Ik wil meer als hobby de projectors gaan inbouwen en dat word miss in de lente..
Heb al een 2e set koplampen besteld.


Btw, veel mensem zeggen dat H7 lampen beter zijn, kan iemamd uitleggen waarom??

Volgensmij hebben een H4 en H7 beide een vermogen van 55W.. Of is het brandpunt van een H7 anders?
Correct me if i am wrong..
 
Het lichtbeeld van de H4 armatuur is slechter dan die van de H7 armatuur. Dit heeft volgends mij niks te maken met het type lamp wat erin zit, maar juist omwege de indeling van de reflector in de armatuur. De spiegels zullen niet op de juiste plek staan. Ik denk dat VW dit heeft ingezien, en ze verbeterd hebben in de H7 armatuur.
 
ik lees dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen een after market setje en het setje dat geplaatst wordt door bovengenoemd bedrijf.
Gaat het hier qua kwaliteit niet meer dan om een after market setje?

Just wondering..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!