Wie heeft de meeste Paarden onder de kap hier op t forum??

Bijzonder wel, in principe is launch control er voor bedoeld om in het juiste toeren gebied met de meeste grip, dus nihil tot weinig wiel spin, om dan zo snel mogelijk weg te komen.

De banden zullen in mijn beleving inderdaad minder lang mee gaan als je het vaak doet ja! Maar tijdens een launch maximaal spinnen zie ik niet gebeuren.

Maar hè, wie ben ik! Het is wellicht niet zo zwart en wit zoals ik het bekijk :tearsofjoy:
Het is alleen geen echte launch control (ook al geeft die dit wel aan).
Bij iets aan toeren springt die er al in, zo kan je zelf beetje beheersen hoeveel “vermogen” je vraagt maar bij volgas (3.000 toeren) is het slippen als een nieuwe.

Zelf houd ik hem rond de 2.200, daar mijn snelste 0-100 mee gehaald in elk geval.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
nee, vanuit stilstand sowieso handiger om eerst even te laten aangrijpen alvorens vol gas; en dan rijd je, ook standaard of met bescheiden chip, haast iedereen er uit (als je dat zou willen)
Dit probeer ik met mn Saab ook vaak, Alleen, als ik voor de 60km/h alsnog plank gas geef, spint ie als een katje... 291pk (gemeten) op de voorwielen van een, best wel zware, station, is alles behalve ideaal. Het vermogen komt pas tot zn recht op een lange rechte snelweg. Voor je t weet zit je op de 240kmh (en loop je door tot de 310km/h, niet door mij getest, maar vorige eigenaar heeft dit gereden op GPS...)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik heb de mijne dan ook alleen gechipt voor de tussensprintjes en om na 5000 rpm nog wat over te hebben. Die stoplichtsprintjes boeien me slechts in zoverre, dat als er wel eens iemand naast me uitdaagt, ik me als een ouwe lul gedraag en uiterst beschaafd optrek
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Rraa g
297 nm niks mis mee, zou zeggen zet hem er naast en dan zien we wel of het weinig koppel is :sleeping:
Relatief gezien is het gewoon weinig, als ik zowat hetzelfde aantal NM's uit m'n 3 cilinder 1.4tdi haal snappiee? Misschien heeft je tuner niet zn best gedaan of je hebt een luie motor bhahaha. Boeit me vrij weinig dat je sneller bent dat ziet elke simpele ziel
 
Polo  6c  Verkocht 
Relatief gezien is het gewoon weinig, als ik zowat hetzelfde aantal NM's uit m'n 3 cilinder 1.4tdi haal snappiee? Misschien heeft je tuner niet zn best gedaan of je hebt een luie motor bhahaha. Boeit me vrij weinig dat je sneller bent dat ziet elke simpele ziel
Kerel, een 1.6 tdi zit altijd met een stage 1 tune rond de 300-320 nm. Dus wat nou tuner niet z'n best gedaan of een luie motor. Ga toch is wat nuttigs doen, altijd maar weer onrust stoken. Gadverdamme.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
@Moes-Moze VagTechniek geeft 320 en JD 330. Dus het lijkt idd wel relatief weinig. Verder zou ik niet zo happen. Voor je het weet escaleert zoiets weer op een onaangename wijze.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
@Moes-Moze VagTechniek geeft 320 en JD 330. Dus het lijkt idd wel relatief weinig. Verder zou ik niet zo happen. Voor je het weet escaleert zoiets weer op een onaangename wijze.
En VVT geeft 300 aan, en meestal is ook te zien bij de 1.6 tdi dat het rond de 300-320 ligt. Tja, dat escaleren is niet aan mij. Hij hapt altijd zelf te veel, ik heb geen honger :innocent:
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Relatief gezien is het gewoon weinig, als ik zowat hetzelfde aantal NM's uit m'n 3 cilinder 1.4tdi haal snappiee? Misschien heeft je tuner niet zn best gedaan of je hebt een luie motor bhahaha. Boeit me vrij weinig dat je sneller bent dat ziet elke simpele ziel
Wat weinig.
Prima resultaat.
Diesel is heel anders.
1.4 pruttelbak
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Moes-Moze
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!