Wie gaat er met de auto op vakantie?

De mijne zal waarschijnlijk tijdens de vakantie de 3 ton aanttikken.

Mag ik vragen wat voor pech je had?
Jazeker, dat was het oliefilterhuis/oliekoeler. Dat lekte koelwater, waardoor het oververhittingslampje aanging. Schijnt vaker voor te komen bij deze motoren. Dure reparatie, dat was trouwens vorige zomer. Inmiddels alweer 35.000 km verder.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Jazeker, dat was het oliefilterhuis/oliekoeler. Dat lekte koelwater, waardoor het oververhittingslampje aanging. Schijnt vaker voor te komen bij deze motoren. Dure reparatie, dat was trouwens vorige zomer. Inmiddels alweer 35.000 km verder.
Heb ik laatst ook gehad. Net wezen kijken voor de banden spanning zag ik een schroef in me band zitten gvd. Kon gemaakt worden maar er steekt nu iets uit,is de band gewoon goed nu?? Is een stukje rubber ofzo wat uitsteekt.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 23
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Even een edit, zit zowel op de laptop als op de telefoon en dan lopen mijn berichten door elkaar.

Weet er iemand een betrouwbaar niet al te duur adres om een pcrtest te onder gaan? Lees alleen maar negatieve reviews op google.
Dat is een plug die ze gebruiken voor de reparatie.
Slijt vanzelf plat
dankjewel en dat is gewoon betrouwbaar het kan niet weer lek gaan of zo?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik zou me niet te druk maken om zulke kilometerstanden, auto wordt gewoon gebruikt waar die voor gemaakt is. Gewoon een respectabele 30.000 kilometer per jaar. Bij goed onderhoud moet er niets aan de hand zijn, en als je terug bent uit Italië staat er 155.000km op. Dat gaat echt het verschil in afschrijving niet maken.

Bovendien, mijn auto heeft bijna 300.000 kilometer gelopen en is half Europa door geweest; Ik heb er 1 keer mee langs de weg gestaan met pech, op 10km van huis. Waarmee ik zeggen wil; Of je die 30.000 km nou in Nederland rijdt of op vakantie in het buitenland; pech komt altijd ongelegen. Voor lange ritten (500km+) check ik alle vloeistoffen en rijden maar.

Lekker genieten van je auto, je hebt hem niet voor niets!
Zeker waar! We gaan kijken om rond het Gardameer te gaan vertoeven, updates volgen uiteraard!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Nou, de knoop is doorgehakt; we gaan met mijn Polo naar Italië! Bij het noordelijke gebied van het Gardameer, in Riva Del Garda. We hebben een mooi hotel geboekt met mooi uitzicht over de bergen en het meer.

Na een week vertrekken we in de richting van Stuttgart om daar te overnachten en om naar het *kuch* Mercedes Benz museum te gaan.

Ik heb er nu al super veel zin in en ben benieuwd hoe de Polo het zal doen, maar daar is vast geen twijfel aan mogelijk. Jullie nog suggesties waar ik extra op moet letten bij de Polo?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en H11
Nou, de knoop is doorgehakt; we gaan met mijn Polo naar Italië! Bij het noordelijke gebied van het Gardameer, in Riva Del Garda. We hebben een mooi hotel geboekt met mooi uitzicht over de bergen en het meer.

Na een week vertrekken we in de richting van Stuttgart om daar te overnachten en om naar het *kuch* Mercedes Benz museum te gaan.

Ik heb er nu al super veel zin in en ben benieuwd hoe de Polo het zal doen, maar daar is vast geen twijfel aan mogelijk. Jullie nog suggesties waar ik extra op moet letten bij de Polo?
wat maak je je druk over je polo! heb je geen vertrouwen in je auto? ik maak met mijn 1.0 tsi elke zomer een trip van 7k.. dan moet het gardameer tedoen zijn.....
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Nou, de knoop is doorgehakt; we gaan met mijn Polo naar Italië! Bij het noordelijke gebied van het Gardameer, in Riva Del Garda. We hebben een mooi hotel geboekt met mooi uitzicht over de bergen en het meer.

Na een week vertrekken we in de richting van Stuttgart om daar te overnachten en om naar het *kuch* Mercedes Benz museum te gaan.

Ik heb er nu al super veel zin in en ben benieuwd hoe de Polo het zal doen, maar daar is vast geen twijfel aan mogelijk. Jullie nog suggesties waar ik extra op moet letten bij de Polo?
Checken dat je vloeistoffen op peil zijn. Motorolie, koelvloeistof, remvloeistof. Reservewiel op spanning? Is je airco koud? Pechhulp buitenland?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Olie op peil, koelvloeistof op peil, brandstoftank vullen, ruitensproeiervloeistof voor je eigen comfort ook even aftoppen en gaan! Veel plezier aan het Gardameer, is een mooie omgeving, wellicht ten overvloede, maar vergeet niet om een ijsje te eten!

Hier zijn de plannen iets gewijzigd; Wij zouden niet gaan dit jaar i.v.m. grootschalige verbouwing aan de bovenverdiepingen van onze woning. Echter zijn we zondagavond uitgenodigd door mijn vader om een weekje naar Normandië te komen in een huis wat hij reeds gehuurd heeft. Zo gaan wij dit jaar toch relatief low budget een weekje op reis. Altijd leuk, zin in, toch weer een goeie 800km sturen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ja ik ga op vakantie met de auto, maar niet met de polo.
De polo staat geschorst sinds ik mijn lease Ford Focus SW heb.

Moet hem maar eens op marktplaats zetten
 
Ford  Focus mk4  1.0 Ecoboost MHEV 150pk 
Ik vraag me af wie er in de zomer op vakantie gaat met de auto?

Zoals, waar ga je heen, reistijd etc. Knal je in 1x door of “begint de vakantie als je de deur achter je sluit?

Misschien na afloop foto van de polo op je vakantiebestemming of mooie locatie?

Evt voorbereiding? Tips and tricks?
Vorig jaar probleemloos op vakantie naar Italië, door Oostenrijk tot aan Amalfikust (tussenstop overnachting in Italiaanse Tirol)
Van te voren olie ververst,airco service vloeistoffen oo peil , banden en remmencheck ook achter de schoenen bekeken, je zit niet te wachten dat toevallig je remblokken of schoenen te ver heen zijn in de bergen , zonde van je vakantie als je daar een dag aan verliest, verder doe ik als het 36graden buiten is niet gelijk de motor uit laat als ik stop ,laat hem altijd even stationair lopen ,soms zelf de motorkap open , als je ff pauzeerd langs de snelweg, bij normale temperaturen doe ik dat niet
Wat de koelbox betreft ik reis met drie personen heb hem altijd oo de achterbank staan , kan je onderweg wat pakken , over het algemeen houd een 12 v koelbox het goed koud , de warmte wisselaar, moet zelf wel goed kunnen ventileren dus geen handoek er over gooien op het gedeelte waar hij zijn warmte afgeeft,
Fijne vakantie hoor alvast
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2Tdi blue motion 
Dat doe ik inderdaad ook, bij warm weer / hoge belasting de auto bij het tankstation altijd even een minuutje na laten draaien. Normaliter (woon/werkverkeer) doe ik dat niet, omdat ik hier al rustig met 50 door het dorp rijd en 30 door mijn straat. De snelheid bouwt zich langzaam op/af.

Ook zet ik altijd de airco uit 10 minuten voor een stop; op die manier kan de verdamper goed drogen en kun je zelf ook een beetje acclamatiseren. Dan krijg je niet zo'n klap in je gezicht als het buiten 35 graden is en de climatronic het keurig op 22 houdt in de auto.

Daarnaast peil ook altijd even olie na aankomst. Vooral na de Ardennen en Alpen. Het is toch een andere belasting dan 100 op de A9... Tot nu toe niks mis geweest, maar voor de zekerheid. Mijn vorige auto (Lupo 3L) kon bij hogere toeren/belasting nogal olie nemen. In Slovenie in 2014 kon er dan bijna een half liter bij. Terwijl die in NL bijna niks nam...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Niet meer met de Polo maar ik rijd vandaag met twee vrienden met de ID3 naar Oostenrijk. We gaan in twee etappes waardoor we in theorie maar één snellaadstop per dag hoeven te maken dus hopelijk komt dat uit :mrgreen:
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Niet meer met de Polo maar ik rijd vandaag met twee vrienden met de ID3 naar Oostenrijk. We gaan in twee etappes waardoor we in theorie maar één snellaadstop per dag hoeven te maken dus hopelijk komt dat uit :mrgreen:
Ik wens je veel succes! Dat zou in de praktijk anders uitpakken. Telefoons opladen, koelbox evt, andere dingen, airco sowieso. Geniet ervan!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Teun
Niet meer met de Polo maar ik rijd vandaag met twee vrienden met de ID3 naar Oostenrijk. We gaan in twee etappes waardoor we in theorie maar één snellaadstop per dag hoeven te maken dus hopelijk komt dat uit :mrgreen:
Veel plezier, onderweg naar de F1 toevallig?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Teun
Update: Door omstandigheden gaat de vakantie niet door. Het word een retourtje Stuttgart met mijn vader om naar het Mercedes Benz museum te gaan. Ik ben enorm benieuwd! Dus Italië zit er niet in dit jaar. Misschien dat ik nog naar Engeland ga, maar zeker niet met de auto. Jammer maar helaas.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!