Welke banden gebruiken jullie?

Nou dat vind ik wel meevallen mijn vorige auto was een Toyota Yaris Hybrid daar was het geluid vele malen meer als als de Polo.
Zeker voor een monster als de GTI vind ik het echt stil natuurlijk als je gas geeft hoor je het een beetje brommen maar dat is juist mooi.
En het afrol geluid van de banden vind ik ook goed dus is de Polo redelijk tot goed geïsoleerd.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik begrijp uit de reactie's dat de polo op zich al lawaaierig is..
Dan maar eens gaan verdiepen in isolatie van de polo.
Ik heb mijn auto met anti dreun behandeld samen met het plaatsen van geluidsisolatie schuim bij de veerpoten en een zware mat in de kofferbak. Voor mijn gevoel heeft de mat het meeste geholpen in het reduceren van het lawaai maar na al het werk had ik stiekem meer effect verwacht.... Door die anti dreun is de auto stukken minder gaan ratelen. Alle plastic delen trilden voorheen bij het rijden op klinkerwegen, pas na het aanbrengen van die anti dreun kwam ik erachter hoe storend dat uiteindelijk was. Zeker een aanrader. Ook geeft het extra gewicht in de deuren een wat luxer gevoel bij het dichtslaan. Je hoeft niet veel van dat spul te gebruiken btw (1m2 oid)), enkele strips op grote oppervlaktes is prima (2 a (binnenkant deuren, onder de achterbank, binnenkant auto wielkast achter (wel wat meer werk) en de kofferbak + reservewiel.

On-topic; Polo staat nu op 215/40 R17 Hankook prime 4, prima band tot nu toe zowel droog als nat (wel al 1 lek gereden binnen 5 km na het monteren :disrelieved:) Hiervoor Falken Ziex, deze wou op de laatste mm's<5 regelmatig glijden bij grote stuur uitslag. Velgbescherming leek wel stukken dikker dan de Hankook. Alle 2 banden bij nat of slecht wegdek herrie.....
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: Aviation
Vraagje: heeft de GY ook een flinke velg beschermingsrand als de PS4?
Ja maar of het gelijk is met die van de PS4 is durf ik niet te zeggen.

Die heb ik ook ooit wel eens gehad, maar die gingen zo ontzettend cuppen. Dus die eagle F1 nooit meer. Heb van de week michelin Pilot Sport 5 laten monteren. Fijne banden met nog enig comfort en top wegligging.
Rij er nu 14 maanden mee en banden zien er nog perfect uit. Vorige week gekeurd en banden hadden nog 6mm. Als ik er meer dan 2 jaar mee doe ben ik blij :grimacing:
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Stomme vraag misschien maar waarom niet de 225/40/18 genomen op je bressica velgen? Dat scheelt enorm in de prijs met 215/40/18
En die ene centimeter breder maak niet heel veel uit op de hoogte van je band dus afwijking op je snelheidsmeter.


waarom heb je niet de 1.0 genomen, scheelt ook aanzienlijk in prijs en rijd een stuk goedkoper, en de banden zijn ook nog vele malen goedkoper.... 215/40/18 is gewoon de voorgeschreven band
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!