Welke aircopomp 9n3?

De airco van mijn Polo doet het niet en volgens mijn monteur is de aircopomp lek en dient die vervangen te worden.

Nieuw zijn ze nogal duur dus gaat mijn voorkeur uit naar een tweedehands exemplaar. Welke bevelen jullie aan?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Dit probleem bij de 9n3 van mijn vriendin ook gehad. Tweedehands raad ik je niet aan, omdat dit dus ook (dezelfde) problemen kan opleveren..
Ik heb toen zelf een nieuwe originele Valeo ondergezet met een nieuwe condensor (omdat die ook al slecht was).
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Sprak vanavond de monteur maar volgens hem is mijn aircopomp niet meer te reviseren. Zal dan toch maar een nieuwe moeten worden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Zelf doen lijkt me lastig i.v.m. airco leeg laten lopen en vullen.
Als die lek is zit er toch niks meer in dus hoef je niks leeg te laten lopen. Condensor vervangen is niet zo moeilijk, front los en nieuwe condensor erin. Daarna gewoon naar de garage rijden en zeggen dat je de airco graag gevuld wil hebben.

Wat zou het kosten om een nieuwe aircopomp en condensor te laten monteren en of is dit zelf goed te doen?
Ik had een prijsopgave gedaan, condensor bij de dealer (alleen los onderdeel) 300 euro. Dan nog montage, vullen etc erbij... reken maar uit. Bij bosch garage 350 euro incl vullen, dat viel wel mee. Ik heb het maar zelf gedaan, 100 euro voor condensor en 70 euro voor vullen (kan nog wel goedkoper maar ik wou het die zelfde dag nog klaar hebben)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Wat zou het kosten om een nieuwe aircopomp en condensor te laten monteren en of is dit zelf goed te doen?
Originele Valeo aircopomp koste mij zo'n 280 en de condensor 60. Montage heb ik vorig jaar zelf gedaan bij een kennis die alle spullen heeft om dit te doen.
Als je dus dit zelf wilt doen, wat overigens goed te doen is, moet je van te voren het aircogas laten leegtrekken door je/een garage (mits dit gas er nog in zit). Meeste werk is de condensor, omdat het voorfront er af moet (bumper, koplampen bumperbalk etc). bij het vervangen is het handig om de ringetjes van de aansluitingen gelijk mee te vervangen, omdat je het toch los hebt. Bovendien als het daar gaat lekken om den duur, kan je het weer los halen.
Als je dit door je garage laat doen moet je rekenen op minstens 700
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Als die lek is zit er toch niks meer in dus hoef je niks leeg te laten lopen. Condensor vervangen is niet zo moeilijk, front los en nieuwe condensor erin. Daarna gewoon naar de garage rijden en zeggen dat je de airco graag gevuld wil hebben.


Ik had een prijsopgave gedaan, condensor bij de dealer (alleen los onderdeel) 300 euro. Dan nog montage, vullen etc erbij... reken maar uit. Bij bosch garage 350 euro incl vullen, dat viel wel mee. Ik heb het maar zelf gedaan, 100 euro voor condensor en 70 euro voor vullen (kan nog wel goedkoper maar ik wou het die zelfde dag nog klaar hebben)
Ik denk dat je met het vullen wel in de 100€ ga uitkomen,
Dat gas is super duur geworden
 
Ik had er een tweedehands pomp in laten zetten maar die is alweer stuk helaas. Vanochtend koelde de airco weer totaal niet. Zal toch wel een nieuwe aircopomp worden.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Worden ze wel op de juiste manier gemonteerd hiermee bedoel ik Juiste hoeveelheid compressor olie, vul hoeveelheid koudemiddel.

Systeem al eens gespoeld ivm eventueel aanwezig metaal ruis
Geen idee, ik was er niet bij. Wat mij opviel was dat de auto wat apart rook nadat de airco was gemaakt maar die geur trok gauw weg.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
De garage belde net, de condensatorpomp is kapot en alle koelvloeistof was er uitgelopen. Een nieuwe komt op 108 euro ex btw + twee uren werk.

Nou ja, dan zit ik er tenminste weer koel bij!
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!