Water in kofferbak klep...

Ik heb hier dus ook last van. Ik heb 2 jaar geleden een oem camera laten inbouwen met slangetje. Echter ik hoor het water klotsen in de kofferklep als ik de kofferklep open en sluit.
Vervolgens stroomt er best wat water van bovenuit langs de binnenkant van de achterruit in mijn kofferbak als ik de kofferbak sluit.

Ik heb ook altijd last van beslagen ramen maar weet nu denk ik dus de oorzaak maar hoe kom ik er vanaf?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Aha op zich heb ik met een luchtcompressor lucht in de middelste geblazen en de lucht komt uit embleem. Dat zou dan wel werken. De 2 buitenste gaatjes L+R zitten dicht met een rubber dopje maar ik heb begrepen dat dit ook hoort? https://uk-polos.net/viewtopic.php?t=73722 alleen de middelste moet open zijn. Wellicht ligt het dan aan de afvoer van de camera. Of hebben jullie evt andere ideeen waar dit water vandaan komt. Zat ook te denken evt door de achteruit ruitenwisser dat daar water binnenstroomt?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
3e remlicht?

Je zou em tijdelijk kunnen afplakken, kofferklep droogmaken en een weekje testen.
Thanks ja denk dat ik de misschien maar de binnenkant demonteer. Ik kom hier nog op terug.
Nu zag ik wel dit
maar dat is voor de Golf, heeft de Polo AW ook zo iets?

En bij deze Alfa haalt hij wel de linker en rechter dopjes er af
Nou ja ik zal wel eerst kijken om eea te demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Volgens mij heeft elke auto wel een soortgelijk systeem, maar je probleem is in de kofferklep, dit zit achter de bumper, das ver weg van je klep.
Ja dat is waar. Vandaag kwam er niks uit terwijl het heel de nacht heeft geregend. Zal straks ff testen met de gieter. Gisteren wel ff met de luchtcompressor door het middelste gaatje geblazen. Kwam lucht uit het vw embleem. Wordt vervolgd
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Anders ook ff je aansluiting van de afvoer checken en of de pakking tussen het embleem en je klep wel lekker zit zeg maar.
Maar ben benieuwd!
Thanks ja
net even met een gieter water over de dakantenne, 3e remlicht, ruitwisser en embleem gegoten en natuurlijk niks aan de hand..
Water over het embleem kwam keurig uit het middelste gaatje. Overige viel keurig waar het hoort. Hoorde geen water meer klotsen in de kofferdeksel. Zaterdag heeft naar de wasbox kijken wat het dan doet dan heb ik ook meer water en kracht. Misschien heeft het al geholpen door wat lucht in het middelste pijpje te blazen. Afwachten.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Shibybob
Auto heeft ca 1,5 week stil gestaan. En hoorde weer het water klotsen in de zijkanten van de kofferbak. Ik heb toen 1 dopje verwijderd uit de onderkant van de kofferdeksel en toen stroomde er best veel water uit. Maar is dit normaal dat er water in de kofferdeksel komt. Auto staat ook op een scheve ondergrond waardoor en waarschijnlijk niks uit de middelste opening stroomde.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Denk aan de kosten die ze zich tellen.
Ja klopt inspectie kosten €175 dacht ik..
En wellicht vinden ze natuurlijk weer niks..voor nu helpt het denk ik wel doordat ik 1 rubber dopje hebt verwijderd maar vraag mij af of het dat goed is voor de electronica in de kofferdeksel.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!