Wat zelf onderhouden en wat door de VW Dealer?

Goeie link!!! Wat is dat lichtgelige onderdeel? Stick Out Tongue interieur filter brandstof oliefilter en?

Ik zie dat het voor een 1.6 tdi is kan dit ook op een 1.2?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Waarom zou je bezuinigen op een onderhoudsbeurt 1 maal per jaar.
Naar mijn mening heb je wel een iets sterkere onderhandelingspositie mocht je je auto in willen ruilen als je een aantoonbaar onderhoudshistorie hebt bij een Vag Dealer;)
Ik vind het persoonlijk zelf ook prettiger een auto te kopen die bij een dealer in onderhoud is geweest
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Waarom zou je bezuinigen op een onderhoudsbeurt 1 maal per jaar.
Naar mijn mening heb je wel een iets sterkere onderhandelingspositie mocht je je auto in willen ruilen als je een aantoonbaar onderhoudshistorie hebt bij een Vag Dealer;)
Ik vind het persoonlijk zelf ook prettiger een auto te kopen die bij een dealer in onderhoud is geweest

vind ik een mooie tuurlijk zijn er mensen die stempel gek zijn maar of ik de facturen erbij heb en de boekjes afgetekend heb in mijn eigen tijd of ik doe het op de zaak werkzaamheden blijven het zelfde en allebij aantoonbaar alleen op een andere manier

omdat ik veel minder km ga maken zit ik te twijvelen polo houden of verkopen boekje is dan wel afgestempeld facturen heb ik er ook bij (alleen van de onderdelen) kopers die ik tref bij auto,s die ik verkoop kijken vaak niet naar het boekje ja ff vlug de facturen die nemen ze goed door

een stempel is zo gezet he :)
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Zelf even een brug gehuurd voor 2 uurtjes dus

Aankomend weekend ga ik zelf het volgende doen :


Grote beurt ;
- Olie verversen (5w30 Castrol Edge Titanium FST vw 507.00)
- Oliefilter vervangen
- Aftapplug vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Dieselfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen

Verversen jullie om de xx.000 kilometer jullie koelvloeistof wel eens? Puur uit interesse?
Oke verder met het lijstje Stick Out Tongue

Wielen controleren op speling > Wielen demonteren > Laten balanceren
Remschijf laten controleren op overal gelijke dikte.
Remklauw geleiders laten controleren op beweging.
Remblokken laten controleren
Draagarmen laten controleren.
Ophanging laten controleren.
Gehele onderstel laten controleren. (Nu hangt die toch omhoog Stick Out Tongue)

Verder alles nog even nalopen op roest etc en voelen of alles nog goed aangedraait is.
En dan een tripje naar amsterdam want we gaan naar Vliegende vrienden van Amstel Live! :)



Hopen dat het aan het balanceren ligt of dat er toch echt iets uit de rest komt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Zelf even een brug gehuurd voor 2 uurtjes dus

Aankomend weekend ga ik zelf het volgende doen :


Grote beurt ;
- Olie verversen (5w30 Castrol Edge Titanium FST vw 507.00)
- Oliefilter vervangen
- Aftapplug vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Dieselfilter vervangen
- Interieurfilter vervangen

Verversen jullie om de xx.000 kilometer jullie koelvloeistof wel eens? Puur uit interesse?
Oke verder met het lijstje Stick Out Tongue

Wielen controleren op speling > Wielen demonteren > Laten balanceren
Remschijf laten controleren op overal gelijke dikte.
Remklauw geleiders laten controleren op beweging.
Remblokken laten controleren
Draagarmen laten controleren.
Ophanging laten controleren.
Gehele onderstel laten controleren. (Nu hangt die toch omhoog Stick Out Tongue)

Verder alles nog even nalopen op roest etc en voelen of alles nog goed aangedraait is.
En dan een tripje naar amsterdam want we gaan naar Vliegende vrienden van Amstel Live! :)



Hopen dat het aan het balanceren ligt of dat er toch echt iets uit de rest komt.
Als je iets gevonden heb zaterdag, laat het maar weten.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Dat dieselfilter vervangen is ook een leuke, nadat je hem vervangt moet je ervoor zorgen dat je leidingen weer ontlucht zijn en vol zitten met diesel, anders slaat je auto niet aan. Dit kun je met vcds doen, duurt wel aardig lang om het hele filter te vullen met diesel uit je brandstoftank. Dus voordat je hier aan begint zou ik ff research doen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Dat dieselfilter vervangen is ook een leuke, nadat je hem vervangt moet je ervoor zorgen dat je leidingen weer ontlucht zijn en vol zitten met diesel, anders slaat je auto niet aan. Dit kun je met vcds doen, duurt wel aardig lang om het hele filter te vullen met diesel uit je brandstoftank. Dus voordat je hier aan begint zou ik ff research doen.

Al gedaan. Dieselfilter vul ik handmatig vervolgens installeer ik hem vul ik de slangen tot deze bijna vol zitten en plug ik ze eraan. Om uit te sluiten dat het goed gedaan word prime ik hem door contact 5x aan en uit te zetten en prime ik hem ook nog eens met mijn obdeleven :) alhoewel waardeer ik je tip wel.

Als je de auto vervolgens 5 minuten stationair laat draaien voert hij alle overige lucht af terug naar je brandstoftank.

Staat ook een leuke howto van op de page.
https://www.mypolo.nl/xenforo/threa...-2tdi-diesel-brandstoffilter-vervangen.10471/
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!