Wat zelf onderhouden en wat door de VW Dealer?

Ik heb mijn Polo 6R (2010) nu een half jaar, de "Das Welt Garantie" is niet meer van toepassing, maar ik blijf daar wel gebruik van maken, dus laat ik het onderhoud over aan de dealer (Muntstad) waar ik de auto gekocht heb. De tijd dat ik onder de auto kroop en veel zelf deed, is voorbij vandaar dat mijn gereedschappen er uit gaat, (neem ik mee naar de meeting volgende maand, ieder acceptabel bod is welkom, lijst volgt.).
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Wat bedoel je met “de uitdraai”?


vw heeft alle gegevens van een auto.
al het onderhoud dat door een vw garage uitgevoerd is.


dus als ik een vw koop, dan regel ik aan de hand van het chassis nummer deze uitdraai.
bij mijn lupo (dealer onderhouden )was ik 2de eigenaar, en aan de hand van de etka uitdraai kon ik mooi zien wat er allemaal al aan was gedaan.

en bij de polo kon ik door de uitdraai al zien dat er al 2 jaar een probleem met de radio en dab was.


En nee, vw geeft deze uitdraai niet. daar komen vriendjes/ vrienden/ kennissen bij kijken.
en juist daarom vertrouw ik stempels niet, daar komen ook vriendjes en kennissen bij kijken
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Het hogere bedrag wat je er voor krijgt bij verkoop wordt teniet gedaan door de garagekosten. Soms ben je zelfs duurder uit op langer termijn. Ik zou het lekker zelf doen, het is geen rocket science. Wel bonnetjes bewaren van de aanschaf van de olie en filters. KM stand opschrijven op de bonnen van moment van verversen en je kan er weer mee door.

niet per se met je eens, je moet kijken naar de doelgroep van de mensen die je auto kopen, staat er niet om de tijd een mooi vw dealer stempeltje dan is de auto niet interessant voor een groot deel van de mensen (aangezien ik neem aan dat het merendeel van de auto rijders zelf niet klust aan hun auto's, en niet zou kunnen weten of dat wat jij er aan hebt geklust ook daadwerkelijk zo is, zo'n stempeltje brengt al gauw een gevoel van authenticiteit

wellicht is het duurder maar dan heb je ook grotere kans op coulance mocht er iets kapot gaan aan de auto, heb hier en daar een verhalen gehoord over mensen die dat niet kregen omdat de auto niet door vw was onderhouden maar derden

ligt puur aan jezelf eigk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
vw heeft alle gegevens van een auto.
al het onderhoud dat door een vw garage uitgevoerd is.


dus als ik een vw koop, dan regel ik aan de hand van het chassis nummer deze uitdraai.
bij mijn lupo (dealer onderhouden )was ik 2de eigenaar, en aan de hand van de etka uitdraai kon ik mooi zien wat er allemaal al aan was gedaan.

en bij de polo kon ik door de uitdraai al zien dat er al 2 jaar een probleem met de radio en dab was.


En nee, vw geeft deze uitdraai niet. daar komen vriendjes/ vrienden/ kennissen bij kijken.
en juist daarom vertrouw ik stempels niet, daar komen ook vriendjes en kennissen bij kijken
Toch wel jammer dat als ik een andere vw wil kopen en ik naar mijn dealer ga waar mijn polo in onderhoud is dat hun niet een uitdraai kunnen/willen maken van mijn toekomstige vw die dan weer bij mijn dealer in onderhoud komt.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Maar stel he, bij een grote beurt vervangen ze dus al je filters etc. Als je zelf je interieur filter vervangt bijvoorbeeld (of meer zoals brandstof filter etc) kun je dat dan zeggen tegen hun dat die niet hoeven omdat je dat zelf al gedaan hebt? Vinken ze hem dan gelijk met de grote beurt mee? Dat je alsnog je stempel krijgt, want je betaald allemaal wel lekker voor arbeidskosten en dat tikt wel aan Stick Out Tongue ben zelfs in staat te zeggen ik betaal wel voor de onderdelen dan sleutel ik er zelf alles in jullie werkplaats wel in hahaha.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Prima als je er verstand van heb en zelf je filters ect vervang.

Maar ik zie hier vragen voorbij komen van leden die echt 0,0 verstand hebben van autos en zelf bijvoorbeeld het onderhoud gaan doen.

Een filter vervangen kan bijna iedereen. Maar wie gaat er naar de staat van de remblokken banden stuur/fusee kogels ect kijken?.

Autos van 2012 hebben eerst naar 4 jaar apk dan 2 jaar en dan nog eens 2 jaar daarna na 1 jaar.(benzine) diesel is 3 en daarna elk jaar.

En met de apk word er gekeken naar hoe de auto op dat moment is.

Bij een beurt of alles eventueel de volgende 15000/30000 km haalt
 
Dat bedoel ik er dus inderdaad mee pigeon, want uiteindelijk betaal je je wel suf aan de arbeids loon van die lui terwijl ik zelf ook 2 handen heb gekregen en leergierig ben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Benzine filter? Enige filter mbt brandstof is je brandstof filter.. Toch? Stick Out Tongue

Nog nooit van gehoord, heb je ook een diesel filter dan?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!