Wat is mijn auto nog waard?

met volle smacht op de topic geklikt met als verwachting om een 1.2 tdi bm af te kraken maar tot mijn spijt zie ik dat het niet om een bluemotion gaat :(
zo te zien is het vooral blikschade (?), mede omdat de auto je al veel geld gekost heeft zou ik je adviseren om het te repareren en zelf mee te rijden, mvg

o_O hoezo zou je een 1.2 tdi af kraken ?
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo, HoMi en Laszlo
o_O hoezo zou je een 1.2 tdi af kraken ?

Heb je ooit wel eens in een Seat Ibiza 1.2 TDI gereden? Je zou het voor de grap eens moeten doen. Wat een verschrikking! Ik heb nog nooit zo’n ongeciviliseerd stuk ellende meegemaakt als de 75 pk zwakke driecilinder 1.2 TDI. Het is niet alleen de constante herrie die me ergert, maar het is ook de vermogensopbouw. De TDI geeft niet thuis onder de 2000 toeren. Niet een beetje, zelfs niet een heel klein beetje, maar gewoon 0,0/noppes/nada. Boven de 2000 toeren voel je het kleine turbootje even opspoelen om boven de 3000 toeren meteen weer in te zakken. Het is van levensbelang dat je in dit smalle toerenbereik blijft, want het is bij tijd en wijle levensgevaarlijk als je even wilt invoegen of die vrachtauto wilt inhalen en net in de verkeerde versnelling zit.

Bijkomend nadeel is dat het verbruik een treurige 1 op 18 bedraagt omdat je steeds alle zeilen bij moet zetten om met het verkeer mee te komen. Dat scheelt nogal wat met de fabrieksopgave van 1 op 33. Godzijdank neemt VAG afscheid van de 1.2 TDI, maar er zullen ook occasionkopers zijn die deze dwerg in overweging nemen. Doe het niet, ik smeek je! Natuurlijk zijn bij de nieuwere generaties de motoren weer wat beter, maar het blijft een probleem dat op isolatiemateriaal te vaak beknibbeld wordt. Heb je geen last van motorgeluid, dan erger je aan bovengemiddeld wind- en bandengeruis. Ook de vermogensopbouw zal niet veel beter zijn. Een geknepen motor rijdt gewoon niet prettig. Zo simpel is het.

bron: https://driveaholic.nl/zeven-redenen-waarom-kleine-autos-zuigen/
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Is dat artikel gewoon niet van jou ?? @dov :rolleyes:

BK0nryx.png
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Nou beetje rare verontwaardiging op de 1.2. Zeker met tuning trekt hij lekker op vanaf 2000 en dan kun je daar gewoon rekening mee houden met schakelen, wen je snel genoeg aan. Weinig te klagen over verbruik en doordat hij goedkoop is heb ik er ook 1 kunnen halen.

ja juist vond ik dus ook of je nu een 1.2 tdi rijd
of een ingevoerde blauwe gt 1.4
gaat toch om de passie en hobby !! afkraken doen we niet aan lijkt me ik loop al lang mee in het tuning wereldje
normen waarden en respeckt voor elkaars auto en hobby vind ik het belangrijkste
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: MHPolo, HoMi en Laszlo
We houden het gezellig : -)

Om toch een mening te geven, ik heb 120d km gereden met een 1.2tdi.
Als het rijdt, rijdt het. Maar in de basis een verschrikkelijke auto.

Maar dit is puur een MENING !
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!