Wat is mijn auto nog waard?

Ik heb een klein ongelukje gehad met de mooiste auto van mijn leven...
De auto heeft mij héél véél geld gekost en nu dit,...
Wat is mijn auto nog waard in deze staat?
De bumperbalk is plat en heeft de radiateur geraakt en de radiateur van de airco. Plastic bumper
voor is kapot(logies) en de motorkap heeft een knik. Koplampen zijn nog goed spatborden zijn nog goed en de motor loopt nog goed en de airbags zijn blijven zitten. Afbeeldingen zijn bij gevoegd om een idee te krijgen hoe het er uit ziet zijn niet de beste foto's maar je kan de schade aan de auto zien. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of dat er iemand is die interesse heeft is deze auto.
 

Bijlagen

  • 20181124_023117.jpg
    20181124_023117.jpg
    1 MB · Weergaven: 193
  • 20181124_151510.jpg
    20181124_151510.jpg
    809.1 KB · Weergaven: 191
  • 20181124_151514.jpg
    20181124_151514.jpg
    969.8 KB · Weergaven: 143
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
Waarde is moeilijk te bepalen, net als de schade met deze foto's..

Ik zou hem lekker zelf houden en opknappen, kijk even op onderdelenlijn.nl of eventueel bij onze buren in Duitsland of je wellicht zelf delen in kleur kunt krijgen..

Oké. Dit geeft mij idd meer motivatie om de auto zelf te houden. hij staat nu bij een schade bedrijf om de schade te berekenen. Ik laat dan nog even weten wat daar is uit gekomen!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
met volle smacht op de topic geklikt met als verwachting om een 1.2 tdi bm af te kraken maar tot mijn spijt zie ik dat het niet om een bluemotion gaat :(
zo te zien is het vooral blikschade (?), mede omdat de auto je al veel geld gekost heeft zou ik je adviseren om het te repareren en zelf mee te rijden, mvg
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Heel veel dingen kun je zelf doen, bumper vervangen etc. Als je wat meer technisch bent kun je je radiator vervangen. Hier kan je je kosten besparen. Stel dat de auto economisch total loss wordt verklaart, kan je misschien de auto houden en met het geld wat je overhoudt de auto opknappen. Gewoon wat ideeën om over na te denken.

Ik weet hoe je je voelt, ik wilde mijne ook repareren, maar bij mij lagen de kosten boven de 10.000 euro.

Kijk gewoon op marktplaats wat de onderdelen kosten, ongeacht de kleur, dan kan je een beeld vormen van de kosten.

Succes!
 
Zelf repareren indien het om een bumpertje gaat en radiator. En anders een garage zoeken in de beurt die het kan fixen. Moet niet zo duur zijn tenzij je naar gasten gaat die hoofdprijzen vragen. Geniet van je auto alles is te maken
 
Was jij de schuldige bij de aanrijding?
Ik zou 'm gewoon repareren. Onderdelen voor de Polo 9N(3) zijn overal in overvloed en voor een zachte prijs te vinden.
Kijken hoeveel geld je nog van de verzekering kan 'winnen' en dat weer lekker terug in je auto investeren.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
met volle smacht op de topic geklikt met als verwachting om een 1.2 tdi bm af te kraken maar tot mijn spijt zie ik dat het niet om een bluemotion gaat :(
zo te zien is het vooral blikschade (?), mede omdat de auto je al veel geld gekost heeft zou ik je adviseren om het te repareren en zelf mee te rijden, mvg
Hoezo dat dan? Ik heb nog eens rondgekeken op 1.2 TDI BM en zie geen gekke dalingen t.o.v. toen ik hem vorig jaar gekocht had.
 
Bij Allsecur kijken ze naar de dagwaarde van ANWB/BOVAG + 10%. Dan kom ik uit op 4235. Dat is laag idd.

Maar kijk ik op autotrack of autoscout24.nl/waardebepaling dan zitten we zo op de 6000.

Die ANWB zegt: Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie € 4.200

Dat slaat gewoon nergens op, vergelijkbaar met mijn auto zie ik de goedkoopste voor 5145 incl garantie en dan heeft ie meer op de teller. En de meeste zijn een stuk duurder.

Maar volgens mij ben je met inruil of total loss sowieso de sjaak maakt niet uit welke auto.
 
Klopt @Arie88

De inruil/verkoopwaarde valt altijd tegen voor een autobezitter,of je nou een 1.2 tdi/tsi/blue gt of een gti bezit:(
Vaak zit er ook een emotionele waarde voor jezelf achter dat je meer voor je auto wilt hebben omdat je de auto gepimt hebt naar je eigen smaak,maar krijg je dat ook,dat is dan ook maar de vraag..
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Nou eindelijk na een aantal maanden zijn de (originele) onderdelen gevonden en word de auto weer gemaakt.
Het heeft wat gekost maar dat was voor mij de auto wel waard! We wachten nog even af er moet nog wat gespoten
worden en dan is de auto weer klaar. De schade was btw mijn eigen schuld ik heb een lantaarnpaal aangereden.
Maar gelukkig komt alles weer goed met de auto. Ze mag straks weer de weg op!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8 Turbo 150pk 
zijn veel minder waard dan men over het algemeen denkt dat ze waard zijn
Geldt dat niet voor alle auto's. dus ook die van jou? :mrgreen:
Er zijn maar weinig auto's die na aanschaf meer waard worden en die zitten niet op dit Forum.

@ RJB, zo dadelijk weer lekker genieten van je VW :cool:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!