Wat is jullie werkelijk benzineverbruik van de AW Polos?

Nu zijn er al een tijdje nieuwe polos op de weg en zullen we wel een goeie indruk hebben van het verbruik. Mijn polo word over een weekje of 6 geleverd, en alhoewel de dealer aangaf dat ik best goed 1:18 moet halen heb ik na wat berichtjes hier m'n twijfels daarover.

Laat in de reactie weten:
- Uitvoering motorisering (bv 1.0 95pk TSI DSG)
- Velgenmaat en bandentype
- Rijstijl, zuinig, normaal, of pittig
- soort ritjes? Voornamelijk kort stad of veel snelweg? En hoe hard rij je op de snelweg?

Wat zou er verder nog van invloed kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Zelf heb ik ook nog maar een kwart tank gereden met mijn AW dus heb niet een heel goed gevoel erbij. Wel heb ik met mijn 1.0 95pk TSI op 185/65/15 vanochtend 80KM gereden door stad en over N wegen en snelweg. Daarbij deed ik met gemiddeld 4.7l/100km en een Eco score avn 76 (van 100). Komt neer op meer dan 1:21 met een normale rijstijl. Op de snelweg niet harder dan 106 :)

Wind mee en rijden zoals mijn moeder, zou het nog wel zuiniger kunnen maken denk ik.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Polo GTI 2.0 TSI
18" Brescia's
Rijstijl: PITTIG

Ik rijdt gemiddeld 1/11 ofzo en dat over 10.000 KM.
Moet wel zeggen dat ik vaker boven de 3000rpm kom als dat ik onder de 3000rpm blijf.
Die 1/11 betreft combo verkeer, dus bijv vanaf mijn werk naar een andere locatie 40KM verderop over de snelweg plus bebouwde kom.

Doe ik echt mijn best en ga ik 100 over de snelweg, haal ik 1/16 wat erg netjes is (mijn oude fiesta op snelweg met 100 reedt nog 1/11).
Moet dan in de bebouwdekom wel ECO aan laten want dan knijpt ie de power ook flink af en is hij erg zuinig
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI 200PK 
Laat in de reactie weten:
- Uitvoering motorisering (bv 1.0 95pk TSI DSG)
- Velgenmaat en bandentype
- Rijstijl, zuinig, normaal, of pittig
- soort ritjes? Voornamelijk kort stad of veel snelweg? En hoe hard rij je op de snelweg?

Wat zou er verder nog van invloed kunnen zijn?

Ik denk dat je het grootste (misleidend) verschil nog bent vergeten.
- Gemeten via de boardcomputer of daadwerkelijk gemeten aan de pomp.
 
Als ik mijn best doe op langere afstanden (125 op snelweg dan wel) zit ik rond 1:11,5. Sportievere stukjes en totaal niet mijn best doen is 1:7 wel haalbaar :mrgreen:.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Een 1.0 moet natuurlijk meer werk verzetten om op snelheid te komen dan een 1.2 tsi waardoor het verbruik aanzienlijk hoger komt te liggen
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Een 1.0 moet natuurlijk meer werk verzetten om op snelheid te komen dan een 1.2 tsi waardoor het verbruik aanzienlijk hoger komt te liggen
als je volgas naar de 100 wil in je 1.0 wel, je kan ook op de ECO manier naar de 100 alleen is de kans groot dat je dan net de 100 niet haalt iedere keer omdat het zolang duurt haha, iedere auto kan zuinig rijden op zijn eigen manier. die rechtervoet is altijd de boosdoener
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
6700 km
2.0 GTI DGS6
215-40-18 inch
Rijstijl : gevarieerd van zuinig/rustig tot lekker doortrappen.

Vanmorgen reed ik 6.5/100 , zit denk ik zo rond de 1 op 14/15.

80% snelweg (vergeet de files niet..wordt hij ook niet zuiniger van, behalve in eco-modus)
Zelfde geld voor mij, ik zit ongeveer rond de 1 op 12,5 tot 1 op 13
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
En met welk(e) rijprofiel(en) rijden jullie dan met je GTI?
ik rij veel op individual en sport, pas hem nog wel eens aan die individual ook.
Beetje spelen hier en daar, soms zelf een beetje flipperen soms niet.
ECO heb ik nog niet gebruikt, staat ook niet op de planning trouwens, begrijp dat hij dan een vrijloop heeft als je gas los laat ook zodat hij makkelijker door rolt
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik rij gemiddeld 700 km op een tank; dat is 1:17,5. Maar ik rijd hoofdzakelijk snelweg (85%) en dan ook nog waar max 100 is en ik hou me aan die max. Harder rijden heeft geen zin want te druk en file.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Ik rij wel op eco en dan trekt hij ook langzamer op, das voor mij alleen hinderlijk bij stoplichten.
Ik haal de 700 km per tank; dat is 1:17,5. Maar ik rijd 85% van de tijd op een 100km-snelweg en ik hou me aan die snelheid, simpelweg omdat harder rijden niet gaat want te druk op de weg.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Ik ga die Eco stand denk ik ook niet gebruiken. Mijn vrouw wel waarschijnlijk.
@JM89: heb je een aanbeveling voor de individuele stand?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ga die Eco stand denk ik ook niet gebruiken. Mijn vrouw wel waarschijnlijk.
@JM89: heb je een aanbeveling voor de individuele stand?
Hij onthoud de laatste stand waar je in hebt gereden, dus tenzij je vrouw er heel veel om geeft zal die daar vast niks aan veranderen haha

niet echt een aanbeveling op individual ik verander er nogal eens wat voor de leuk haha, zo kan je alles op sport zetten en bijvoorbeeld niet het sturen en onderstel dan rijd die nog lekker relaxt en dan de bak ook op normaal, ik loop hier altijd wat mee te vogelen net waar ik zin in heb
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ruim 2500 km gereden en mijn 1.0 95 pk TSI handgeschakeld (5 versn) rijd gemiddeld 1:18,5, gemeten aan de pomp. Snelweg, maar ook veel binnendoor (i.v.m. files)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
De 1 op 17.7 met vnl snelweg van mijn gechipte Fabia 1.0 tsi zal ik niet gaan evenaren ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!