Wat is jullie werkelijk benzineverbruik van de AW Polos?

Laat ik het zo zeggen, mijn echtgenote voelt zich helemaal op haar gemak in de Polo. Dat zou in een echte hot hatch beslist anders zijn. Ook in mijn vorige auto, een Fabia 1.0 met 140 PK, Eibach veren en Bilstein dempers, voelde ze zich niet prettig. De Polo voelt veel comfortabeler aan, zelfs in de sportstand zijn vering en demping stukken comfortabeler dan met die aangepaste Fabia. Voor mij ook echt een eye opener wat betreft stugheid, hardheid en comfort van het onderstel. Dat is erg subjectief en afhankelijk van wat je gewend bent. Vond dat toen best comfortabel, maar nu met de Polo ervaring, vind ik dat het best hard was. Maar we dwalen een beetje af van de benzine ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja met externe ECU zie ik vaker voorbij komen. Maar als ik het al ga doen, wil ik OBD tuning. Dat zal toch ooit wel gaan kunnen lijkt me. En dan laat ik meteen de DSG aanpassen en het S/S systeem uitschakelen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja met externe ECU zie ik vaker voorbij komen. Maar als ik het al ga doen, wil ik OBD tuning. Dat zal toch ooit wel gaan kunnen lijkt me. En dan laat ik meteen de DSG aanpassen en het S/S systeem uitschakelen.
Start stop systeem heb ik al uit gezet. voor het maximale is dat het beste ja, voor de lease rijders onder ons is Extern natuurlijk een veilige optie.
racechip heb ik ook al wat filmpjes van gezien en cijfers van gezien. zag er wel aardig uit. ik zoek vaak op tuning voor de polo, of er al iemand is die zover is met de ECU
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik weet dat zodra het bekend is; ken diverse mensen op het Skodaforum die al heel lang daarop wachten en directe lijnen hebben met de bekende VAG tuners. Dus zodra ik iets hoor, meld ik het
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik weet dat zodra het bekend is; ken diverse mensen op het Skodaforum die al heel lang daarop wachten en directe lijnen hebben met de bekende VAG tuners. Dus zodra ik iets hoor, meld ik het
Zodra jij het weet, weet ik het denk ik ook al haha maar laten we elkaar op de hoogte houden.
Ik zoek voornamelijk op buitenland dan om te kijken welke cijfers ze er uit kunnen halen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
gemiddeld 1 op 14,4.
eenpersoonsgebruik
doordeweeks in de stad rustig
daarbuiten vaak pittig op de snelweg
tabelletje toegevoegd. Polo AW1, 1.0TSI, 115pk, handgeschakeld, 17" bonneville, comfortbandenspanning
Polo_AW1_115pk_handgesch.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
gemiddeld 1 op 14,4.
eenpersoonsgebruik
doordeweeks in de stad rustig
daarbuiten vaak pittig op de snelweg
tabelletje toegevoegd. Polo AW1, 1.0TSI, 115pk, handgeschakeld, 17" bonneville, comfortbandenspanning
Polo_AW1_115pk_handgesch.jpg

niet bepaald zuinig als je zo kijkt he hmm..

ik rij momenteel 1 op ~9.4

op mn blue gt was het bijna het dubbele
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
niet bepaald zuinig als je zo kijkt he hmm..

ik rij momenteel 1 op ~9.4

op mn blue gt was het bijna het dubbele
Reken 85-100 km per week stadsverkeer en de rest snelweg @160km/u dan denk ik dat ik niet mag klagen
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Ik rijd in een 1.0 95pk TSI DSG, en houd alles bij via een iPhone app (Road Trip) en heb over 22.076 kilometer gemiddeld 1 op 15 gereden.
Kan op een volle tank nooit meer dan 550 kilometer rijden.
 
Met mijn dagelijkse woon-werkverkeer zit ik op ongeveer 1:16,5.
Vakantierit, lees lekker ontspannen, ongeveer 1:20. Met de nippeltruuk dan dik 1.000 km. op een tank.
Vrienden van mij hebben een Polo VI met 3-cilinder, vind ik alsnog niets. Daarom gekozen voor de 1.5 TSi. Eens kijken wat de actieve cilinderuitschakeling brengt.
Trouwens, zag hier een plaatje van Think Blue. Heb ik wel eens in zicht maar geen idee wat de Blue score nu uitbeeld evenals die cirkel. Kan iemand me dat uitleggen?
 
Met mijn dagelijkse woon-werkverkeer zit ik op ongeveer 1:16,5.
Vakantierit, lees lekker ontspannen, ongeveer 1:20. Met de nippeltruuk dan dik 1.000 km. op een tank.
Vrienden van mij hebben een Polo VI met 3-cilinder, vind ik alsnog niets. Daarom gekozen voor de 1.5 TSi. Eens kijken wat de actieve cilinderuitschakeling brengt.
Trouwens, zag hier een plaatje van Think Blue. Heb ik wel eens in zicht maar geen idee wat de Blue score nu uitbeeld evenals die cirkel. Kan iemand me dat uitleggen?
Wat is de nippeltruuk?
 
Met mijn dagelijkse woon-werkverkeer zit ik op ongeveer 1:16,5.
Vakantierit, lees lekker ontspannen, ongeveer 1:20. Met de nippeltruuk dan dik 1.000 km. op een tank.
Vrienden van mij hebben een Polo VI met 3-cilinder, vind ik alsnog niets. Daarom gekozen voor de 1.5 TSi. Eens kijken wat de actieve cilinderuitschakeling brengt.
Trouwens, zag hier een plaatje van Think Blue. Heb ik wel eens in zicht maar geen idee wat de Blue score nu uitbeeld evenals die cirkel. Kan iemand me dat uitleggen?

Think blue laat gewoon zien hoe zuinig je rijdt. Hoe voller het cirkeltje of hoe hoger het balkje hoe zuiniger je rijdt. De score geeft een getal daaraan, waarbij 100 het best is. Bij zuinig rijden kijkt hij onder andere naar uitrollen, snelheid van optrekken, doorschakelen, anticiperen (niet hele tijd gas remmen gas remmen etc.).
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-line  1.0 TSI 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Mofar
@maikjuh: dank voor de uitleg.
@Juriaan: bovenaan de vulbuis van de 6R/6C zit een nippeltje. Als je dat nippeltje met het vulpistool naar beneden geduwd houdt, kan de een ontluchtingsbuis ook afvullen met benzine. Zo heb ik eens 55 liter getankt.
Bij de AW is die nippel niet meer aanwezig.
 
Dat heb ik in het vorige model polo ook eens per ongeluk gehad....ik dacht toen dat mijn benzine meter kapot was omdat ik ineens veel kmters kon rijden op een tank ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Gemiddeld 1:20 met mijn 1.0 115 DSG is in Nederland is makkelijk haalbaar uiteraard rij ik wel 90% op 100 en 80 wegen.
Ik zelf ben geen fan van de ECO modus vrijloop voegt geen enkele waarde toe.. ik heb de individuele modus aandrijving op eco ( verbruiks meter komt op 0 te staan bij uitrollen) en de rest normaal dat gaat prima in woon werk verkeer. Alleen op vakantie met een vol gepakte polo moet je wel naar modus Normaal met constant 130 rijden op de ACC zit je wel gauw op 1:15 of 16 toch nog vrij netjes! Record deze zomer is 1:21.7. Nu we de winter weer gaat komen zou het verbruik wel hoger worden en met de benzine E10 is het geen goede ontwikkeling. Op EUR98 loopt hij toch fijner komende tijd maar monitoren wat E10 op lange termijn gaat doen met het verbruik.
 
tba  tba  tba 
Nu we de winter weer gaat komen zou het verbruik wel hoger worden en met de benzine E10 is het geen goede ontwikkeling. Op EUR98 loopt hij toch fijner komende tijd maar monitoren wat E10 op lange termijn gaat doen met het verbruik.
Ik ben ook benieuwd. Eerste tank E10 haalde ik 620 km tot helemaal leeg. Naar mijn idee verbruikt het wel meer dan normale RON95.
 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Voornamelijk stad en beetje snelweg..

1.0 95PK, handgeschakeld
195 bandenmaat, 16 inch velgen

Volgens de BC, sinds tanken 535 KM gereden, gemiddeld verbruik van 16.6 km/l

Kan nog 150 KM rijden tot aan de pomp.

Rijd normaal en snelweg zoveel mogelijk ACC aan.

Overigens ik heb een connected auto, via de Mijn VW App kun je precies van al je ritten verbruik, snelheid etc aflezen.
En je rit via Google Maps, handige app.

Je krijgt ook een melding als de deuren worden geopend en/of dat je auto aan het rijden is en waar die geparkeerd staat.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!