Wat is jullie werkelijk benzineverbruik van de AW Polos?

Misschien handig voor mensen om een account op Spritmonitor.de aan te maken en die in je account hier te zetten. Dan kan iedereen het vergelijken.
Met dat account kan je overigens alles bijhouden m.b.t. uitgaves voor je auto. Met die gegevens kan je ook diverse analyses uitvoeren. Heel handig vind ik zelf, zeker als je inzicht wil hebben in je autokosten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Eerste keer tanken was 1 op 16.5, gemeten dus aan de pomp. Eerste dag flink doorgetrapt in de Limburgse heuvels. Denk een dezer dagen opnieuw tanken en heb nog meer dan een kwart over met 600+km al gereden sinds laatste keer tanken dus ga sws hoger uitkomen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-line  1.0 TSI 115pk 
Tot nu toe 1 op 15 ongeveer met de pas een week in bezit zijnde GTI. Daar doe ik het voor. Zuiniger dan destijds mijn Yeti 1.2.
Het verdere verloop is te zien in mijn spritmonitor handtekening vanaf de ev tankbeurt.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ligt eraan hoe ik rijd maar als je je best doet kun je wel 1:20 halen denk, dit was afgelopen week tijdens woon-werkverkeer nasr huis Tilburg - Breda. Maar als ik normaal rijdt haal ik tussen de 1:16 / 1:17. Hiervoor had ik een citroen c5 die deed 1:8 dus grote vooruitgang
 

Bijlagen

  • 20190419_174629.jpg
    20190419_174629.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 58
Volkswagen  Polo AW High Line  1.0 TSI 
Op enig moment haal ik de 800 km.
Wat stadskilometers corrigeert dat, overigens.

Zie gereden+nog te kunnen rijden.
 

Bijlagen

  • 20190417_090540.jpg
    20190417_090540.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 57
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Zooo ook even een accountje aangemaakt op spritmonitor, nu te zien in mijn handtekening.
iemand enig idee of het nog uitmaakt dat mijn eerste keer tanken met een km stand van 4000+ was? als je die aanmerkt als eerste keer tanken heeft dat geen invloed op je verbruik omdat je zo hoog begint?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zooo ook even een accountje aangemaakt op spritmonitor, nu te zien in mijn handtekening.
iemand enig idee of het nog uitmaakt dat mijn eerste keer tanken met een km stand van 4000+ was? als je die aanmerkt als eerste keer tanken heeft dat geen invloed op je verbruik omdat je zo hoog begint?
Nee, maakt niet uit; het gaat steeds om je laatste tankbeurt. Bij mij stond er al 23 500 km op. De waarde in mijn handtekening betreft dus ook mijn 1e tankbeurt. Je kunt altijd even kijken in het car menu wat daar staat bij verbruik sinds laatste keer tanken. Dat zal er niet veel van afwijken (meestal iets te rooskleurig).
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nee, maakt niet uit; het gaat steeds om je laatste tankbeurt. Bij mij stond er al 23 500 km op. De waarde in mijn handtekening betreft dus ook mijn 1e tankbeurt. Je kunt altijd even kijken in het car menu wat daar staat bij verbruik sinds laatste keer tanken. Dat zal er niet veel van afwijken (meestal iets te rooskleurig).
erg rooskleurig is mijn verbruik niet haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Niet iedereen heeft een GTI om hem als eco karretje te gebruiken toch
Ik trek ook af en toe flink op, maak zo nu en dan een lekker tussensprintje en rijd nooit in de Eco stand. Meestal in individual met alles op sport behalve onderstel en DSG. Sportstand bevalt me nog niet erg, vind hem te lang doortrekken naar mijn zin. Misschien nog eens aan laten passen met een evt tuning wanneer die mogelijk wordt.
Maar het grootste deel van de tijd rijd ik veel snelweg kms rond de max toegestane snelheid. En verder provinciale wegen, nauwelijks stad en file. En dan is een dergelijk verbruik kennelijk mogelijk bij bepaald geen "eco-karretje-rijstijl" ;) Vergeet niet dat zo'n 2.0 dan een groot deel van de tijd weinig inspanning hoeft te leveren.
Stoplichtsprintjes of wedstrijdjes doe ik niet aan (zonde van de banden en wellicht een kwestie van leeftijd).
Overigens, wanneer je houdt van het betere gooi- en smijtwerk, dan is een Polo GTI bepaald geen optimale keuze. Dan zijn er echt veel betere alternatieven.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik trek ook af en toe flink op, maak zo nu en dan een lekker tussensprintje en rijd nooit in de Eco stand. Meestal in individual met alles op sport behalve onderstel en DSG. Sportstand bevalt me nog niet erg, vind hem te lang doortrekken naar mijn zin. Misschien nog eens aan laten passen met een evt tuning wanneer die mogelijk wordt.
Maar het grootste deel van de tijd rijd ik veel snelweg kms rond de max toegestane snelheid. En verder provinciale wegen, nauwelijks stad en file. En dan is een dergelijk verbruik kennelijk mogelijk bij bepaald geen "eco-karretje-rijstijl" ;) Vergeet niet dat zo'n 2.0 dan een groot deel van de tijd weinig inspanning hoeft te leveren.
Stoplichtsprintjes of wedstrijdjes doe ik niet aan (zonde van de banden en wellicht een kwestie van leeftijd).
Overigens, wanneer je houdt van het betere gooi- en smijtwerk, dan is een Polo GTI bepaald geen optimale keuze. Dan zijn er echt veel betere alternatieven.
heb hem zelf vaak op sport staan en dan de bak niet, 1 keer die pook naar achter trekken haalt hem uit sport. ik kan met de Polo behoorlijk gooien en smijten hoor en dan echt op de limiet als het moet ondanks ik nog met die bridgestone turanza's rij nu, wat is volgens jou een alternatief dat beter en vergelijkbaar is? als je banden je heilig zijn moet je niet proberen of je launch control ook werkt met de handrem er nog op... haha :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
nee.launch control boeit me eigenlijk ook niet echt; wellicht omdat ik op dat gebied vanuit mijn vroegere werk ervaring heb met een heel ander soort apparaten (F5, F16) :)
Dan is dit allemaal kinderspel. Maar echte gooi- en smijt hot hatches zijn Clio RS, Fiesta RS om maar wat te noemen. Polo GTI is meer een allemansvriend, snelle auto maar tevens prima geschikt als relaxte en comfortabele reis auto.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
nee.launch control boeit me eigenlijk ook niet echt; wellicht omdat ik op dat gebied vanuit mijn vroegere werk ervaring heb met een heel ander soort apparaten (F5, F16) :)
Dan is dit allemaal kinderspel. Maar echte gooi- en smijt hot hatches zijn Clio RS, Fiesta RS om maar wat te noemen. Polo GTI is meer een allemansvriend, snelle auto maar tevens prima geschikt als relaxte en comfortabele reis auto.
Nou laatst een test gezien, met de Fiesta ST want volgens mij is er geen RS variant van de fiesta, en daar was de Polo sneller in het optrekken en op het circuit in de bochten gelijk. dus of dat dan een echte gooi en smijt auto is... ik weet het niet. zal ook een stukje smaak zijn denk ik. fiesta heeft een redelijk zenuwen motortje, is de beleving misschien weer anders in
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja, idd ST. Het gaat wat dat betreft idd niet zozeer om de objectieve prestaties, die zijn prima voor de Polo. Maar de beleving is niet van een echte hot hatch. Gelukkig maar, wat mij betreft.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja, idd ST. Het gaat wat dat betreft idd niet zozeer om de objectieve prestaties, die zijn prima voor de Polo. Maar de beleving is niet van een echte hot hatch. Gelukkig maar, wat mij betreft.
Idd die beleving is heel anders, en met mijn 60.000 per jaar wil ik die ook inderdaad helemaal niet haha.

ik zag wel het volgende bij ABT geen idee of je op de juiste pagine uitkomt. maar is een ABT Externe ECU geloof ik. Zelf even de polo selecteren
https://www.abt-sportsline.com/tuning/products/abt-power/#25266725!7451B71
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!