Wat heb jij vandaag voor je auto gekocht?

Is dat led zo erin te zetten?
Morgen middag ga ik aan de hobby met iemand die het al een keer vaker heeft gedaan.

Er zijn 2 manieren, een makkelijke en een moeilijke manier. De moeilijke manier is het helemaal origineel inbouwen, maar dan moet ik ook de bcm gaan wisselen en niveau sensorsystemen erop bouwen.

Morgen gaan we eerst de adapters voor een xenon lamp ombouwen voor full led koplamp en dan programmeren.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Nou ja goed, je hebt gewoon als simpele sterveling/consument recht op een goed werkend product.
Dat is deels vastgelegd in een wettelijke garantie van twee jaren. Daarnaast heb je recht op een product dat conform is met een verwachting die je ervan zou kunnen hebben. Dit is op een basis van redelijkheid en verwachte levensduur. Het conformiteitbeginsel.

Een distributie ketting wordt vaak aangeprezen als onderhoudsvrij bijvoorbeeld. Als voorbeeld. Hoe het exact met een czcb motor zit weet ik niet.

Jij als simpele eindverbruiker mag er dus gaan vanuit gaan dat je binnen een redelijke levensduur (5 jaar? 10 jaar? 25 jaar?) geen omkijken naar hebt. Grove nalatigheid uitgezonderd. Je moet de ketting niet dagelijks met zoutzuur of zand insmeren en goed onderhoud kan ook als redelijk gezien worden.

Goed hè, tot zover de theorie en jouw rechten. In de praktijk moet je nog wel in je recht voorzien worden en je moet de fout bij de andere partij tijdig aangeven en ook laten oplossen. Zo veroorzaak je geen onnodige gevolgschade, en voor een dealer of garage is het bijna altijd goedkoper om iets zelf te repareren dan een rekening te betalen van een andere garage.

Voorbeelden van pon, de garantie en coulance verlener, in zulke situaties zijn op grote schaal de 1.4 tsi cav motoren of de egr problemen in de 1.2 TDI cfw motoren.
In de praktijk is het vaak willekeur in vergoeding (soms volledig, soms een gratis onderdeel en deels vergoede arbeid). Het beleid is vaak niet uniform tussen dealers waarbij de ene dealer het kosteloos doet een de ander niet. Lastig. @GertJan heeft heel lang storingen gehad in een hagelnieuwe 6C.

Bij de ketting problemen van de 1.2 TSI motoren zijn er gevallen bekend van gratis vervanging van de ketting en of hydraulische spanners bij bv @crosspoloTSI

Je kunt onder het conformiteitbeginsel een aanspraak doen op herstel, voor een werkende motor. Of je het krijgt, ik durf mijn geld er niet op te zetten.
Thanks voor de uitleg. Maar ik neem aan dat het eerst is wat VW dan vraagt, is of ik altijd het onderhoud bij een VW dealer heb gedaan, en dat heb ik niet. Denk dat dat niet veel gaat brengen..

Dit is voor mij een redelijk bekend verhaal.

Mijn vraag was meer of het klopte dat je af en toe het geratel hoort en dat dit niet meteen iets ergs hoeft te zijn. En dan doel ik op het geratel zoals @VWAlexander het beschrijft. Ik heb namelijk ergens gelezen dat je soms dit geratel kan horen, omdat er dan olie word doorgepompt of iets dergelijks?
Ik heb hem sinds het marter-garagebezoek nog 5 keer gestart met koude motor, deze keer alle 5 zonder geratel. Hmmm..

Dit is het geluid van mijn motor op dit moment.
Als de motorkap gesloten is dan is hij vrij stil en hoor ik geen geratel. Maar wat ik in het filmpje van @Simon92 hoor is er ook flink geratel bij het gas geven. Dat heb ik niet en klinkt gewoon gezond op het moment van gas geven.

 
Succes, we wachten in spanning af

Na een middag hobbyen is het helaas niet gelukt, wisselend 2 tot 5 foutmeldingen. En ze doen niet wat ik graag zou willen..

De koplampen zelf werken wel goed, alleen is er nog een uitdaging met betrekking tot de aansturing. Een rectificatie is dan op z'n plaats: de makkelijke manier is dus nog best lastig.

20161230_164109.jpg

Als iemand met een Nederlandse 6C en full led koplampen, zijn chassisnummer zou kunnen sturen via PM dan ben ik weer een beetje geholpen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Heb je ook al zo een kap op de bougiekabels? Weet even niet wat het onderdeelnummer is, kan morgen wel een foto ervan maken. Dan liggen die in ieder geval niet meer zo bloot. Ik ga toch eens kijken naar zo een piepsysteem wat je aansluit op de accu, geen idee of het helpt maar heb nu helemaal niks.

Nee heb zo geen kabel. Onderdeelnummer is altijd welkom :) Hoop dat hij hier snel in die val loopt, maar hij is precies ook weg want dat staat hier al weken... Durf niet echt een nieuwe antenne erop te zetten want anders is die binnenkort ook kapot gebeten en kan ik voor een derde gaan :(
 
Nee heb zo geen kabel. Onderdeelnummer is altijd welkom :) Hoop dat hij hier snel in die val loopt, maar hij is precies ook weg want dat staat hier al weken... Durf niet echt een nieuwe antenne erop te zetten want anders is die binnenkort ook kapot gebeten en kan ik voor een derde gaan :(
03F 103 935. Heb dus ook de nieuwe type bougie kabels erbij met een ribbel kous over de korte stukken bougiekabel wat dan nog bloot liggen.
Bestand_000.jpg

Ben je echt bang voor je antenne zou je ook dit soort bescherming (kous) eroverheen kunnen schuiven, hier bijten ze namelijk niet doorheen.
https://www.conrad.nl/nl/spiraalbuis-tegen-marters-852229.html
(alleen effe letten op de diameter)
 
@VWAlexander
Ik heb mijn filmpje aan 2 verschillende vw dealers laten horen. Allebei gaven ze aan dat het NIET goed klinkt en wijzen duidelijk naar de ketting.
Maar ondanks dat heeft de vw dealer waar de auto gekocht is 3x een week nodig gehad om het probleem te ontdekken.
2x hebben ze niks gehoord en bij de 3e x hebben ze alles vervangen.
 
Volkswagen polo  6R  1.2 TSI 
Ik heb mijn filmpje aan 2 verschillende vw dealers laten horen. Allebei gaven ze aan dat het NIET goed klinkt en wijzen duidelijk naar de ketting.
Maar ondanks dat heeft de vw dealer waar de auto gekocht is 3x een week nodig gehad om het probleem te ontdekken.
2x hebben ze niks gehoord en bij de 3e x hebben ze alles vervangen.

Altijd mooi... "Ja, we konden niet vinden.. Dus hebben we alles maar vervangen"
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
03F 103 935. Heb dus ook de nieuwe type bougie kabels erbij met een ribbel kous over de korte stukken bougiekabel wat dan nog bloot liggen.
Bestand_000.jpg

Ben je echt bang voor je antenne zou je ook dit soort bescherming (kous) eroverheen kunnen schuiven, hier bijten ze namelijk niet doorheen.
https://www.conrad.nl/nl/spiraalbuis-tegen-marters-852229.html
(alleen effe letten op de diameter)

Bedankt voor de tip! Na de examens eens bekijken als het bij mijn motor hetzelfde is :)
 
Meeste mensen bouwen hun 6R om naar een 6C, jij doet het omgekeerde..

Nee geintje haha [emoji106][emoji108]

Je hebt wel gelijk in BVS Big Grin Maar ik heb bij mijn vorige auto zo veel geinvesteerd en heb gemerkt dat bij verkoop krijg ik dat geld nooit terug ;) Dus ik ging alles los verkopen en die auto ziet op het moment zo uit:
DSC_2004.JPG
DSC_2003.JPG
Dus bij mn Polo heb ik besloten om die zo veel OEM houden, maar zonder gekheid (wel goed onderhoud enz.):rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90 pk 
  • Leuk
Waarderingen: BVS
er is hier een dame vera met een zwarte r line die heeft dacht ik ook zo een systeem op haar auto laten zeten tegen die dieren
Ik heb een systeem laten inbouwen wat geluid produceert en stroom afgeeft indien de marter toch onder de motorkap wil kruipen. Ideaal! Heb na die tijd nooit last gehad van marters. Ik zal straks kijken of ik de rekening nog heb voor de prijs en de bestelnummers!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander en tonykart
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!